Testujeme zimní pneumatiky Continental ContiWinterContact TS 850: A zima je pryč!

Sníh, jakkoli se na horách ještě povalují zbytky technické pokrývky, už ze silnic dávno zmizel a tím také končí naše testování zimních pneumatik na Škodě Octavia Combi.

Poslední report z testování zimních pneumatiky vzniká, čistě formálně a s přihlédnutím ke kalendáři, už na jaře, nicméně formálně platí povinnost za daných podmínek nasadit zimní pneumatiky ještě do konce března.

Takže načasování nám vychází a vše klape tak, jak má. „Klapalo“ i testování během zimy, která sice nebyla ukázkou té největší ladovské inspirace, nicméně na sníh a led došlo, byť pouze několikrát a ne v rámci dlouhodobé sněhové pokrývky. Ale to už je asi v našich podmínkách spíše pravidlem než nečekaným úkazem a je zapotřebí s tím počítat. A hledat podle toho pneumatiky, zimní pneumatiky, a to takové, které jsou dobré jak na sněhu, tak také v zimě, ovšem bez bílého koberce na silnici.


Připomeneme si, že testujeme pneumatiky Continental WinterContact TS 850 P v rozměru 195/65 R15 na voze Škoda Octavia Combi z roku 2007, s naftovým turbodieselem 1.9TDI a o výkonem 105 koní. A rovnou můžeme zmínit zkušenost s konkurenční značkou skandinávského původu, specialistou na zimní podmínky, které nás ovšem díky vysokému hrubému vzorku sice oslnily na sněhu, ovšem na asfaltu nedokázaly přesvědčit tak, jako Continental. Continental WinterContact TS 850 P hodnotíme jako vynikající zimní pneumatiky, i když přiznáváme, že na nás testovací automobil jich bylo tak trochu škoda.

Ojetiny, kterou jsme dlouhodobě využili na test, svým výkonem a mdlým charakterem ani zdaleka nedokázala dosáhnout k limitním metám pneumatik, nedošlo k situaci, že by pneumatiky nestačily výkonu auta, že bychom jeli rychleji na sněhu, než by gumy unesly. Což chápejte prosím jako konstatování o velmi širokých schopnostech pneumatik a ne jako naši stížnost na ně.

Jinak řečeno, pokud pneumatiky Continental WinterContact TS 850 P obujete na rodinné auto s výkonem do sta koní, máte obrovskou jistotu, že vás toto obutí podrží za jakýchkoli podmínek. Jinak pneumatiky fungují i na mnohem silnějších a sportovnějších autech, s pohonem zadních kol i 4×4, což jsme si vyzkoušeli v rakouských alpách už před lety přímo na prezentaci, nicméně to, jestli se dá na Contíkách lítat v trojkovém bavoráku bokem anebo za volantem Audi TT RS drtit závěje dveřmi napřed, není na pořadu dne.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Projevily se pneumatiky nějak na spotřebě? Nijak výrazně, spotřeba lehce klesla během nájezdu několika tisíc kilometrů oproti datům, které jsme měli k dispozici za loňskou zimu (porovnávat s údaji, které vykazovalo auto před zahájením testu nechceme, šlo o letní sezonu a jiné podmínky), absolutně nulové pak bylo opotřebení pneumatik. Jako u testovaných gum na Porsche Cayenne tak i zde byly nějaké šrámy po naší návštěvě závodního okruhu v Sosnové u České Lípy, ale to byly „kousance“ od toho, jak jsme se pokusili v sosnovských zatáčkách na „hladovém“ asfaltu o jízdu na limitu.

Závěrem jsme nuceni prohlásit, že na testované Škodě Octavia fungovaly pneumatiky Continental ContiWinterContact TS 850 výtečně. Byl znát náskok, který mělo obutí před samotným autem, přilnavost byla příkladná, auto, zcela citelně dotčené zubem času na nových pneumatikách zjistělo, zpevnilo se, získalo na agilitě, zejména při průjezdu v zatáčkách a pneumatiky tak dostávají naše doporučení.

29.3.2016 7:57

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist