Trh s ojetými automobily: Jaké značky dominují v prodejích?

Pomyslný koláč mezi jednotlivými značkami se dá (z části) poměrně snadno odhadnout, víme, jaká jsou v tuzemsku oblíbená auta z druhé ruky.

Nějaká čísla pro připomenutí, jak to vypadá na trhu s ojetinami. Tentokrát jde o statistiky inzertního serveru Annonce.cz. Nebudeme chodit kolem horké kaše – zásadní podíl v rámci nabídky serveru si drží Škoda s procentuálním zastoupením 24 % všech nabídek, pak je zde Renault s 11 % a Ford s 10 %.

Pokud se podíváme na modelové zastoupení jednotlivých výrobců, tak tady máme „evergreeny“ typu Octavia (celkem 43 % všech nabízených aut značky Škoda). Na druhém místě je Volkswagen a jeho Passat (35 % nabízených vozů této značky) a třetí pozici obsadil Ford s modelovou řadou Focus (30 %). Takže v podstatě také nic, co by bylo nečekané či převratné.

Prodejní čísla ojetých aut (a bohužel i stárnutí tuzemského vozového parku) souvisí s fenoménem českého řidiče, který při nákupu auta volí mírně ojetý vůz než zbrusu nový automobil. Podle zprávy Sdružení automobilového průmyslu bylo v polovině roku 2013 v ČR registrováno přes 4,7 milionu aut a pouze necelá 4 % z nich byla registrována poprvé. Průměrné stáří vozového parku je v ČR 14,2 roku.

zdroj: ANNONCE.CZ

27.2.2014 1:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist