Lamborghini Concept S

Inspiruje se starými monoposty, ale zároveň připravuje prostor pro budoucí Gallardo roadster. Směrem k Ferrari ale hlavně ukazuje, že ještě nepadlo poslední slovo.

V Ženevě se proti sobě postaví dva skvostné kabriolety, jeden sériový of Ferrari, druhý ve stádiu konceptu od Lamborghini. F430 Spider sice bude mít v zahájení výroby a prodeje náskok, ale sériová verze Gallarda Roadsteru, jehož předzvěstí je představovaný Concept S, by se mu měla v definitivní podobě postavit koncem tohoto roku.

Concept S, stvořený šéfdesignerem Lamborghini Lukem Donckerwolkem, navazuje podle první tiskové zprávy na historické 350 GTS a Miuru Roadster, i když co do hranatosti má jistě blíž k relativně nedávnému Diablu než k autům ze 60. let. To jediné, co ho s dávnou historii viditelně spojuje, je v naší době nezvykle rozdělený interiér a čelní sklo. Concept S totiž odděluje řidiče a spolujezdce nejen panoramatickými skleněnými plochami, ale také širokou středovou příčkou, která také slouží jako hlavní přívod vzduchu k pětisetkoňovému vidlicovému desetiválci, převzatému spolu s ostatními hlavními komponenty z klasického Gallarda.

Concept S má v porovnání s klasickým Gallardem jiný tvar čelní masky i zadního nárazníku a také výraznější zadní difuzor.

Způsob aerodynamického zakrytí prostoru pro řidiče i spolujezdce se odvolává na historické monoposty a jejich miniaturizovaná čelní okna, která měla řidiče ochránit od hlavního náporu proudění. Naposledy se v závodění i na silnici používala v padesátých letech.

Z plochy mezi řidičem a spolujezdcem vyjíždí nahoru elektricky ovládané zpětné zrcátko.

Concept S si na nedostatek dramatičnosti rozhodně stěžovat nemůže a jeho hlavní budoucí konkurent Ferrari F430 Spider se mu v odhodlanosti tvarů nemůže rovnat. Na druhou stranu je použití takovéhoto řešení pro sériové Gallardo Roadster téměř vyloučené.

Mnohem pravděpodobnější je, že se Roadster v porovnání s kupátkem objeví s odlišným pojetím čelních i zadních partií. Zároveň se ale bude muset spolehnout na klasické přední sklo i interiér a elektrickou sklápěcí plátěnou střechou.

redakce autoweb.cz

21.2.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist