Toyota prodala celosvětově přes 10 milionů vozů s hybridním pohonem

Toyota prodala celosvětově přes 10 milionů vozů s hybridním pohonem

Rychlé zprávy | vydáno 14. 2. 2017

Velikost textu: a a a

Na počátku stál ikonický model Prius, dnes Toyota ve více než 90 zemích a  regionech celého světa nabízí 33 různých modelů s hybridním pohonem

Společnost Toyota Motor Corporation oznamuje, že její úhrnné globální prodeje hybridních automobilů k 31. lednu dosáhly 10,05 milionu kusů, čímž byl poprvé překonán milník 10 milionu vozů. Tento úspěch je dokladem budoucího potenciálu technologie, z níž se dnes stává již všeobecně akceptovaná cesta ke snižování emisí skleníkových plynů a dalších znečišťujících látek. Snahy o zmírňování ekologických dopadů automobilového provozu jsou pro Toyotu již dlouhou dobu prioritou.

Japonská automobilka má názor, že ekologicky šetrná vozidla mohou mít významný pozitivní dopad jen v případě, že najdou odezvu u široké veřejnosti, a proto trvale podporuje hybridní modely na masovém trhu celého světa. V srpnu roku 1997 uvedla Toyota svůj první hybridní elektromobil Coaster, po němž v prosinci téhož roku následoval Prius – celosvětově první sériově vyráběný osobní vůz s hybridním pohonem.

Od té doby si hybridní modely automobilky Toyota získaly u zákazníků celého světa nesmírnou popularitu. Nejnovější milník 10 milionů prodaných vozů přitom automobilka překonala pouhých devět měsíců poté, co úhrnné prodeje v dubnu 2016 dosáhly 9 milionů kusů. V době, kdy se téma snižování emisí skleníkových plynů začalo prosazovat v celosvětovém měřítku, nabídla Toyota svůj model Prius první generace jako odpověď na otázky ochrany přírodních zdrojů a životního prostředí v 21. století. Vývojáři stojící za modelem Prius byli přesvědčeni o tom, že bez ohledu na výsledky jejich snah je vývoj hybridního pohonu pro budoucnost klíčový a že musejí udělat vše, co je k dosažení úspěchu zapotřebí – tedy nejen to, co se jednoduše nabízí.

V rámci této filozofie pak tým představil zákazníkům celosvětově první sériově vyráběný osobní automobil s hybridním pohonem. Model Prius si zákazníci oblíbili natolik, že se stal jakýmsi synonymem pro „ekologicky šetrný“ automobil. Pohon Toyota Hybrid System (THS), který se objevil v modelu Prius první generace, byl v roce 2003 modernizován do podoby systému THS II, který se následně uplatnil u celé řady modelů Toyota. Při vývoji Toyoty Prius čtvrté generace, která byla prvním vozem postaveným na nové platformě TNGA (Toyota New Global Architecture), se zohledňovaly nejen ekologické aspekty, ale i mimořádné jízdní schopnosti, aby bylo možné uspokojit zákazníky volající po automobilech přinášejících radost za volantem.

Svůj první hybridní vůz představila Toyota před 20 lety, přičemž otázky kolem ekologicky šetrných automobilů se mezitím výrazně změnily. Rostoucí obliba modelu Prius vedla ke vzniku nového zákaznického standardu pro výběr vozidla na základě ekologických parametrů. S tím, jak narůstal počet firem vyvíjejících a uvádějících nová hybridní auta, vznikl i nový segment „hybridních automobilů“. To, že dnešní zákazníci po celém světě upřednostňují nákup hybridních a dalších hospodárných vozidel, napomohlo k tomu, že celý automobilový průmysl přispívá k řešení celosvětové problematiky životního prostředí.

I po dosažení milníku 10 milionů vozidel bude Toyota usilovat o vytváření stále lepších vozů. „Když jsme poprvé představili model Prius, nikdo nevěděl, co hybrid vlastně znamená. Ti, kdo si jej pořídili, byli označováni za podivíny. Díky těmto prvním nadšencům, kteří dali Toyotě Prius šanci, se dnes hybridy staly oblíbenou volbou a vyvolaly vlnu úspěchu, směřující odněkud z neznáma až po mainstream,“ komentuje Takeshi Učijamada, předseda správní rady automobilky Toyota, označovaný též za otce modelu Prius, a doplňuje: „Jsme vděčni každému jednotlivému zákazníkovi, který nám pomohl milníku 10 milionu prodaných vozů dosáhnout. Jsme odhodláni s našimi zákazníky úzce spolupracovat na řešení ekologické problematiky v celosvětovém měřítku.“

Na základě výpočtů provedených Toyotou k 31. lednu letošního roku přispěly hybridní vozy Toyota v porovnání s podobně velkými a výkonnými konvenčními modely k úspoře přibližně 77 mil. tun emisí CO2 a pomohly ušetřit přibližně 29 mld. litrů benzínu. V říjnu 2015 vyhlásila Toyota svůj strategický plán Toyota Environmental Challenge 2050, v němž si stanovila body, které splní s cílem napomoci minimalizovat v globálním měřítku negativní dopady automobilové dopravy na životní prostředí a současně přispět k rozvoji udržitelné společnosti. Toyota coby základní ekologické technologie 21. století prosazuje hybridní.

Ty zahrnují všechny komponentní technologie nezbytné pro vývoj vozidel šetrných k životnímu prostředí, od čistých elektromobilů až po vozidla poháněná vodíkovými palivovými články, umožňující různé kombinace typů paliva. Toyota je zároveň odhodlána svoji modelovou řadu ekologicky šetrných vozidel dále rozšiřovat. Celopodnikový globální program automobilky Toyota zaměřený na strukturální změny konstrukce automobilů. Cílem platformy TNGA je zásadním způsobem zlepšit základní výkonové parametry a prodejnost vozů Toyota prostřednictvím úprav a celkové optimalizace vývoje nových komponent hnacího ústrojí a automobilových platforem.

zdroj: Toyota

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Peugeot získal titul Auto roku a vrhá se na gastronomickou dráhu, specializuje se na ústřice

Francouzi mají blízko k jídlu, to je zřejmé a to i když jde o firmy, které na první pohled vyrábějí třeba pneumatiky. Anebo auta.

Peugeot získal titul Auto roku a vrhá se na gastronomickou dráhu, specializuje se na ústřice
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, pane doktore, prosím Vás, zajímá mě, jestli je možné uložit zákaz řízen... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist