Testujeme zimní pneumatiky Goodyear UltraGrip 9: První seznámení

S přicházející zimou zahajujeme test nových zimních pneumatik, jde o devátou generaci známé modelové řady a testovat budeme na německém voze střední třídy.

Upřímně musíme poznamenat, že sadu zimních pneumatik značky Goodyear máme připravenou už asi měsíc v redakční garáži, ale vzhledem k tomu, jaké doposud panovaly u nás teploty, jsme s obutím váhali.

Teorie i praxe říká, že zimní obutí funguje ideálně od teplot sedm stupňů Celsia a méně a vzhledem k tomu, že si zima dala načas, jsme jezdili až do minulého týdne na letních gumách. Zima je ale zřejmě definitivně tady, námraza, jinovatka a první sníh na horách tomu nasvědčují, stejně jako rtuť teploměru krčící se blízko nuly a tím také nastal čas na naše nové obutí. Co budeme testovat?


Zkoušet budeme už devátou generaci zimních pneumatik značky Goodyear řady UltraGrip. Nová pneumatika je dostupná od zimní sezony 2014, jde tedy o žhavou novinku a guma je k dostání ve 33 rozměrech od 14 do 16 palců, tedy ideální pro malá a střední auta. My budeme testovat na Audi A4, takže máme logicky k dispozici pneumatiky z horní konce velikostního spektra. Obouváme šestnáctipalcové gumy, přesně 205/55 R16. A zatím „zajíždíme,“ žádné zběsilé pokusy vyzkoušet limitní schopnosti, takže ideální čas pro rychlé teoretické představení. Goodyear UltraGrip 9 byla navržena tak, aby „uspokojila potřeby evropských zákazníků, kteří hledají prvotřídní kvalitu v zimním období.“

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

„Pneumatika je uzpůsobena do proměnlivých zimních podmínek panujících v Evropě, které zahrnují suché a chladné dny, deštivé počasí s mokrými silnicemi a břečkou, či zasněžené silnice.“ Tolik tedy prohlášení výrobce a pro nís v pořádku, jde o prostředí je tím, kde se budeme prioritně pohybovat. Nicméně nová Goodyear UltraGrip 9 by měla přinášet také vylepšenou výkonnost na sněhu. Proto byly lamely a okraje běhounu nové pneumatiky navrženy tak, aby poskytovaly optimální tvar otisku pneumatiky bez ohledu na prováděný manévr, což by mělo umožňovat spolehlivou odezvu pneumatiky při řízení, zatáčení, brzdění i zrychlování.Tak uvidíme, protože na sníh samozřejmě ještě čekáme.

Jak zajistit lepší ovladatelnost na sněhu? Podle výrobce velkým množstvím hran a vyšším počtem lamel na ramenních blocích, variabilní bloková geometrie zajišťuje silný záběr na sněhu, a na ledu pomáhá k lepší výkonnosti vysoká hustota lamel spolu s hranatějším otiskem, zatímco hydrodynamické drážky snižují riziko aquaplaningu a zlepšují záběr na tajícím sněhu.

Technologie podrobněji probereme později, už s přímým komentářem jak se pneumatika chová v terénu, zmíníme se také o novém složení směsi a 3D BIS technologii. V tuto chvíli tedy máme nejaty první kilometry (doslova), takže na jakýkoli soud je ještě příliš brzy. Pneumatika si zvyká a my na ni, ohledně hlučnosti či komfortu nemohou padnou zatím žádné námitky.

1.12.2014 1:19| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist