autoweb.cz > Toyota > Toyota Prius > Toyota Prius má na svědomí rekordní kolo na Nürburgringu. Bez legrace.
Toyota Prius má na svědomí rekordní kolo na Nürburgringu. Bez legrace.
Připomeňme si důležitá čísla, tedy přesněji řečeno nejlepší čas dosažený v moderní historii Nürburgingu, je to 6 minut a 48 sekund. Takto rychlé kolo zajel Michael Vergers v Radicalu SR8 LM a jde o zápis starý pět let.
Poslední změnu zaregistrovaly tabulky s rekordními časy, pokud nás paměť neklame, v polovině tohoto června, když Laurent Hurgon zasadil ránu Jordi Genemu se Seatem Leon Cupra a s Renaultem Megane RS 275 Trophy-R posunul hranice času dosažených aut s pohonem přední nápravy na 7 minut a 54,36 sekundy.
A teď je tady Toyota Prius. Zkusíte si tipnout její rekordní zápis? Tak předně je třeba říct, že kolo, o kterém je řeč, trvalo 20 minut a 59 sekund, což jistě není čas, který by měl nějak zacloumat s dosavadním žebříčkem.
Přesto tady ale rekord je a ne nezajímavý. Toyota Prius totiž během tohoto kola spotřebovala pouhých 0,4 litru benzínu. Podle všeho jel Prius většinu okruhu na elektrický pohon a spalovací agregát zasáhl do akce ojediněle – a to i přesto, že nešlo jet zcela „na spotřebu“ a mezi zatáčkami využívat setrvačnosti.
Na okruhu jsou totiž nejenom úseky s nejvyšší povolenou rychlostí (byť o dodržování se nikdo ze závodníků a jezdců nestará), ale také zde platí pravidlo nejnižší povolené rychlosti. Podle oficiálního prohlášení nebylo auto nijak upraveno, ani se nesázelo na nějaké triky, tým prý vzal pouze auto s plně nabitými akumulátory obuté do pneumatik s nízkým valivým odporem a vyrazil na dráhu.
Fotogalerie rekord Audi RS6 a Nokian na ledu
Za volantem seděl Joe Clifford, motoristický novinář a odborník na japonská auta, a právě on prohlásil, že pouze na jednom dlouhém úseky se mimo elektrického motoru přidala k pohonu i benzínová pohonná jednotka.