Vienna Autoshow 2014

Autosalon ve Vídni svým významem za věhlasnějšími akcemi poněkud zaostává, zajímavých lokálních premiér „za humny“ tam však bylo k vidění hned několik.

Kam se jezdí (nejen) Moraváci podívat na výstavu nových aut? Pokud odpovíte, že do Brna, bohužel se mýlíte – brněnský autosalon přináší poslední dobou spíš důvod ke smutku, než přehlídku současné automobilové produkce.


Takže v rozumné vzdálenosti zbývá Vienna Autoshow – výstava sice regionální, ale nabízející velmi slušný přehled toho, co se dnes dá v Evropě koupit. Letos (v termínu od 16. do 19. ledna) se na malém, ale příjemném a tradičně perfektní služby nabízejícím výstavišti hned vedle Pratru odehrál osmý ročník, k vidění bylo zhruba 400 vozů čtyřiceti značek. Zmíním se o několika novinkách (v abecedním pořádku), bez nároku na úplnost:

Alfu 4C už jsme asi viděli všichni, ale stejně sotva odoláme zastavení a pohledu na její křivky. Vedle stojící Giulietta po drobném faceliftu také stála za pozornost, už kvůli mnohem lepším sedadlům, řešícím její snad jediný závažný nedostatek.

BMW se prezentovalo ve velkém stylu: kromě eko-supersportu i8 ukázalo i kabrio řady 4, novou X5 (F15) a malé kupé M235i. To dává vzpomenout na nejlepší tradice značky, a to nejen vzhledem evokujícím řadu 2002, ale také pocitově „obklopujícím“ interiérem.

U Chevroletu nic nenaznačovalo jeho avizovaný odchod z Evropy, naopak nová Corvette a faceliftované Camaro Cabrio přitahovaly značnou pozornost. Ford je v Rakousku tradičně silný, na stánku ukázal mimo jiné Fiestu ST a luxusně vybavený van Tourneo Custom Titanium.

U Infiniti se pozornost soustředila na monopost formule 1 týmu Red Bull, zatímco nový sedan Q50 stál trochu v ústraní. Jaguar přivezl  F-Type Coupé, u kterého je reminiscence na slavný E-type snad ještě zřetelnější než u roadsteru, sesterský Land Rover se pochlubil Range Roverem Sport.

Společnost Denzel, zastřešující v Rakousku téměř dvacítku značek, ukázala mj. otevřený McLaren MP4-12C. U Mercedesu byl hlavní hvězdou typ GLA, statický dojem z něj je ale trochu rozpačitý – velká kola a větší světlá výška dynamickému designu nepřidají a výhled z místa řidiče je dost omezený.

Peugeot u nejsilnějšího modelu RCZ-R naštěstí odolal pokušení zdůraznit nemalý výkon (270 koní z motoru 1,6 litru) nějakými tvarovými extravagancemi a tak tvary malého kupé zůstávají dynamické, ale decentně elegantní.

Asi největším překvapením výstavy byla přítomnost Porsche Macan, však jej také neustále obklopoval dav lidí. Ale ani v menším balení se mi aplikace tradičních designových prvků sportovní značky na vysoké SUV nezdála právě ideální. Naopak Volkswagen Golf Sportsvan má sice trochu nesmyslné pojmenování, ale působí mnohem vyváženějším a tvarově čistším dojmem než předcházející Golf Plus.

Kromě sériových vozů bylo tradičně k vidění i několik monopostů Formule 1, speciály z Le Mans a WRC a také motocykly, z nichž zaujal tříkolový skútr Peugeot Metropolis 400i jako konkurent Piaggia MP3. Zbývá ještě dodat, že společně s Vienna Autoshow se ve stejném termínu a za jedno vstupné konaly také veletrh cestovního ruchu Ferien a výstava i show Cook & Look.

text: Martin Svítil, foto: Petr Svítil 

27.1.2014 10:33| autor: Autoweb.cz

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist