Týden pohledem redaktorů: Šplhání do vrchu

Blíží se nám slavný závod do vrchu Pikes Peak. A Peugeot se tam chystá zopakovat famózní vítězství z roku 1988. Bude ale vytuněná 208 T16 stačit?

​Dalibor Žák:
Když do něčeho posadíte Sebastiena Loeba, pravděpodobně s tím stejně vyhraje. Takže kdyby Peugeot nestavěl osmisetkoňový speciál 208 T16 a dal Loebovi třeba základní dvěstěosmičku, určitě by se i tak slušně umístil… Abych se ale vrátil k důležitějším věcem, připravujeme pro vás srovnání dvou generací Škody Octavia 2.0 TDI. Máte se na co těšit.

Určitě se i rádi podíváte na videotest Subaru WRX STI sedan a také by vás mohl zajímat velmi povedený retro tuning Porsche 911. Nebo vy snad radši sportovní Range Rover Sport R-S? Když ne, tak tu máme aspoň základní šestiválec. A ještě jedna perlička na závěr – Lamborghini Gallardo se rozloučí odlehčeným modelem s pohonem zadních kol a manuální převodovkou. Bude to poslední manuál v Lambu.​Hugo Kottás:
Dostal jsem milou povinnost usednout do Jaguaru F-Type a otestovat všechny tři jeho verze na klikatících se silničkách severního Španělska a nedávno otevřeném závodním okruhu Navarra. Některé úseky na okreskách tu jsou jako vystřižené z Pikes Peak. K dokonalosti tu chybí už jen Porsche 911 GT3 RS s manuálem, ale to už bych chtěl vážně moc. Vždyť jsem také zjišťoval, jestli stačí Range Roveru TDV6 šest válců.

Trochu z jiného soudku – pamatujete si na svoje první auto, resp. první auto rodičů? Tento McLaren F1 žádného majitele zatím neměl – nemá najeto zhola nic a nyní je na prodej. Jestli na něj máte, můžete někomu udělat radost a svést ho do školy supersportem. Přece jen to je větší paráda, než Ford Escort z bazaru​Ondřej Lilling:
Spěchající manažeři můžou být v klidu, poslední generace Audi RS6 není pomalá, přestože má o něco nižší výkon než předchůdce. Ale i tak budete každou chvíli stát u pumpy. To faceliftovaná Škoda Superb je úspornější, takže v reálu může být rychlejší než svalnaté Audi. Od spotřeby je to jen kousek k ekologii, takže se jen zmíním, že po světě jezdí na pět milionů hybridů od Toyoty.

To taková Honda NSX se nevyrábí, ještě dva roky ani nebude, a už se prodává. Žádná láce to ale nebude. Nemít prachy naštěstí tolik nevadí, stačí se podívat do žebříčku nejlevnějších aut s nejnižší spotřebou a do toho se inspirovat tipy pro co nejúspornější jízdu a získáte téměř perpetuum mobile.

19.4.2013 4:45| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist