Testujeme pneumatiky Dunlop Sport Maxx Race: Do Brna a přezout!

A máme tady konec... Sada pneumatik Dunlop odvedla dobrou práci, stejně tak naše testovací Porsche 911. Ještě nás ale čeká pár kol na Masarykově okruhu.

A je přezuto na zimní… Nicméně to je až definitivní závěr našeho letního testování sportovních pneumatik, ještě před finální tečkou tady máme poslední zážitky. A to vskutku luxusní, vyrazili jsme s naším testovacím Porsche 911 na závodní dráhu do Brna. Je to nošením dříví do lesa, nicméně zopakujeme, že testujeme pneumatiky Dunlop Sport Maxx Race, homologované právě pro Porsche 911, v našem případě Porsche 911 997 s pohonem všech kol.

Gumy jsou v rozměru 235/35/19 na přední nápravu a 305/30/19 na zadní nápravu a patřičně je vyzkoušíme v rámci Dne otevřené dráhy brněnského Masarykova okruhu. Počasí? Ideální, sucho, chladno, slunečno, čili studená dráha, na které se nebudou pneumatiky nadměrně přehřívat, ale zase ne tak chladná, aby se nezahřály na provozní teplotu. Vzduch suchý, ale chladný, takže uchladit motory a brzdy bude také snazší než za letního parna, a žádná vlhkost, která by měnila přilnavost. A v neposlední řadě slunečno, jasno, s dobrou viditelností.

Brněnská dráha je specifická v tom, že má při své délce 5,4 km pouze 14 zatáček, 6 levých a 8 pravých. Jinak řečeno teprve se silnějším vozem (či motorkou, atd.) si řidič dráhu náležitě vychutná a užije. Vím to, pamatuji si dodnes na svou premiérovou jízdu po Masarykově okruhu s Fordem Galaxy 2.0 TDCi, pro poznání dráhy a výhled kolem dokola to stačilo, o sportovní vyžití samozřejmě nešlo. Silný a rychlý stroj pomyslně dráhu zkrátí a zatáčky přiostří, čili v Porsche 911 máme ideálního společníka. Výkone je jedna věc, druhá brzdy, ty na Porsche by měly jízdu zvládnout, převýšení okruhu je 73,75 m, ale vzhledem k profilu dráhy nejsou brzdy namáhány konstantně.

Přesto to byla právě brzdová soustava, díky které bylo zapotřebí striktně dodržovat pauzy mezi ostrými koly, rozhodně ne pneumatiky. Ty držely stopu, nepovolovaly, neměkly, a vydržely hravě 5 kol v kuse, což byl vyzkoušený počet kol na jeden stint, při kterém nezačaly brzdy vadnout. Boční přetížení nikdo z nás neměřil, spíše než na čísla dáme na subjektivní dojmy, a v zatáčkách obutí auto drželo ve zvolené linii, nepovolovalo, neposunovalo se do strany. Při zrychlení v podélném směru pneumatiky auto plně podporovaly, při brzdění zase působily ve prospěch zpomalení, bez zaváhání.

Tímto bychom tedy mohli, s takto důstojným a na naší straně adrenalinovým zážitkem testování ukončit. Ve finále připomeneme, že pokud nevlastníte právě Porsche 911, jsou tady pneumatiky Dunlop Sport Maxx RT2, které z „naší“ sportovní pneumatiky vychází. Hlavní přednosti a rysy? Evoluční směs běhounu s trakční složkou na bázi pryže pro maximální přilnavost na suché i mokré vozovce, velké vnější bloky ramene pláště – pro lepší záběr v zatáčkách než u předchozí řady, rychlobrzdné elementy běhounu – pro ještě kratší brzdnou dráhu, zejména při vysokých rychlostech, než u předchozí řady a korunní kordová vrstva z vysokopevnostní oceli.

Nicméně je tady podzim, závěr podzimu, abychom byli přesnější, měsíc listopad a s ním i přezouvání z letních na zimní pneumatiky, se kterým dáváme pneumatikám Dunlop Sport Maxx Race i Porsche 911 sbohem.

3.11.2016 8:48

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist