Tesla Model S P85D (2016) První jízdní dojmy

První dojmy, včetně dramatického zrychlení Tesla Model S P85D už jsme referovali, teď máme pár dojmů přímo zpoza volantu.

Tesla Model S je určitě jeden z nejunikátnějších sériových vozů, které lze v současnosti pořídit – luxusní plně elektrický vůz s dostačujícím výkonem a přitom reálně použitelný v každodenním provozu. Na rozdíl od ostatních výrobců uvedla Tesla na trh automobil, se kterým jste schopní dennodenně žít a to i v případě, že se potřebujete přepravovat na trochu větší vzdálenost.

Vrcholné specifikace P85D a P90D jsou pak třešinkou na dortu. Samozřejmě – Model S není ani ve specifikaci P85D sportovní vůz ani zdaleka. Je to velký luxusní sedan namířený proti vrcholným modelům konkurence, které však předčí bestiálním výkonem. Pokud se rozhodnete autu dopřát upgrade s „Ludicrous“ módem, dokáží dva elektromotory dotlačit ručičku tachometru za stokilometrovou hranici za rovné 3 sekundy. Zrychlení je tedy opravdu brutální a v tomto směru dokáží Teslu pokořit pouze špičkové supersporty. Což je na těžkou luxusní limuzínu více než impozantní. Luxusní výbava Tesly je ohromná.

Tesla Model S na brzdě

RoadTube | vydáno 28. 1. 2013

Všechno je promyšlené do detailů, tak jak se na luxusní auto sluší a patří – kliky jsou schované ve dveřích a teprve po odemčení auta vyjedou ven. Po usednutí Vás obklopí kůže, vrchní část palubní desky je pokryt Alcantarou a plasty na viditelných místech se rozhodně řadí k těm nejlepším. Design interiéru je minimalistický – jednoduché linie a minimum tlačítek. Krom těch na páčkách pod volantem jsou v interiéru pouze dvě, jedním se zapínají výstražná světla a druhé slouží k otevření schránky před spolujezdcem.

Vše ostatní obstarává velký dotykový display ve středu palubní desky. Ač sám nejsem příznivcem dotykového ovládání v automobilech, musím přiznat, že v Tesle prostě funguje. Display je dost velký, takže místa pro jednotlivé ovládací prvky je dostatečně velké na to, abyste se rychle zorientovali. Menu jsou jednoduchá a přehledná a odezva je navíc okamžitá, takže pocit z ovládání je opravdu dobrý.

Procházet nastavení za silnějšího provozu nejlepší nápad sice nebude, ale rozhodně ovládání není tak rozptylující, jako v případě jiných systémů. Vůz je neustále připojen k internetu, rádio tak klidně mohla nahradit oblíbená služba Spotify. Ale nemusíte se bát, svou oblíbenou hudbu si samozřejmě můžete poslechnout i z USB paměti nebo z mobilního telefonu přes BlueTooth. Internet v autě má ale i jiné výhody než jen poslouchání hudby a kontrolování Facebooku za jízdy (což samozřejmě zásadně neschvalujeme, řidič se má i přes přítomnost „autopilota“ věnovat provozu před sebou).

Díky trvalému připojení má auto neustále aktuální mapové podklady i se stavem provozu. V případě problémů s vozem pak stačí kontaktovat technickou podporu, nechat vzdáleně provést kontrolu vozu a v případě menšího problému softwarového charakteru, je také možné nechat na dálku vůz rovnou opravit. A je toho mnohem víc – pomocí mobilu můžete například ověřit stav baterie, nechat vůz na parkovišti zablikat či zatroubit, a také lze na dálku ovládat klimatizaci.

V zimě si tak můžete auto dopředu nechat předem příjemně vyhřát. Pokud cestou narazíte na rozbitou vozovku a přizvednete si podvozek, auto si lokalitu zapamatuje a příště v tomto místě nastaví podvozek samo. Technických vychytávek je opravdu hromada. Hlavní kouzlo Tesly se však odehrává za volantem. Po obsazení pozice řidiče sice bezpečně poznáte, že jste v elektromobilu, ale působí na Vás přirozeně. Je to prostě auto. Auto v tom smyslu v jakém jste na auta po léta zvyklí. Jen je ho pohání elektřina. A v případě specifikace P85D jej pohání opravdu neskutečně dobře.

Model S se na silnici chová velice příjemně. Pohybuje se po silnici naprosto hladce a neslyšně jako kočka. V zatáčkách i přes svou značnou váhu drží díky svému sofistikovanému systému kontroly stability. Na dálnici je pak sebejistá při jakékoliv rychlosti. A změna rychlosti je opravdu pouze dílem okamžiku. Následkem sešlápnutí plynového pedálu je rána do zad a instantní překročení legálních limitů. O sekundu dvě později už rychlost auta překonává hranici slušného vychování. No a pak můžete také zapnout „Insane“ nebo „Ludicrous“ mód a ždímat baterii naplno. Reakce na plyn je v ten moment ještě intenzivnější.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

A přitom stále neslyšíte nic krom opravdu tichého bzučení měniče, které trochu přidává na atmosféře. Příval výkonu neustává, dokud se o své slovo nepřihlásí omezovač rychlosti. Zatímco se řítíte dálnicí a zanecháváte okolí v němém údivu, za volantem máte dojem, že by auto zvládlo zrychlovat do nekonečna. S naprostým přehledem a bez zaváhání.

Tesla Model S P85D je prostě neskutečné vozidlo a lze jej momentálně jen těžko s čímkoliv srovnávat. Pokud bude elektrická budoucnost automobilové dopravy obsahovat takováto auta, nemusíme se jí tolik obávat – o zážitky za volantem totiž nouze nebude.

Za testování a zapůjčení auta děkujeme společnostem Electric ParkNanotrik, které nabízejí možnost zapůjčení vozů Tesla v Praze a Ostravě.

23.8.2016 8:24| autor: Martin Kusyn

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist