Vauxhall VXR8 GTS s kompresorem posílil na 584 koní

Australský Holden začal do svých špičkových strojů montovat přeplňované osmiválce z Corvette ZR1, v Evropě je však pořád pořídíte jen v Británii.

Australské zastoupení Fordu nedávno oficiálně oznámilo, že po více než devadesáti letech ukončí v roce 2016 produkci lokálních modelů Falcon a přeorientuje se pouze na import zahraničních modelů. V souvislosti s tím se objevily zaručené zprávy informující o tom, že krám hodlá ve stejném roce zavřít také největší konkurent modrého oválu – Holden, tato pobočka koncernu General Motors však pesimistické zvěsti dementovala a prohlásila, že ve výrobě pokračuje.

Jako menší důkaz svých nepolevujících aktivit představil Holden modernizovaný model VXR8 GTS, určený výhradně pro Velkou Británii, kde bude mít za úkol konkurovat vozům, jako jsou BMW M5, Mercedes E63 AMG anebo Jaguar XFR-S.

Pokud vás zajímá, jak si něco takového může stroj od protinožců dovolit, odpověď je poměrně snadná – pod kapotou steroidového Vauxhallu/Holdenu nenajdete nic menšího než pohonnou jednotku LSA, což je pouze mírně podladěný small-block z Chevroletu Corvette ZR1. GM jej montuje třeba do Cadillacu CTS-V, nějaký pátek jej má Camaro ZL1 a teď také sportovní modely divize HSV (Holden Special Vehicles).Ve modelu GTS je 6,2litrový agregát dopovaný mechanicky poháněným kompresorem a vyladěný na 584 koní a 739 newtonmetrů, takže svého předchůdce překonává o 153 koní a 190 Nm. Na zveřejnění základních parametrů dynamiky zatím ještě čekáme, asi jen málokdo však pochybuje, že by novinka nepřekonala minulou verzi s časem akcelerace na stovku 4,9 sekundy a maximálkou 250 km/h.

Stejně jako u minulé generace GTS s atmosférickou V8 LS3 je i nový sedan v základu vybaven adaptivními tlumiči plněnými magneto-reologickou kapalinou, dvacetipalcovými koly či systémem Driver Preference Dial upravujícím činnost trakční kontroly, stabilizace, hlasitost výfuku či odpor v řízení. V základu je rovněž šestistupňový manuál, automat se stejným počtem kvaltů je naopak za příplatek a místo klasického samosvoru má auto jen elektronickou náhražku přibrzďující protáčející se kolo.

Automobilka tvrdí, že kromě výkonů se jí podařilo vylepšit kontrolu pohybů karoserie, přiostřit řízení a výrazně vylepšit kvalitu jízdu. O zpomalení čtyřdveřového vozu se starají šestipístkové hliníkové třmeny vpředu ve spolupráci s dvoudílnými kotouči o neznámém průměru. Kola jsou nazutá do pneumatik Continental o rozměru 255/35 R20 vpředu a 275/35 R20 vzadu.

Ačkoli výkony Vauxhallu VXR8 GTS vypadají bezesporu impozantně, nejlepší na tomto voze nejsou. Tím je jejich poměr k ceně, protože zbrusu nový vůz bude možné pořídit už od 1,66 milionu, což je méně než třeba BMW požadovalo za svou M3. Špatnou zprávou ovšem je, že pořídit jej oficiálně bude možné opět pouze v Británii.

29.5.2013 1:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist