Top 10 nejpřehlíženějších ojetých vozů

Největší obchodník s ojetými automobily AAA AUTO, sestavil na základě svých statistik desítku nejpřehlíženějších vozidel. Některé z nich přitom mohou být zajímavou nákupní možností, protože menší obliba sráží jejich cenu.

Ať už si to přiznává nebo ne, většina lidí si při nákupu vozu nedokáže udržet dostatečný odstup a nechává se unášet emocemi. Pozitivní očekávání spojená s určitou značkou nebo modelem pak při výběru vozu často převáží nad střízlivým vyhodnocením jeho nejdůležitějších užitných vlastností.

„Obliba nebo naopak neobliba některých modelů má občas skutečně iracionální povahu,“ potvrzuje generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová. „Některé modely jsou přitom opomíjeny zcela neprávem a často předčí i notoricky známé a zaručené prodejní hity, a co je nejdůležitější – za výhodnější cenu.“

Do této skupiny patří například středně velká dodávka Hyundai H-1, model Škoda Superb s motorem 1.6 TDI nebo malý praktický vůz Suzuki Swift; všechny mají společné to, že podle prodejních čísel AAA Auto si k nim jejich zákazníci jen velmi obtížně hledají cestu.


„Na otázku, proč je tomu tak, se skutečně jen velmi nesnadno hledá odpověď. Vždyť třeba Hyundai H-1 je velice povedený a spolehlivý vůz, rozšířený po celém světě. V Evropě je dobrou alternativou k běžnějším modelům Volkswagen Transporter, Mercedes-Benz Vito nebo třeba Opel Vivaro. Pro jeho koupi svědčí mimo jiné silný 100 kW motor, kterým je na rozdíl od konkurentů vybavená většina modelů H-1, a to, že nemívá žádné potíže s korozí,“ komentuje jeden z neprávem přehlížených modelů Karolína Topolová.

„Osobně mě udivuje také slabší zájem o model Škoda Superb 1.6 TDI z let 2010 až 2015. Zákazníci se stavějí k novější motorizaci tak rezervovaně zřejmě hlavně proto, že jeho předchůdce s motorem 1.9 TDI si vydobyl téměř kultovní statut. Novější common-railové 1.6 TDI přitom představuje velice moderní motor s točivým momentem v širokém rozsahu otáček a výtečnou spotřebou do pěti litrů na sto kilometrů v reálném provozu,“ pokračuje Karolína Topolová ve výčtu méně oblíbených modelů.

Také obě generace novodobého Swiftu, prodávané od roku 2005 do roku 2010 a od roku 2010 dodnes, jsou velice vydařené malé vozy, které předčí řadu vyhledávaných konkurentů, včetně domácí Škody Fabia. Ta si přitom na nezájem motoristů naříkat nemůže. Suzuki Swift navíc zdobí opravdu vysoká spolehlivost, jíž mu může většina dalších malých automobilů jen tiše závidět.

Seat Cordoba (od 2003)

Ojetá auta | vydáno 14. 8. 2009

Žádnou velkou popularitu si na českém trhu nikdy nezískal ani další model značky Suzuki, mikrovan Wagon R+ vyráběný v letech 2000 až 2007 jako dvojče Opelu Agila. Také ten většina autobazarů nevykupuje nijak nadšeně, což se projevuje i na jeho nižší výkupní ceně. „Některé auto se prostě líbí, některé ne. Tento mikrovan má tvar podivné, malé, úzké a vysoké krabičky, a když už se pro něj někdo rozhodl, volil spíše Agilu. Jde však o bezproblémový a spolehlivý vůz, a když je za zajímavou cenu, rádi s ním obchodujeme. Pro zajímavost a na dokreslení značných regionálních rozdílů na jednotlivých trzích: v Maďarsku jsou Suzuki Wagon R+ a Suzuki Swift naopak jednoznačnými bestsellery,“ dodává Karolína Topolová.

K obtížněji prodejným modelům dále patří Nissan Qashqai 1.6dCi, který se s touto motorizací vyráběl v letech 2011 až 2013, a to paradoxně kvůli – na asijské poměry – příliš široké nabídce motorů. Zájemci o ojetý vůz totiž zpravidla dávají přednost základní motorizaci 1.5 dCi nebo naopak výkonným dvoulitrům. Na odbyt příliš nejdou ani méně vybavené, ekonomické verze modelů prémiových značek, které si jinak na nedostatek sympatií zákazníků stěžovat rozhodně nemohou. To se projevuje například u vozu Mercedes-Benz A150 nebo BMW E90 316i, 316d a 318d.

V některých případech stojí za slabší image vozu kombinace hned několika slabších stránek. To je třeba případ modelu Seat Cordoba s motorem o objemu 1,2 litru, v němž se spojují dva neoblíbené prvky – typ karoserie sedan a tříválcový motor 1.2 s nevalnou pověstí (jde o stejný motor jako je ve Fabii).

„Ne že by malé sedany nebyly oblíbené – třeba Dacia Logan a Renault Thalia jsou prodejní trháky, pohybují se ovšem v jiné cenové úrovni než je Cordoba. A pokud jde o motor 1.2, ten se do Cordoby dodával pouze v silnější dvanáctiventilové variantě 47, respektive 51 kW, která je mnohem méně problémová než slabší varianty 40 a 44kW, kvůli nimž má tento motor dost špatnou pověst,“ připomíná Karolína Topolová.

Najdou se ovšem i modely, jejichž špatná pověst je do značné míry oprávněná. „K jejich nákupu přistupuje AAA Auto velmi obezřetně. Jedná se třeba o Opel Combo s motorem 1.3 CDTi, který se vyráběl v letech 2001 až 2011. Také pohonná jednotka 1.6 TDCi v modelu Ford S-Max má velmi špatnou pověst, a to zejména kvůli své starší šestnáctiventilové variantě, která v podobně velkých vozech kolabovala už po 100 000 kilometrech,“ uzavírá Karolína Topolová.

TOP 10 nejméně oblíbených ojetin
1Hyundai H-1
2Škoda Superb 1.6 TDI
3Suzuki Swift
4Suzuki Wagon R+
5Nissan Qashqai 1.6 dCi
6Seat Cordoba 1.2
7Ford S-Max 1.6 TDCi
8Mercedes-Benz A150
9BMW 316i, 316d, 318d (generace E90)
10Opel Combo 1.3 CDTi

22.8.2016 7:20| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist