Renault Espace nejde na odbyt

Silná konkurence v segmentu minivanů nutí automobilku k radikálním změnám.

Renault se potýká s problémem v oblasti, kde donedávna kraloval. Svým modelem Espace naučil Evropu milovat minivany, na jeho úspěchu se pak přiživily například Ford Galaxy, Volkswagen Sharan, Seat Alhambra a další. Vůz, který celé šílenství započal, však nyní nejde na odbyt tak, jak by si jeho výrobce představoval. Renault musí popřemýšlet, co s tím.

Patrick Blaine (výkonný viceprezident Renaultu pro prodeje a marketing) nedávno přiznal, že důvodem pro novou strategii je úspěch Fordu S-Max. Nejmenovaný zdroj uvnitř automobilky pak tvrdí, že se vývoj zaměří na crossovery. Hlavním problémem Espace je design, proti svěže a dynamicky působícímu S-Maxu prohrává v prodejích už po sedm měsíců. Kamenem úrazu jsou prý „krabicoidní“ tvary. Určité procento zákazníků si uzurpoval i segment SUV.

Francouzská automobilka proto hodlá obměnit celou nabídku minivanů během příštích několika let. V roce 2008 dorazí o 240 mm prodloužený Modus, stejně jako nový Scenic a Grand Scenic. Espace a Grand Espace přijde na řadu na začátku roku 2009. Od současných verzí se budou hodně odlišovat a je prý uvažováno o platformách automobilek Nissan a Infiniti. Necháme se překvapit.

Minivan si člověk kupuje spíše z nutnosti. Do vozu se musí vejít manželka, děti a hromada zavazadel. Ale dá se s ním užit i zábava, jak se na vlastní kůži přesvědčil Richard Hammond z našeho oblíbeného pořadu Top Gear:

autoweb.cz

3.10.2007 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist