Toyota Aygo a bratři z Kolína – Crash test Euro NCAP

Trojice kolínských malých aut doplatila na přísnější požadavky Euro NCAP. Teď dostala jen tři hvězdičky za ochranu posádky při nárazu.

Podmínky pro splnění nárazových testů Euro NCAP se zpřísňují a současná kolínská trojice společnosti TPCA Toyota Aygo, Peugeot 107Citroen C1 už nestíhají. Organizace Euro NCAP jim tak udělila po posledních testech jen tři hvězdičky z pěti možných.

Vozy z TPCA se dočkají modernizace v červenci 2013, kdy dostanou standardně úchyty ISOFIX pro dětské sedačky, stabilizační systém ESP a boční a hlavové airbagy. Rovněž systém ESP bude k dispozici v základní výbavě od července 2013.

Toyota Aygo fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Toyota Aygo fotogalerie

Testované auto už ale bylo těmito prvky vybaveno, přesto nedokázalo posádku pořádně ochránit. A-sloupek se po čelním nárazu, jehož výsledek byl přejat z posledních testů Ayga a nebyl nyní prováděn, posunul o 24 mm a volant také, o 45 mm proti řidiči a o 29 mm nahoru. Airbag nezabránil kontaktu hrudníku řidiče s volantem. Pohnuly se i pedály brzdy a spojky – brzda dokonce o 140 mm proti řidiči. Figurína řidiče zaznamenala také kontakt se sloupkem řízení a tvrdými strukturami palubní desky.

Ani při bočním nárazu nebyl výsledek moc dobrý. Hrudník byl ochráněn jen průměrně, ale aspoň že hlava má v případě vozu vybaveného bočními a hlavovými airbagy dobrou ochranu. Špatně ale dopadl test ochrany krční páteře při nárazu zezadu.

19.12.2012 2:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist