autoweb.cz > Toyota > Toyota Yaris > Toyota Yaris 1.5 Dual-VVTI: Malý velký vůz
Toyota Yaris 1.5 Dual-VVTI: Malý velký vůz
Dynamika 6
Chování na silnici 6
Provozní náklady 8
Praktičnost 7
X-Factor 2
Celkové hodnocení 5.8
Radosti
Luxusně a draze vypadající kabina, dynamický (na malé poměry) motor
Starosti
Spojka s nepříjemným chodem, značný poloměr otáčení
Designový jazyk značky Toyota nechápu už od doby, co přišel tehdy nový Avensis s výrazem evokujícím masku samuraje. Od té doby nejsem schopen přijmout komplikované linie, zlomy a křivky této japonské značky, působí na mne nelíbivým, přesto snadno zapomenutelným dojmem. Celosvětové prodeje naštěstí nestojí na mém osobním vkusu a prodejní výsledky dokazují, že můj názor je zcela jiný, než názor většiny. Za což jsem jako příznivec japonských aut, Toyoty a automobilů obecně, velmi rád.
Námi testovaný Yaris měl zajímavý odstín laku karoserie, kultivovaná a elegantní fialové malému vozu slušela, mám rád, když se automobilka nebojí vdechnout kompaktním modelům něco z velkých aut. A povede se jí to, což třeba nebyl případ BMW řady 1 a velkých předních lamp. Toyota ale prolnout eleganci, honosnost a koncepci větších aut s kompaktní karoserií zvládá.
Interiér
Malé, cenově dostupné auto, ovšem interiér jak z vozu minimálně o třídu vyššího. Je to tak, kam kde obvykle konkurence nabízí jen tvrdí tmavé plasty, Toyota předvádí ódu na měkkost, barevnost, styl. Který možná přechází místy až do kýče, každopádně první dojem z vozu, ve chvíli, kdy do něj nastoupíte, bude pozitivní.
Pohon
O pohon se stará benzínová patnáctistovka s výkonem 111 koní a auto je s ní příjemně živé, jakkoli jízdu za chvíli v odstavci Ovladatelnost spíše zkritizuji, motoru nechybí živost, temperament, síla.
Spotřeba
Apetit auta se tak, jak jsem s ním jezdil, tedy spíše svižně, pohyboval lehce pod šesti litry na sto. Asi bych uměl jezdit i za méně, ale to bych nesměl být já, klidný důchodce nebo začínající řidič, kterému bych auto asi nabídl jako cílové skupině, by jistě s uvážlivější prací pravé nohy spotřebu ještě snížil.
Ovladatelnost
Začnu tím, že na tak malé auto bych čekal větší agilitu, respektive mrštnost. Konkrétní případ – zatočit ostře do strany, zaparkovat příčně do volného parkovacího místě v protisměru, to nejde bez najíždění, na jeden zátah na široké ulici jsem to nezvládl. Stejně tak obtížné pro mne bylo podélné parkování, kdy jsem si musel dlouze najíždět, vytočit kola řádně do rejdu a zacouvat na místo tak, jak jsem u malých vozů zvyklý, se mi nedařilo.
Spojka. Nemyslím, že by byla zničená, auto melo najeto asi šest tisíc kilometrů, takže předpokládám, že od výroby zabírá gumově a „nahoře“ na poslední chvíli. Autu tedy chcípá motor, tedy ne pokud si pomůžete plynem. Způsob pro mne dost tvrdý, plynulý rozjezd nemůže následovat.
Verdikt
Vzhledově se mi Toyota Yaris nelíbí, ale vzhled je subjektivní, stejně jako mohu dodat, že v kabině jsem měl naopak pocity opačné. Příjemný dojem z dynamiky a svižné pohonné jednotky mi kazil rozšafný rejd, nepříjemná spojka a vůbec dost odtažité řízení. Doporučit auto jako nadšenecké, řidičské, to upřímně nemohu, myslím si ale, že člověk, který potřebuje malý vůz s dostatečnou dynamikou, zalíbení v Toyotě Yaris najít může.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | čtyřválec |
Palivo | benzín |
Zdvihový objem (cm3) | 1496 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Podvozek | |
Vpředu | McPherson |
Vzadu | torzní příčka |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 88 / 111 v 6000 |
Točivý moment (Nm) | 136 v 4400 ot./min. |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 175 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 6,3 / 4,2 / 5,0 |
Objem nádrže (l) | 42 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 227 900 Kč |
Základní cena test. verze | 306 900 Kč |