Testujeme pneumatiky Dunlop Sport Maxx Race: První kilometry

Testování nových letních pneumatik značky Dunlop se z teoretické oblasti přes servis a obutí překlápí do ryze praktické části, máme za sebou první jízdní kilometry.

Připraveno, nasazeno, přezuto. Ať použijeme jakýkoli výraz, jedno je jasné, jsme připraveni k testování nové sady letních pneumatik a sluší se připomenout si co a jak budeme testovat. A také poděkovat – mimo společnosti Goodyear Dunlop Tires Czech za poskytnutí testovací sady také servisnímu a prodejnímu značky Porsche – branická Porška jednak provedla výměnu, respktive nám poskytla na dlouhodobé testování servisní zázemí. Čímž je tedy jasné, na jakém voze test proběhne, jde o Porsche 911 generace 997 s pohonem všech kol, takže pneumatiky budou na obou poháněných nápravách a budou přenášet výkon přes 300 koní a korekce jízdního stylu bude korigována skrze šestistupňovou manuální převodovku.

A testujeme pneumatiky Dunlop Sport Maxx Race, homologované pneumatiky právě pro Porsche 911, takže jde o obutí s rozměrem 235/35/19 na přední nápravě, a 305/30/19 na zadní nápravě. A testujeme zatím opatrně, jak se sluší a patří na první kroky, respektive kilometry, máme ve zvyku, při nově obuté sadě, dát gumám čas, aby si „sedly“ na ráfek. Nepodezříváme Dunlop z toho, že by nám dodala nevhodnou sadu, to v žádném případě, ale rutina nám velí počkat, než si pneumatiky zvyknou, než se zbaví povrch svého kluzkého povrchu, který na nových pneumatikách bývá, prostě nehledejme nic dvojsmyslného, je tady pár set kilometrů, které chceme na pneumatikách najet v klidu a zvyknout si na ně. Což na druhou stranu nebrání tomu, abychom prohlásili, že přilnavost pneumatik je příkladná, až fascinující.

Zatím se záměrně vyhýbáme jízdě v jiném než slunečném počasí a za tím je fakt, že i s autem se chceme sžít, neradi bychom test ukončili předčasně nějakou nepříjemnou pojistnou událostí. A na suchu se gumy drží asfaltu, dávají autu jistou při průjezdu zatáčkami a jak už bylo řečeno, i přesto, že zatím nejezdíme ani náznakem ostře, je zjevné, že boční přetížení poberou pneumatiky bez zadýchání. Patří se dodat, že pneumatiky Dunlop Sport Maxx Race mohou být samozřejmě vaše, nicméně je třeba vědět, že jsou to závodní pneumatiky, které ale mají homologaci i pro užití v běžném provozu a individuálně je samozřejmě Goodyear Dunlop Tires Czech umí dodat.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Protože jde ale o specifikou pneumatiku, pravděpodobnější by mohl být zájem o nové Dunlop Sport Maxx RT2, která z této ultimativní pneumatiky vychází. Mezi jejíž hlavní rysy patří evoluční směs běhounu s trakční složkou na bázi pryže pro maximální přilnavost na suché i mokré vozovce, velké vnější bloky ramene pláště – pro lepší záběr v zatáčkách než u předchozí řady, rychlobrzdné elementy běhounu – pro ještě kratší brzdnou dráhu, zejména při vysokých rychlostech, než u předchozí řady a korunní kordová vrstva z vysokopevnostní oceli.

Zpět ale k námi testované řadě Race – jaká by měla být podle výrobce a na co se tedy, mimo jiné, zaměříme? Mělo by to být „přesné řízení a stabilní ovladatelnost,“ pneumatiky Sport Maxx Race mají umožňovat díky technologii Hybrid Overlay snížit deformace ve vysokých rychlostech a zlepšit řízení a stabilitu. Dalším prezentovaným tématem je „spolehlivý výkon za mokra,“ kdy pneumatika Sport Maxx Race je optimalizovaná pro suché podmínky, ale „podává dobrý výkon i za mokra.“ Což je přesně to, co nás zajímá a proto ty zmínka o suchém počasí na předchozích řádcích, bude nás zajímat, jak zafungují na asymetrickém dezénu běhounu čtyři vnitřní drážky, které mají rychle odvádět vodu a snižovat tak riziko aquaplaningu.

I další aspekt už byl námi naznačen, a to už z první osobní zkušenosti, a to údajná „lepší přilnavost v zatáčkách.“ Běhoun se vyznačuje žebry se strmými úhly, která zvyšují boční tuhost. Výsledkem je lepší ovladatelnost při zatáčení. Masivní vnější ramenní bloky zvyšují přilnavost v zatáčkách. Spotřebu a vliv pneumatik na apetit vozu opravdu řešit nehodláme, u pneumatik tohoto ražení a vozu dané třídy, výkonu a značky by to bylo stejně nevhodné jako počítat, kolik je v panna cottě kalorií, takže na konec to asi nejvíce důležité, brzdění.

Jak za sucha, tak za mokra, vysoce přilnavá závodní směs vycházející z technologie společností Dunlop používané pro závodní automobily se má vyznačovat výjimečnou adhezí k vozovce a brzdnou silou a i proto – jak je optimalizovaná pro závodní dráhu – je schválena i k použití na silnici. Kde se zatím chová výtečně, a proto v následujících kilometrech „přitvrdíme“ a kromě testování na silnicích vyrazíme samozřejmě i na závodní okruh.

27.7.2016 6:31

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist