V Subaru BRZ Rent4Ring na Nordschleife

Lepší podvozek, lepivé gumy a uvnitř auta bezpečnostní rám. Základní výbava, pokud chcete jezdit s kompaktní zadokolkou po Severní smyčce.

Zkušenost s BRZ Rent4Ring Stage2? Začnu nejdřív o Subaru BRZ obecně. Totiž to auto je v dnešní době zázrak, když jsem ho viděl v Ženevě 2011 , tak jsem nevěřil, že v něm budu za dva roky jezdit na Ringu. Design je pěkný, BRZ možná překvapí tím, jak je malé, ale vevnitř vlastně prostorné. Jen tvrdit, že je to 2+2 je troufalost, měřím 178 cm a mezi mým opěradlem a zadním sedákem je tak 5 cm.


Takže u Subaru mohli ušetřit kůži a pásy a nedávat to tam vůbec. Za volantem je posez ale příjemný, volant sám o sobě také, řadička super, jen jsem se při nastupování uhodil do lokte o ručku. Ovšem pak jsem později po ní intuitivně sáhl a byla po ruce, přesně tam, kde měla být, takže jsem jí odpustil. Plasty v interiéru? Nezáživné, rádio také, ale já to chápu, důležitější věci fungují!

ESP přeskočím, nepřišel jsem na chuť částečnému a kompletnímu vypínání, ale je tady samosvor a to je důležité. Motor se prezentuje příjemným výrazným zvukem, prý má dva vrcholy krouťáku?! Já si toho prvního nevšiml, prostě to jede mezi pěti až sedmi tisíci otáček, je radost si na to zvyknout a držet motor v tomto rozmezí.

Ale přijde i situace , kdy je do zatáčky třeba na trojku potřeba najet pomaleji, otáčky klesnou pod čtyři tisíce a pak je na chvíli smutno. Pojďme ale na „bílé“ BRZ, tedy auto, které jsem si (po zkušenostech třeba s Renaultem Megane RS) půjčil v půjčovně Ring4Rent na jízdu po Severní smyčce Nordschleife.

Základní specifikace? Motor standard, tedy atmosférický plochý dvoulitrový čtyřválec s výkonem 200 koní, výfuk, tlumiče Ohlins, rám, sedačky Recaro vpředu a vzadu vůbec nic, standardní brzdy, jen lepší destičky. A na discích pneumatiky Toyo R888 225/45. V „mém“ bílém autě trochu zlobila skříň, při řazení v zatáčce z pětky na čtyřku se jí tam nechtělo, ale pak to samé jsem zaregistroval i u sériové verze, asi to BRZ zdědilo od Imprezy GT. Tam to bylo v důsledku uložení skříně a motoru.

Každopádně tak, jak jsem auto dostal, byl vcelku ideální pro použití v „ringové“ půjčovně. Velká image, podvozek, brzdy a gumy přesahující dalece možnosti motoru, takže tohle auto rozhodně nepůsobí záludně a ani totální zelenáč se v něm na Ringu nezabije. Opravdu dobře vymyšlený kousek. Srovnání se sériovým autem? To překvapivě není o moc „horší,“ motor jede skoro stejně , brzdy jsem na limit netisknul. Jen podvozek je opravdu měkčí a sériové gumy mají adhezi skutečně jinde než Toyo. Na Ring (s úpravami) opravdu vynikající nástroj.

Pro Autoweb referoval Vít Martinovský, foto Vít Martinovský, Rent4Ring

16.10.2013 7:19| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist