Testujeme zimní pneumatiky Continental 4×4 WinterContact: Zima nás (ne)trápí

Sníh, led, suchý zmrzlý asfalt... Testované pneumatiky konečně dostaly skutečnou příležitost prokázat své schopnosti.

Naše testování zimních pneumatik značky Continental – konkretně jak už víte jde o Continental 4×4 WinterContact v rozměru 238/65/17 a testujeme na Porsche Cayenne generace 957 – díky počasí, které se změnilo na opravdu zimní, mohly ukázat, co v nich je. I když na fotkách sníh není vidět – plánování fotografování „spadlo“ přesně do okamžiku, kdy sníh na chvíli zmizel, o zkušenosti se zimním typem jízdy jsme nepřišli, právě naopak.


Vyrazili jsme s autem do hor, nicméně snéh a led pokryly i naši metropoli, ve které se pohybujeme především a bylo fantastické sledovat jasnou dominanci Porsche Cayenne nad ostatními auty, i ostatními (lecky také prémiovými) SUV. Na zmrzlém asfaltu jezdil vůz v podstatě jako v létě, stačilo, aby se pneumatiky trochu ohřály a auta drželo v zatáčkách s bezpečnou přilnavostí. Průjezdy zatáček na suchém, ale velmi studeném povrchu porbíhaly bez zaškobrtnutí, přední pneumatiky zatáčely podle pokynů volantu, zadní tlačily auto odzadu do zatáčky, boční přetížení se subjektivně nijak neporjevovalo ma „odtlačené“ auta do strany více, než by tomu bylo na letních gumách a na suchu. v tomot ohledu splnilo obutí přesně svou funkci.

A co na sněhu? Když začala velká chumelenice, která leckteré řidiče překvapila a silničáři nestíhali sníh odklízet,Cayenne jezdil téměř bez rozdílu vzhledem k předchozím, suchým podmínkám. Relativně těžké auto tlačilo na pneumatiky, které dokonale přeřezávaly sněhovou nadílku, s jistotou držely vůz ve stopě. Pokud došlo k nedotáčivému smyku, tak jen v případě zřetelného přehnání práce s plynem a nepatřičné akceleraci v kombinaci s vytočenými koly. Nicméně stačilo mnohdy jen srovnat kola, v „horším“ případě pak s lehkým ťuknutím do brzdy, a auto se opět stabilizovalo.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Ve chvíli, kdy pak sníh zmizel a vystřídal jej déšť a vlhkost, nicméně na asfaltu po zmrzlé vodě už nebyla ani památka, situace se vrátila do normálu v tom smyslu, že Cayenne opět jezdil tak, jako by se „nechumelilo.“ Pokud se vám zdá, že více než o pneumatikách v tomto díle zmiňujeme auto jako takové, má to svou logiku, pneumatiky jako kdyby se staly nedílnou součástí auta, nevnímali jsme je „odděleně,“ byť jsme se v rámci testování na ně zaměřovali průběžně, cíleně a stále. Paradoxem nastal, když jsme v rámci pokusu vyměnili na chvíli Continental 4×4 WinterContact za pneumatiky jiné značky. Prémiové, specializované na zimu, ovšem podle tvrdost směsi, hrubosti dezénu, masivnosti segmentů vzorku, zaměřené jasně více na sníh. Který ale už v tu chvíli na silnici nebyl a tyto pneumatiky tak paradoxně díky své specializaci prokazovaly horší jízdní vlastnosti.

Na měkké směsi a hrubém vzorku auto tak nějak klouzalo, respektive ne že by snad ztrácelo přilnavost, ale vůle daná několika milimetry, možná i méně, vůle při jiném než přímém směru jízdy, byla nepříjemná. Popsali bychom to asi tak, jako když jdete v gumovkách na vysokém podpatku v porovnání s pevnější podrážkou turistické obuvi. A to samé na brzdách, při deceleraci a prudším zabrzdění pak auto hůře brzdilo a pneumatiky nepatřičně kvíleli. Takže zpět na sadu s našim správným obutím… Ukončit tento díl testu můžeme tedy s tvrzením, že Continental 4×4 WinterContact na sněhu funguje velmi dobře a řidič nemá pocit hendikepu či omezení, a při přechodu ze sněhu na suchý zmrzlý asfalt se jízdní podmínky a vlastnosti ještě zlepšují.

26.2.2016 9:06| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist