Testujeme zimní pneumatiky Continental ContiWinterContact TS 850: Na začátku

Sezóna letních pneumatik je definitivně pryč, jak z legislativního, tak i řidičského pohledu, a my vstupujeme do seriálu testování zimních pneumatik.

Zima je tady a s ní také redakční testování zimních pneumatik. Z nadpisu je jasné, obutí jaké značky budeme testovat a také jakou modelovou řadu a nejprve si vyjasníme několik detailů. Proč Continental ContiWinterContact TS 850? Má to svou logiku, my jsme měli možnost otestovat tuto zimní pneumatiky už minulou sezónu v rámci novinářské výpravy do rakouských Alp, a tam nás pneumatika zaujala svými vlastnostmi. Jak se ukázalo, zaujala nejenom nás, ale také odborníky po celém světě, protože od té doby nasbírala řadu ocenění a dobrých umístění ve srovnávacích testech, takže myšlenka byla navázat na testování v Rakousku, kde jsme ji měli k dispozici na různých typech aut, od BMW 3 přes Audi A4 až po Audi TT RS, a vyzkoušet ji v rámci tuzemského redakčního dlouhodobého testování na autě více běžném a civilním.


Paralelně se budeme také věnovat testu zimních pneumatik určených pro SUV, které jsme nasadili na nejsportovnější SUV, které jsem dokázali v rámci dlouhodobého testu zajistit – představíme si v jiném článku, nicméně řada pro osobní auta zamířila na absolutní klasiku a tou je Škoda Octavia Combi. Pokud si upřesníme detaily vozu, ať víme, co budou pneumatiky na silnici držet, tak jde o kus z roku 2007, s naftovým turbodieselem 1.9TDI a výkonem 105 koní. Je tedy zřejmé, že o přenos síly se budou starat kola na přední nápravě a že co do výkonu by nemělo hrozit nějaké extrémní zatěžování.

Zajímavý bude určitě vliv stáří vozu, jeho kondice na opotřebení, ojíždění pneumatik. Auto má najeto přes 300 tisíc kilometrů a jakkoli je zde snaha udržovat ho v  co nejlepší kondici, nás bude zajímat, jak se podvozek, geometrie a tak dále, budou podepisovat na opotřebení pneumatik, v jakém rozsahu a jak s ohledem na symetrii na pneumatice i ve vzájemném porovnání.

Pneumatiky jsou zbrusu nové, nicméně abychom měli pevný výchozí bod, zajeli jsme do vzorku s měřidlem. Berme prosím toto měření orientačně, nejde o žádné laboratorně sterilní prostředí a kosmicky přesný a certifikovaný přístroj, ale klasické „šídlo,“ které pořídíte v oddělení s autodoplňky. Ovšem pro naši orientaci a měření v čase bude stačit. Teď se na displeji ukázala hodnota 8,3 milimetru. A řešíme-li čísla, tak nutně musíme splnit „společenskou povinnost“ a představit pneumatiku tak, jak se sluší a patří, naše  Continental ContiWinterContact TS 850 má rozměry 195/65 R15 a je obut na plechových discích.

Náš test odstartoval se začátkem listopadu, a my máme v živé paměti, že šlo o období nadprůměrně teplé, nezvykle a nestandardně, které výměně zimních pneumatik za letní nepřálo, na teploměru byly hodnoty nad deset stupňů Celsia. Což pro nás znamenalo to, že jsme se k obutí chovali velmi citlivě, pokud víme, že zimní pneumatiky fungují optimálně od sedmi stupňů a níže, nebylo žádoucí na poměrně teplém asfaltě je zbytečně namáhat.

Nicméně pokud jen v rychlosti zmíníme ryze subjektivní dojmy, tak změna, která proběhla při nasazení nového obutí, byla zásadní. Letní sada, kterou jsme sundali, byla jakási „čína“ a při deseti až patnácti stupních teploty  Continental ContiWinterContact TS 850 dalece převyšoval svými schopnostmi gripu a přilnavosti sice také relativně nové (na Octavii byly letní gumy nasazeny v červenci), ale evidentně zcela podprůměrné pneumatiky.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Tolik tedy k první zprávě, ještě doplníme, že nás čeká testování celou zimu až do doby, kdy legislativně zimní obutí z aut bude mizet, chystáme reporty jak z běžného ježdění, tak je v plánu vyrazit několikrát na závodní okruh a tam se na jízdní vlastnosti pneumatik podívat bez obav z rizika běžného provozu (tím nechceme naznačit nic víc, než jen že si vezmeme metr a stopky a beze strachu, že nás při měření něco přejede, si zkusíme změřit pro nás zajímavé hodnoty a porovnat je mezi sebou i postupně v čase – brzdnou dráhu, zrychlení, atd.). A také dáme příležitost vám, čtenářům, abyste se posadili za volant Škody Octavia, ale i našeho druhého auta, a pneumatiky si vyzkoušeli.

Počasí nám přeje – jakkoli polovina redakce „ujíždí“ díky poklesu teploty a změně počasí aktuálně na čaji s citrónem, lécích a teplých zábalech, podmínky venku se – vzhledem k zimním pneumatikám, lepší a lepší. Sněží na horách a sněhové vločky se objevují i v nižších polohách a to je pro naše účely velmi dobrá informace. Závěrem pilotního textu tedy snad ještě výzva – pokud by v plénu čtenářů byl nějaký dotaz, námět, budeme moc rádi, pokud nám dáte tip na dobré místo pro testování, navrhnete zajímavý test, přijdete s dotazem, který vás ohledně zimních pneumatik zajímá. Máme celou zimu na to, abychom se mohli Continental ContiWinterContact TS 850 podrobně věnovat.

25.11.2015 6:59| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist