autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Toyota Land Cruiser V8 (2015) absolvovala další facelift, u osmiválců pořád zůstává
Toyota Land Cruiser V8 (2015) absolvovala další facelift, u osmiválců pořád zůstává
Toyota s interním označením J20 prodávaná pod označením Land Cruiser V8, Land Cruiser 200 a s příslušným logem na kapotě také jako Lexus LX, je na trhu již dlouhých sedm let, automobilka jej však průběžně pořád vylepšuje a s ohromným úspěchem nabízí na Středním východě, v Rusku, jako jeden z neoblíbenějších pancéřových strojů v rizikových oblastech či nenápadnější alternativu britského Range Roveru.
Aktuálně se vůz dočkal dalšího faceliftu, který po stránce techniky mnoho nemění, rozpoznáte ho však poměrně snadno. Land Cruiser modelového roku 2015-2016 dostal přepracovaná přední světla, jinou masku chladiče, nový nárazník a v podobném duchu se nesou také změny v zadní části automobilu.
V interiéru rozpoznáte modernizovaný Land Cruiser podle kompletně přepracované palubní desky s novým přístrojovým panelem, jiným volantem, především ale se zvětšeným displejem s uhlopříčkou 4,2“ na středové konzole. Toyota slibuje také vylepšené materiály, kvalitnější kožené čalounění a spoustu prvků bezpečnostní výbavy, jako je kupříkladu systém monitorování provozu křižujícího dráhu auta při couvání, radarový tempomat, varování před nežádoucím vybočením z jízdního pruhu apod.
Pod kapotou off-roadu postaveného na žebřinovém rámu a s tuhou zadní nápravou nadále zůstávají osmiválcové pohonné jednotky. Diesel s dvojicí turbodmychadel a objemem 4,5 litru nabízí 272 koní a maximální točivý moment 650 newtonmetrů dostupných v rozmezí od 1600 do 2800 otáček za minutu, zatímco benzínový 4.6 disponuje nejvyšším výkonem 318 koňských sil a točivým momentem 460 Nm při 3400 ot./min.