Ultima Evolution Coupe a Convertible (2015): nové britské stíhačky nabídnou přes 1000 koní

Ultima Sports nahrazuje dosavadní modely GTR a Can-Am přepracovanými vozy Evolution, výkony se díky kompresorové V8 přehouply přes tisícovku koní.

Že jste už hodně dlouho o Ultimě nic neslyšeli? Tohle je důkaz, že Britové svůj byznys zatím ještě nezabalili, naopak na silnice vypouští šílenost, které jen tak něco na silnici záda neukáže. Však posuďte sami – v nejvyšší specifikaci můžete mít v trubkovém rámu verze Coupe či speedsteru s označením Convertible namontovaný kompresorový osmiválec o objemu 6,8 litru z produkce General Motorsu. Tato pohonná jednotka nabízí až 1020 bhp, tedy 1034 koní a k tomu masivní točivý moment až 1246 newtonmetrů.

Při hmotnosti 950 kg je takto vybavený vůz schopen akcelerovat z 0 na 60 mil v hodině (97 km/h) za neskutečných 2,3 sekundy, 160 km/h zdolá za 4,9 vteřiny a 150 mil/h, tedy něco málo přes 240 kilometrů v hodině, můžete jet už 8,9 sekundy po startu. Maximálka? Za tu se inovovaná Ultima rovněž nemusí stydět – podle výrobce zvládne 386 km/h.

Pokud je tohle na vás už příliš, lze si objednat model s motorem LS7 se sedmilitrovým osmiválcem se 710 koňmi, maximálkou přes 320 a schopností dorazit na stovku (tedy přesněji na 97 km/h) za 2,6 sekundy. Pro vyslovené loudaly je zde pak vůz s 6.2 V8 s maximálním výkonem 487 koňských sil, která na 60 mil v hodině potřebuje „až“ 3,1 vteřiny a o moc více než 290 km/h vám nepojede.

7.4.2015 3:45| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist