Toyota FT-86 a Subaru BRZ v produkční verzi

Několik let trvající napětí ohledně kompaktních japonských sportovních kupé jde do finále, Toyobaru se představí ve své definitivní podobě

Tak o těchto dvou autech už toho víme hodně, vlastně jsme jejich vývoj sledovaliod začátku. Registrovali jsme jsem koketerii s alternativními typy pohonu, řešili jsme spekulace ohledně názvu malé sportovní Toyoty, uměli jsme vysvětlit podstatné změny konceptu.
Není nám cizí skutečnost, že tato dvě auta, Toyota FT-86 a Subaru BRZ, jsou ve skutečnosti tři, protože tady máme ještě Scion FR-S se shodnou DNA. I když v zásadě jde o jedno auto vyvíjené v rámci vzájemné spolupráce obou automobilek.

Víme, co mají že se všechny tři verze shodují rozvorem náprav 2,57 metru, že všechna auta mají pod kapotou kompaktní atmosférický motor a že jsou do jednoho závislá na pohonu zadní nápravy.

Jedna jediná informace, poslední kostička do pomyslné skládačky chyběla, a to termín, kdy budou hotové produkční verze a automobilky nás konečně přestanou natahovat výstavními koncepty. Ptali jsem se sami sebe ještě docela nedávno. Situace se ale změnila. Podle informací pronikajících až z dalekého východu budou produkční, finální, sériové chcete-li, verze představeny veřejnosti příští měsíc na tokijském autosalonu. Těšit se tak podle všeho můžeme na mechanicky shodné stoje s motorem naladěných na výkon „přes dvě stě koní“ u Toyoty FT-86 a „necelých tří set koní“ v Subaru BRZ.

Oba vozy budou vybaveny samosvorným diferenciálem, mechanickým samosvorným diferenciálem podotýkáme, žádnou elektronickou náhražkou, výkon z plochého motoru půjde na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku (automat bude příplatková možnost volby) a hmotnost „blížící se 1100 kilogramům.“Definitivně poslední otázkou tedy zůstává cena. Tedy přesněji její nárůst, který se díky dopravě, clu a dani k původně proklamované masově dostupné částce po cestě z Japonska do Evropy navěsí.

19.10.2011 2:00| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist