autoweb.cz > TVR > TVR je oficiálně zpátky, představuje drsný sporťák Griffith
TVR je oficiálně zpátky, představuje drsný sporťák Griffith
Na dlouhou dobu poslední TVR Griffith bylo vyrobeno v roce 2002. Poté, co podnikatel Nikolai Smolenski přivedl legendární britskou značku TVR k neslavnému konci, se pod novým vedením konečně představuje výsledek několikaleté tvrdé práce, na kterém se podílel i slavný konstruktér Gordon Murray. Ten použil svůj inovativní výrobní proces iStream, nový Griffith tedy kombinuje karbonové panely s ocelovým rámem, což zaručuje výjimečnou tuhost a odolnost v případě nehody. Z karbonu je také celá kapotáž, auto tedy váží pouhých 1250 kilogramů. Motor je uložen vpředu, ovšem až za nápravou, jde o pětilitrový osmiválec Coyote z aktuální generace Fordu Mustang. Na jeho ladění se podílel britský Cosworth, dosahuje výkonu 507 koní a dostane Griffith na stovku přibližně za čtyři sekundy. Maximální rychlost pak přesahuje 320 km/h.
Poháněna jsou zadní kola, řazení probíhá hezky „postaru,“ tedy šestistupňovou manuální převodovkou Tremec. Po stránce designu to Griffith nepřehání se spoilery a křídly, vsází na plochou podlahu, která zaručí vysoké množství přítlaku. Rozložení hmotnosti je ideálních 50:50. Jako první půjde na trh pětisetkusová úvodní edice „500,“ cena by se měla pohybovat okolo 2,6 milionu korun.
Dopravní nehody | vydáno 10. 10. 2005