autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Tříválec EcoBoost 1,0 l natrhne triko supersportům
Tříválec EcoBoost 1,0 l natrhne triko supersportům
Angličané mají sice o pojmu „sériové silniční auto schválené pro veřejný provoz“ docela zvrácenou představu (nic proti ní, Radical je prostě skvělý), ale nad tímto časem na Nordschleife zase bude viset spousta otazníků a určitě ho plno lidí uznávat nebude. Přesto si zaslouží, aspoň podle našeho mínění, minimálně čestné uznání.
Klikněte: Nürburgring Nordschleife LIVE – kompletní fotogalerie
Ford použil nový přeplňovaný tříválec 1.0 EcoBoost (vyladěný prý na 200 koní) a vrazil ho do malinké formule. Ta má světla, blinkry, klakson, nárazníky, značky, zrcátka a podle všeho se jedná o automobil, který je ve Velké Británii schválen pro provoz. Má také britské značky a technickou. Otázkou ale je, co by na takové auto řekli třeba němečtí celníci nebo pracovníci technické kontroly… Zajímaly by nás třeba jejich názory na údajně silniční pneumatiky.
Pilot Nick Tandy s lehoučkou formulí s motorem 1.0 EcoBoost objel Nordschleife za 7 minut a 22 sekund, což je čas v teritoriu těch nejrychlejších superaut. Podle Fordu se zároveň jedná o 11. nejrychlejší oficiální čas v historii okruhu.
Čtěte také: 5 největších mistrů Nordschleife
Malá formule na značkách zvládne stovku za čtyři sekundy, podle odstupňování šestirychlostní převodovky zvládne až 255 km/h a má spotřebu 2,4 l/100 km při rychlosti 56 km/h a při rychlosti 120 km/h pak rovných pět litrů. Tohle je prosím „ekozávoďák„, který bychom si nechali líbit.