Tříválec EcoBoost 1,0 l natrhne triko supersportům

...pokud ho tedy nacpete do lehoučké formule a vyrazíte na závodní okruh, třeba na Nürburgring Nordschleife. Nízká hmotnost prostě dělá zázraky.

Angličané mají sice o pojmu „sériové silniční auto schválené pro veřejný provoz“ docela zvrácenou představu (nic proti ní, Radical je prostě skvělý), ale nad tímto časem na Nordschleife zase bude viset spousta otazníků a určitě ho plno lidí uznávat nebude. Přesto si zaslouží, aspoň podle našeho mínění, minimálně čestné uznání.

Klikněte: Nürburgring Nordschleife LIVE – kompletní fotogalerie

Ford použil nový přeplňovaný tříválec 1.0 EcoBoost (vyladěný prý na 200 koní) a vrazil ho do malinké formule. Ta má světla, blinkry, klakson, nárazníky, značky, zrcátka a podle všeho se jedná o automobil, který je ve Velké Británii schválen pro provoz. Má také britské značky a technickou. Otázkou ale je, co by na takové auto řekli třeba němečtí celníci nebo pracovníci technické kontroly… Zajímaly by nás třeba jejich názory na údajně silniční pneumatiky.

Pilot Nick Tandy s lehoučkou formulí s motorem 1.0 EcoBoost objel Nordschleife za 7 minut a 22 sekund, což je čas v teritoriu těch nejrychlejších superaut. Podle Fordu se zároveň jedná o 11. nejrychlejší oficiální čas v historii okruhu.

Čtěte také: 5 největších mistrů Nordschleife

Malá formule na značkách zvládne stovku za čtyři sekundy, podle odstupňování šestirychlostní převodovky zvládne až 255 km/h a má spotřebu 2,4 l/100 km při rychlosti 56 km/h a při rychlosti 120 km/h pak rovných pět litrů. Tohle je prosím „ekozávoďák„, který bychom si nechali líbit.

4.9.2012 2:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist