Volkswagen Sport Coupé Concept GTE: je tohle předzvěst modelu CC?
autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen C Coupé GTE (2015): koncept „čtyřdveřového kupé“ je náhled na budoucí Phaeton
Volkswagen C Coupé GTE (2015): koncept „čtyřdveřového kupé“ je náhled na budoucí Phaeton
Německý koncern Volkswagen sice i nadále vypouští své novinky zabalené v lehce konzervativním designu, pokud ale máme věřit jeho snaze udělat ze svých vozů atraktivnější produkty, vpadá to, že do budoucnosti se může jeho klientela těšit především na dva typy aut – crossovery, respektive SUV všech druhů a velikostí a pak na takzvaná čtyřdveřová kupé.
V jedno z nich by se měla změnit také příští vlajková loď Phaeton. Vlastně nejen měla, ono se tak už vlastně stalo. Prozatím jde o koncept pojmenovaný C Coupé GTE, nejen v kuloárech se však zcela otevřeně špitá o tom, že právě tohle auto předznamenává styl, proporce i techniku druhé generace modelu Phaeton.
Pokud tomu tak opravdu je, o čemž moc nepochybujeme, případní zájemci by se měli připravit na čtyřdveřový sedan o délce 5071 mm, se sníženou linií střechy a rozvorem o 14 milimetrů překonávajícím třímetrovou hranici.
Pokud jde o techniku, ta se jistě neomezí pouze na jednu pohonnou jednotku, stroj vystavený na šanghajském autosalonu však demonstruje především downsizing a alternativní pohony. Jinak řečeno – C Coupé GTE je primárně poháněno dvoulitrovým TSI o výkonu 210 koní, kterému asistuje osmistupňový automat a elektromotor produkující dalších 124 koní. Hybridní ústrojí nabízí nejvyšší kombinovaný výkon 245 koňských sil a 500 newtonmetrů, což stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,6 sekundy a maximální rychlost 232 km/h.
V čistě elektrickém módu auto zvládne ujet podle výrobce 50 km, silou elektronů se rozjede na 130 km/h a celkový dojezd činí 800 kilometrů. Spotřeba vychází nereálných 2,3 l na 100 km, což je pouze papírová hodnota daná normou měření NEDC, mnohem více by nás ale zajímalo, jaká je třeba hmotnost vozu, či z jakých materiálů byl vyroben. Proč? Protože těžký ocelový základy byl právě tím základním problémem, který deklasovat současný Phaeton ve srovnání třeba s koncernovým a nepoměrně lehčím hliníkovým Audi A8.