autoweb.cz > Toyota > Toyota Corolla > toyota corolla sedan > Toyota Corolla sedan
Toyota Corolla sedan
Dynamika 6
Chování na silnici 6
Provozní náklady 6
Praktičnost 6
X-Factor 6
Celkové hodnocení 6
Počkat, tady něco nehraje: jméno Corolla přece mělo nadobro zmizet ze světa. Místo něj přišla „nová Toyota“, o které si většina lidí včetně nás myslí, že je úplně stejná jako ta stará.
Automobilka se nicméně rozhodla, že vyřadit sedan z nabídky na konzervativních trzích by mohlo být příliš riskantní. Ano, chápete správně: Toyota Corolla sedan se prodává v České republice, v Turecku… no, a v podobných banánistánech.
Na našem trhu je Corolla sedan k dostání se dvěma benzínovými a dvěma naftovými čtyřválci:
1.4 VVT-i 71 kW/97 k, 130 Nm, 170 km/h, 6,7 l/100 km
1.6 Dual VVT-i 91 kW/124 k, 157 Nm, 195 km/h, 6,9 l/100 km
1.4 D4-D 66 kW/90 k, 190 Nm, 175 km/h, 4,9 l/100 km
2.0 D4-D 93 kW/126 k, 300 Nm, 200 km/h, 5,3 l/100 km
Podlahovou plošinu si Corolla sedan půjčila od hatchbacku Auris, ale nasadila si na ni vlastní tříprostorovou karoserii. Zavazadelník má objem 450 litrů, což je v nepříliš početné kategorii sedanů segmentu C tak akorát. Opěradla zadních sedadel můžete sklopit, nevadí-li vám, že takto vzniklá ložná plocha nebude úplně rovná.
Jak je u Toyot zvykem, to nejlepší, co lze o Corolle sedan říct, je to, že se o ní nedá říct nic špatného. Zatáčí, jede, zrychluje a zpomaluje, aniž by k sobě jakýmkoli způsobem poutala pozornost. Tušíte správně, že podle našeho gusta Corolla sedan není, ale na druhou stranu, určitou klientelu právě tahle nevtíravá samozřejmost oslovuje.
I tenhle druh zákazníků by však určitě ocenil, kdyby mohl otevřít víko kufru nějakým normálním způsobem. V interiéru, na klíči ani na samotném kufru není žádné tlačítko, takže nezbývá, než postaru zasunout klíček do zámku a otočit.
Za model Corolla sedan 1.6 VVT-i ve výbavě Sol žádá Toyota vcelku rozumných 519 900 Kč. Na oplátku vám poskytne sedm airbagů (ten lichý je kolenní u řidiče) klimatizaci, tempomat, přehrávač CD s ovládáním na volantu nebo mlhovky. To skutečně není špatné.
Sami sobě bychom ale nedokázali zdůvodnit, proč kupovat sedan, když trh doslova přetéká nabídkou atraktivních, zajímavých a vesměs praktičtějších hatchbacků podobné velikosti.
Jirka Červenka
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Toyota Corolla sedan 1.6 VVT-i |
---|---|
0-100 km/h (s) | 10,4 |
Motor | |
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | bezolovnatý benzín, RON 95 |
Rozvod | DOHC |
Plnění | atmosférické sání |
Uložení | vpřdu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1598 |
Převodovka | pětistupňová ručně řazená |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 91 kW/124 koní v 6000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 157 Nm v 5200 ot./min. |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 195 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 9,0/5,8/6,9 |
Objem nádrže (l) | 55 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4540 |
Šířka (mm) | 1760 (bez zrcátek) |
Výška (mm) | 1470 |
Rozvor náprav (mm) | 2600 |
Provozní hmotnost (kg) | 1365 |
Zavazadlový prostor (l) | 450 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 519 900 Kč |
Cena testovaného vozu | 529 300 Kč |