Testujeme zimní pneumatiky Goodyear UltraGrip 9: Zatím (téměř) bez sněhu

Pokračujeme v testování nových zimních pneumatik. Nicméně vzhledem k mírné zimě zatím spíše mimo sníh než na bílém povrchu. Důležitým výrazem je "břečka."

Důvodem, pro který nás Goodyear UltraGrip 9 zajímá jsou avizované schopnosti jízdy v našich, středoevropských podmínkách. Výrobce používá ve svých tiskových materiálech k uvedení UltraGrip 9 na trh termín „břečka“ a to je přesně ten typ sněhu na kterým jsme zatím jezdili – nebo spíše forma, jak lze trefně popsat to, co se ze sněhu velmi rychle zbylo.


Pneumatika by měla být připravena na proměnlivé zimní podmínky panujících v Evropě, které zahrnují suché a chladné dny, deštivé počasí s mokrými silnicemi a zmiňovanou břečkou, či zasněžené silnice. Pravda, s tím sněhem je to rok od roku horší… nicméně nová Goodyear UltraGrip 9 by měla reagovat na tyto požadavky a třeba při srovnání s „osmičkou,“ tedy UltraGrip 8, nabízet i lepší výkon na sněhovém povrchu. Uvidíme, my jsme zatím na sněhu jezdili skutečně velmi málo, protože při našem působení zejména v pražské metropoli se bílá nadílka velmi rychle rozpustila. Nicméně za krátký čas jízdy po sněhu můžeme říct, že se UltraGrip 9 chová podle očekávání velmi dobře.

Je příjemné za jízdy vnímat, jak se jednotlivé lamely zakusují do podkladu a drží dobře nejenom při rozjedu, ale i při brzdění a natočení předních kol v zatáčkách. Lamely a okraje běhounu nové pneumatiky jsou totiž navrženy tak, aby poskytovaly optimální tvar otisku pneumatiky bez ohledu na prováděný manévr – chápeme to v tom smyslu, že ať je pneumatika natočena v jakémkoli směru vzhledem k podélné ose auta, záběr by měl být co nejlepší.

Ovladatelnost na sněhu by měla být podpořena také velkým množstvím hran a vyšším počtem lamel na ramenních blocích, posloužit ale s širokým komentářem opravdu zatím nemůžeme, sníh, na kterém jsme jezdili, neměl do výšky víc jak pár centimetrů (doslova), často byl vyježděný až na asfalt, takže podmínky na souvislé bílé vrstvě v délce alespoň stovek metrů zatím nemáme.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Samozřejmě neznáme přesné složení směsi, ale jak jsme zjistili, mělo by být vylepšené s ohledem k předchůdci. A speciální směs obsahující pryskyřici kvůli přilnavosti na mokrém povrchu či rostlinný olej, by měla zaručovat lepší výkon na sněhu i ledu a zlepšovat přilnavost. Pocitově – ano, hlavně v zatáčkách vnímáme jistotu gripu, ale opět – na skutečnou sněhovou „nálož“ zatím čekáme.

Počkat si musíme i na komentáře k životnosti pneumatiky a míře ojíždění vzorku, zatím máme za sebou jen pár stovek kilometrů a to na gumě není znát, po omytí a odstranění soli a drobného štěrku pneumatiky vypadají stále téměř jako nové. Takže co je to „TOP“ indikátor ve tvaru sněhové vločky si řekneme později.

12.1.2015 12:00| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist