Opel Astra OPC

Druhé nejrychlejší auto od Opelu zaútočí na konkurenci nejen charakterně řezanými tvary, ale i nebývalým výkonem 240 koní.

Astra OPC se v sériové podobě chystá udělat ve třídě ostrých hatchbacků opravdu pořádný vítr a mezi současnými evropskými Opely bude druhým nejrychlejším modelem, hned za lotusovským Speedsterem. Podle slov ředitele Opelu Hanse Demanta ale není Astra OPC jediným sportovním autem, které se značka chystá v příštích měsících představit, i když není jisté, zda tím nemá na mysli opět kdejakou omezenou sérii s exkluzivitou pouze pro britský trh (pod značkou Vauxhall). Nabízí se ale svůdná myšlenka, že by upravený motor z OPC dostal právě Speedster Turbo, který má v kontinentální verzi 200 koní.

Ze tří současných přeplňovaných dvoulitrů má Astra OPC nejvyšší výkon, rovných 240 koní, což je o 40 koní více než v případě jejího největšího konkurenta, nového Golfu GTi. 200 koní má i silná verze Astry Turbo a vyšší výkon u OPC je otázkou úprav v sání a výfukovém systému, ale i vnitřních komponentů motoru, turba a vstřikování. Točivý moment je 320 Nm, čas zrychlení z nuly na sto je udávaný předběžně pod sedm sekund a nejvyšší rychlost má být přes 240 km/h.

Opel Astra fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Opel Astra fotogalerie

Karosérie je zcela nová a s klasickou Astrou sdílí jen nosný design. Ostatní prvky jsou však v detailu věrné tomu, jak se od svých základních verzí liší všechny současné rychlé hatchbacky. Lemy blatníků jsou rozšířené, přední a zadní nárazníky jsou protažené dolů a do stran, vpředu mají větší průduchy chlazení a sání a integrované mlhovky, vzadu je spoiler v podobě prodloužené odtokové hrany střechy a v případě OPC i středově umístěná koncovka výfuku.

Zavěšení kol je vybavené systémem CDC s proměnnou tvrdostí tlumičů, který má spolu se systémem ISDS (interaktivní řízení) sloužit ke sportovnějšímu pocitu za volantem.

V základní výbavě jsou osmnáctipalcová kola s obvyklým rozměrem pneumatik 225/45, devatenáctipalcová kola z pařížského konceptu s obutím 235/35 budou za příplatek. Díky velkému rozměru budou dobře viditelné modře nalakované brzdiče a velké kotouče, vpředu s průměrem 321 mm, vzadu 278 mm.

V interiéru je řada nových věcí, kterými se OPC bude odlišovat od nižších Aster. Anatomické sedačky Recaro se budou nabízet v celolátkové nebo látkovo-kožené úpravě, řadicí páka je potažená kůží a přístroje mají chromované obroučky, černé pozadí a modré ručičky ukazatelů. Prahy jsou opatřeny nerezovými lištami s nápisem OPC.

Astra OPC se začne prodávat na podzim 2005 a jejím přímým konkurentem bude v naplněné kategorii nejen Golf GTi, ale i příští Focus ST nebo Civic Type-R.

redakce autoweb.cz

7.2.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist