Testujeme zimní pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance: Sucho a mokro

Na pořádnou zimu čekáme jako na smilování. Už se nemůžeme dočkat, až zimní pneumatiky Goodyear pořádně vyzkoušíme na sněhu. Zatím vám můžeme říct, že na suchu a mokru fungují skvěle.

Máme před sebou další díl testování zimních pneumatik Goodyear UltraGrip Performance, ale ani tentokrát vám nedám odpověď na otázku, která vás určitě zajímá ze všeho nejvíc. Jak jezdí na sněhu? Upřímně – nevím, vážně nevím.


Byl jsem připravený odjet třeba i na konec republiky (což jsem i ve finále udělal), ale po sněhu nejsou ani památky. Aktuální předpověď počasí sice v příštím týdnu slibuje prudké ochlazení a bohatou sněhovou nadílku, ale věřit meteorologům se vyplatí asi tak, jako skočit na špek předvolebním slibům. Na sníh bych ve finále mohl čekat déle než na Godota, takže vám zatím povím, jak pneumatiky fungují na suchu a mokru.

Budu stručný – fungují skvěle. Na verdiktu se tedy od minule nic nemění, ale s novým obutím už jsem stihl ujet dalších dva a půl tisíce kilometrů, takže to říkám o poznání zodpovědněji. Na dálnici jsou na poměry zimních pneumatik velmi tiché a na spotřebu mají vliv minimální, z palubního počítače jsem odečetl rozdíl přibližně tři až čtyři desetiny litru, ale protože nešlo o žádné laboratorní měření, nevyvozujte z toho žádné dalekosáhlé závěry. Můžete si ale být jistí, že vám štědřeji profilované drážky neudělají vír v nádrži.

Co mi přijde mnohem důležitější, je chování pneumatik na suché vozovce. Jak vidíte z letošní zimy (a těch několika předcházejících), zima už dávno není o ježdění po sněhu nebo břečce, ale spíš o jízdě na mokru nebo suché cestě. Pokud není vody vyloženě příliš, bude mít v takových situacích navrch letní pneumatika, stačí ale studená fronta z východu a za pár dní z oblohy nepadají kapky vody, ale sněhové vločky. A tady už klasická letní guma pochopitelně prohrává na celé čáře.

V mém původním plánu pro druhý díl testu hrál hlavní roli okruh Sosnová u České Lípy, kde jsem chtěl gumy v bezpečí závodního okruhu vyzkoušet na limitu. Pochopitelně na sněhu. Nakonec byl asfalt ke konci prosince jen oslizlý přesně tak, jak je na Sosnové zvykem. Původní myšlenka ale pochopitelně zůstala.

Hodně mě překvapilo, že ani za tepla gumy tolik netrpí na “žvýkání”, které bývá pro zimní gumy typické. Naopak mají skutečně výbornou přilnavost jak na mokru, tak i na suchu a velmi slušně potlačují nedotáčivost. A když už to přeženete, nedotáčivost, nebo (v mém případě častější) přetáčivost je krásně čitelná. Po pár desítkách zkušebních kol mi ale bylo vážně líto ničit zbrusu nové gumy, takže jsem zadní kola přezul za pár let staré zimáky od méně renomované společnosti.

Rozdíl byl znatelný po prvních pár kolech – zatímco Goodyeary přešly čitelně do přetáčivosti a na limitu se s nimi dal velmi snadno regulovat úhel smyku, levnější gumy ztrácely přilnavost mnohem razantněji a zákeřněji. O chování během driftování ani nemluvě. A pozitivně mě potěšila ještě jedna věc – přední gumy vypadaly po celodenním ježdění pořád jako nové, což rozhodně nebývá samozřejmostí.

Uvidíme, co přinesou následující dny, stejně jako vy doufám ve štědrou sněhovou nadílku, která by pro zimní gumy konečně připravila pořádnou výzvu.

23.12.2015 8:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist