Mazda CX-7 Adrenaline

Třistakoňový crossover s integrovaným nosičem jízdních kol. Jsme sami, kdo tomu nerozumí?

Na tuningové výstavě SEMA která právě začala v Las Vegas, Mazda představila vymazlenou úpravu (k nám nedováženého) crossoveru CX-7. Nejde o dílo třetí strany – úpravu má na svědomí přímo severoamerická divize Mazdy.

Přestože je to jen „prototyp“, je auto plně pojízdné. Na místo sériového šestistupňového automatu se nastěhovala manuální skříň o stejném počtu rychlostí. Motor a vlastně i celé pohonné ústrojí pocházejí z modelu MAZDASPEED6. Že jste o něm nikdy neslyšeli? Tak za velkou louží říkají nám dobře známé Mazdě 6 MPS.

Soutěžní jezdec a drifter Rhys Millen osadil čtyřválec otevřeným sáním a výfukem, přidal turbodmychadlu na plnicím tlaku a pak už jen sledoval, jak auto na brzdě „udělalo“ kulatých tři sta koní. Proti takové úpravě by jistě nic nenamítali ani čeští majitelé MPS. Aby posílený motor běhal jako po másle, přidal ladič ještě chladič oleje a samozřejmě si pohrál s programem řídicí jednotky.

Optická agenda je celkem předvídatelná: nižší, širší, barevnější. Obrovské dvaadvacítky EXE mají větší zális než sériová kola, takže auto vypadá pevně rozkročené.

Vzhledem k přísně sportovnímu looku tohohle showcaru je nám trochu záhadou, proč má nosič na jízdní kola. V Evropě máme většinou jedno auto na sport a jedno na převážení kol. Ale počkat, ona to Mazda s tou cyklistikou myslí vážně. Barva karoserie byla prý inspirována cyklistickými dresy. Ale fuj.

S dalšími novinkami z veletrhu SEMA vás budeme průběžně seznamovat v následujících dnech.

autoweb.cz

12.12.2006 1:38

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist