Toyota GT86 Aero Pack (2013)

Matematika v podání Toyoty přidává aerodynamické doplňky s nižší celkovou cenou než kolik stojí základní model.

  • Dynamika 10

  • Chování na silnici 10

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 9.2

RADOSTI
jezdí skvěle bez ohledu na křídlo; řízení je výborné; má výkonu tak akorát

STAROSTI
odezva na plyn v nižších otáčkách; nijak líbivý zvuk; vypadá rychlejší, než ve skutečnosti je

Nemůžu se ubránit dojmu, že vypadá jako autíčko na setrvačník, které jsem v dětství s oblibou tahal za podobně absurdní křídlo. Tenkrát ale šlo o Ferrari F40, což je podstatné hned v několika ohledech. Především má italské superauto výkon, kde dává gigantický spoiler oprávněný smysl – totiž tlačit záď auta k vozovce ve vyšších rychlostech.


Toyota GT 86 s paketem Aero ale mezi žádné rychlíky nepatří. Navzdory spoilerům jako z poslední ságy Rychle a zběsile zůstává výkon na známých hodnotách. Atmosférický dvoulitr s protiběžnými písty ze sebe tedy odevzdává rovných 200 koní v 7000 otáčkách, nejvyšší točivý moment 205 Nm je k dispozici v rozsahu od 6400 do 6600 otáček za minutu.

To není zákonitě špatně, dvě stovky koní jsou naprosto dostatečné, problém je v očekávání, které obří křídlo na zádi vzbuzuje. Ve vás, v kolemjdoucích, i v těch, co vás náhodou dojedou. A třeba i předjedou. K deklasování Toyoty totiž není potřeba žádné okreskové kladivo, ale smlsne si na ní i kdejaký silnější naftový kombík. Ke zdolání stokilometrové rychlosti potřebuje Toyota 7,6 sekundy, maximální rychlost leží ve 226 km/h.

Křídlo je ale jen jedna část skládanky, která se pod názvem Aero Pack skrývá. Společně s ním dostanete také nástavce prahů, obou nárazníků a také polepy. A o něco přijdete. Oproti verzi Premium přijdete o kožené čalounění, vyhřívání sedadel, bezklíčový vstup, tempomat, automatickou klimatizaci nebo xenony. A ještě ušetříte 50 000 Kč.

Výhodné, či nikoli? Pokud vám chybějící výbava žíly netrhá a dramatičtější design se vám líbí, pak asi není o čem diskutovat. V mechanickém směru jde o GT 86 se vším všudy, takže nechybí šestistupňová manuální převodovka s chirurgicky přesnými drahami, geniálně jednoduchý volant, precizně nastavené pedály a především poctivý mechanický samosvor.

Zábavu tedy bude GT 86 pumpovat do žil s křídlem i bez křídla, pořád ale platí, že se o ni musíte sami zasloužit. A to je na tom to nejlepší, tady začíná ta správná zábava, zábava která nepramení z vysokých hodnot na tachometru, ale z faktu, že auto opravdu řídíte, pracujete s ním.

Jde o to jedno z mála sportovních aut, u kterého nestačí zarazit plynový pedál na podlahu a nechat elektroniku postarat se o všechno jako v počítačové hře. Je každým coulem postavené podle staré školy a s každým ujetým metrem si uvědomíte, že tohle na trhu prostě chybělo.

Verdikt
Toyota GT 86 si zaslouží pět hvězdiček za to, jak skvěle jezdí. Zákonitě ale nemůže dosáhnout na stejné hodnocení jako klasická verze, a to z jednoho prostého důvodu – že si hraje na něco, co není.  Totiž rychlým ostrým sporťákem, před kterým by se měl každý klidit z cesty. Nemá na to výkon, vážně ne. Ve všem ostatním je ale pořád stejně skvělá, takže pokud vám na výbavě úplně nesejde a naopak prahnete po co nejnižší cenovce,  může GT 86 Aero Pack splnit svůj účel. 

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcezážehový čtyřválec
Palivonatural 95
RozvodDOHC
Plněníatmosférické plnění
Zdvihový objem (cm3)1998
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolazadní
Podvozek
Pneumatiky vpředu215/45 R17
Pneumatiky vzadu215/45 R17
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)147 kW (200 k) v 7000 ot./min.
Točivý moment (Nm)205 Nm v 6400 - 6600 ot./min.
0-100 km/h (s)7,6 s
Nejvyšší rychlost (km/h)226 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)10,4 / 6,4 / 7,8
Objem nádrže (l)50
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4240
Šířka (mm)1775
Výška (mm)1425
Rozvor náprav (mm)2570
Provozní hmotnost (kg)1265
Zavazadlový prostor (l)243
Ceny
Základní cena modelu799 900 Kč
16.9.2013 6:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist