Toyota Supra a BMW Z3/Z4 (2016): karbonové základy a motory převážně z Mnichova

Příští generace Supry a její protějšek od BMW, který zřejmě naváže na roadster Z3, chtějí nabídnout výkony supersportů za poloviční ceny. Jinak než skrze karbon to nepůjde.

Po představení konceptu dvoudveřového kupé FT-1 na letošním detroitském autosalonu se opět vyrojily spekulace o nástupci Toyoty Supra, který je japonskou jedničkou vyvíjen v rámci partnerské spolupráce s mnichovskou automobilkou BMW. Konkrétních informací o obou vozech je ještě méně než šafránu, pár nových detailů se však přeci jen objevilo a za zmínku – přestože je oficiálně neměl kdo potvrdit – rozhodně stojí.

Předně bychom asi měli ještě jednou připomenout, že projekt studie FT-1 neměl s budoucí Suprou prakticky nic společného. Pochopitelně nemůžeme vyloučit, že se některé designové prvky u příštích sportovních modelů Toyoty neobjeví, každopádně kupé bylo primárně navrženo jako virtuální příspěvek Japonců pro herní simulátor Gran Turismo 6 a jen shodou okolností došlo také na jeho výrobu.

Jestli bude produkční auto vypadat lépe anebo konzervativněji, prozatím opravdu nevíme, jeho technické základy a tudíž i báze sesterského stroje od BMW však mají být v mnohém revoluční.

Podle jednoho ze zdrojů stránky Bimmerpost je platforma i základní kostra karoserie vyvíjená u BMW a klíčovým materiálem se podobně jako u modelů i3 a i8 stanou uhlíkové kompozity. Z CFPR má být vyrobena vana, větší část podvozku a dokonce i některá ramena zavěšení, přičemž doplňkovým prvkem jádra obou aut bude hliník. Z karbonu bude kvůli maximálnímu odlehčení také přední kapota i víko zavazadlového prostoru.

Obě automobilky si ponechají volné pole působnosti, pokud jde o výsledný design a zatímco od konfidentů Toyoty zprávy nemáme, ti od BMW naznačují, že styl auta nebude příliš vzdálený ženevskému konceptu Vision ConnectedDrive z roku 2011. Zajímavé rovněž je, že BMW tímto nechystá nástupce modelu Z4. Ten dorazí zřejmě pod jménem Z5 a zůstane u pevné sklápěcí střechy, zatímco novinka naváže na BMW Z3 a posádku bude před nepřízní počasí chránit kombinovaná konstrukce integrující impregnované plátno do částečně pevné střechy.

Aby si Toyota a BMW hned od počátku nelezly do zelí, Mnichov vyjede na silnice s roadsterem, zatímco prefektura Aiči vypustí kupé. Později, po zabydlení obou strojů na trhu vyrukují Němci i Japonci s opačnými karosářskými verzemi.

Individualitu upřednostní BMW i Toyota také při ladění podvozků, a přestože budoucí výsledek posoudíme asi jen stěží, je potěšitelné, že auta zůstanou u klasické koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Abychom nezapomněli, většina pohonných jednotek bude pocházet od BMW – čtyřválce i šestiválce. Více zkušeností Toyoty s vývojem benzín-elektrických modelů znamená, že ani asijský partner nezůstane zkrátka, nedostane však tolik prostor, jak bychom si možná mysleli. U obou značek má být plug-in hybridní pouze jedna verze – eDrive u BMW a Hybrid Synergy Drive v případě Toyoty, přičemž technologie se nemá orientovat pouze na snížení spotřeby, ale stejně důležité budou i výkony.

Přestože se výše uvedené zdá být momentálně více fantastické než možné, „vynašeč“ podporuje své informace poměrně logickým argumentem. Společný projekt BMW a Toyoty byl nastaven tak, aby mohly obě značky nabídnout automobily s výkony supersportů a polovičními cenovkami. Jiná cesta než radikální snížení hmotnosti k podobné kombinaci nevede, což už dokázala také Alfa Romeo 4C, kterou mají – mimochodem – chystané stroje na mušce.

zdroj: Bimmerpost, ilustrace: HansenArt

22.1.2014 12:40| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist