Týden na autotube: Pozor, pirát

Jezdíte rychle? Kupte si Koenigsegg. Nebo Ferrari 458 Spider, Subaru BRZ, naftové BMW X6 M, Porsche Panamera... výběr je tento týden bohatý.

Nepočítáme-li Autotest minivozu Kia Picanto, líbil se tento týden návštěvníkům AutoTube nejvíc záznam z okruhových testů Nissanu JukeR. Není divu, pekelný crossover dostal do kolébky pořádnou hromadu přitažlivosti – a 480 koní na všech čtyřech kolech také odežene málokoho.

Jenže v boxu vlevo najdete jiné video. Byla by totiž škoda neupozornit na nový rekord, pro který si dojel švédský Koenigsegg. Se svým nejsilnějším strojem překonal na zavřeném letišti Ängelholm ve Švédsku (kde automobilka sídlí) několik světových rekordů. Cílem zaměstnanců Cristiana von Kenigsegga bylo stanovit rekordní čas v disciplíně 0-200-0, neboli bleskové akceleraci z nuly na 200 mil v hodině (asi 320 km/h), následované zastavením. Uspěli. Dvou set mil za hodinu dosáhli za 17,63 sekundy, pak auto 7,28 sekundy brzdilo. Výsledných 24,96 sekundy je světový rekord – stejně jako oba dílčí časy a tři další, naměřené jen tak mimochodem: 0-300 km/h za 14,53 s, 300-0 km/h za 6,66 s a 0-300-0 km/h za 21,19 s.

Použité auto si říká Agera R, byť na fotkách je obyčejná Agera, protože verze R existuje jen na studiových fotkách. Nejsilnější stroj z dílen Koenigseggu jezdí na bioethanol a má 1115 koní v 6900 otáčkách za minutu. Točivý moment se mezi 2700 a 6170 otáčkami pohybuje nad hranicí tisíce newtonmetrů. Sedmistupňová sekvenční převodovka řazená počítačem posílá výkon na elektronicky řízený diferenciál mezi zadními koly. Agera R dosáhne stovky za 2,9 sekundy a toerticky jezdí až 443 kilometrů v hodině, což by byl také světový rekord. Koenigsegg se však zatím o oficiální zápis do knihy rekordů nepokusil.Jaké jiné bleskové stroje jsme viděli? Ferrari pustilo do světa dlouhé video s novým roadsterem 458 Spider, který – stejně jako kupé 458 Itali – jezdí velmi, velmi rychle. Podívat byste se měli i na videa nového Jaguaru XKR-S CabrioletPorsche Panamera GTS, třeba proto, že jsou česky dabovaná. Od Porsche vlastně dorazilo i jiné video, dokumentující zajímavé okamžiky z vývoje nové 911.

BMW pro změnu ukázalo světu záhadné video BMW X6, připomínající model od divize M, ovšem s podezřele naftovým zvukem. Chystá se na nás auto, označované někdy jako X6 xDrive50dM? Své přidal i úpravce AC Schnitzer s kitem pro BMW 650i. Auto má po úpravách 540 koní a úžasný zvuk. A když jsme u zvuku, určitě nepřehlédněte video závodního speciálu Subaru BRZ pro třídu GT300. Má výfuky vyvedené do stran, a kdyby stejně zněla silniční verze auta, chodci by před ní skákali do příkopu.

Jinak za sebou máme raltivně klidný týden s nebezpečně nízkým podílem adrenalinových klipů. Vlastně jediným byl záznam nepovedené kaskadérské show odkudsi z Asie. Alespoň že motocyklista svůj nepovedený výstup zakončený hrozivým letem přežil bez zranění. Druhý náraz týdne byl jen simulovaný, o to však poučnější. Šlo o crash test dvou úplně obyčejných modelů Cadillac. Jeden byl starý, druhý nový. Můžete hádat, který řidič by srážku nepřežil, i když deformace karoserie na první pohled napovídá jiný výsledek. Pokud velké těžké ameriky nejsou pro vás, pokochejte se dvěma pseudoteréními Volkswageny – Cross Coupé je ještě docela odvázané, Passat Alltrack docela tuctový, zato však dokonale produkční.

Další zajímavá videa najdete každý den na Autotube.cz.

11.12.2011 10:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist