Víme, jaký bude Ford Focus RS

Přední náprava Focusu RS se bude muset poprat s výkonem 330 koní. Naštěstí mu v tom bude pomáhat náprava RevoKnuckle a samosvorný diferenciál.

Příští generace ostrého Focusu RS bude v mnoha ohledech jiná. Nejenom, že bude vycházet z globálního Focusu, ale i vrcholná verze bude vůbec poprvé k dispozici pro celý svět. Kromě toho přijde o božský pětiválec, k dispozici bude výhradně s pěticí dveří a ve vzduchu navíc visí i otázka kombíku. Proboha, nevyměkne? My bychom to neviděli tak černě.

Pod kapotou bude s velkou pravděpodobností 2,3 litrový motor z evropského Fordu Mustang, který naladěním na 330 koní překoná dřívější dvou a půlku od Volva. Oproti Mustangu bude pohonná jednotka výrazně přepracovaná, bude se pyšnit vyšším točivým momentem, především ale bude ve Focusu namontovaná napříč. Mluvilo se i o elektromotoru na zadní nápravě, naštěstí je takové řešení drahé a těžké, nová generace se tak bude spoléhat opět na benzínový turbomotor.DOPORUČUJEME: Ford Focus RS vs. Nissan 370Z
Když jde o zábavu, vyrovná se předokolka klasické koncepci? Vzali jsme dva naše favority na nejlepší možné místo, kde se to dá zjistit. Na Nürburgring Nordschleife!

Ford Focus fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Focus fotogalerie

Po vzoru Focusu ST bude i ereso využívat aktivní klapky v motorovém prostoru, které vám do interiéru propustí libozvučné tóny jen ve chvílích, kdy o to budete opravdu stát. To je jedna z mála věcí, kterou budou mít společnou, od předchozí generace se mají nůžky mezi mezi ST a RS rozevřít o poznání více. Takže zatímco ST trochu „zgolfovatělo„, RS by mělo zaujmout skutečné řidiče, pro které je zážitek za volantem zcela nadřazen všemu ostatnímu.

V tom mu bude pomáhat i systém RevoKnuckle a mechanický samosvorný diferenciál. Uvažovalo se i o variantě s pohonem všech kol, který by se použil z nové Kugy, ale Ford se nakonec rozhodl zůstat u osvědčené předokolky, která je lehčí. Jak dobře se přední zavěšení vyrovná s porcí 330 koní, na to si budeme muset ještě nějakou chvíli počkat. Třetí generace ostrého Fordu Focus RS totiž nepřijde dříve, než v roce 2015.

31.1.2013 10:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist