Suzuki vyrobilo v Maďarsku tři miliony aut. Za 26 let.

Suzuki vyrobilo v Maďarsku tři miliony aut. Za 26 let.

Autonovinky | vydáno 28. 4. 2017

Velikost textu: a a a

Člověk za šestadvacet let stihne třeba dospět, vystudovat vysokou školu, vdát se či oženit, zplodit potomka nebo dva. Automobilka za tu samou dobu vyrobí tři miliony vozů.

Statistika mluví jasně, máme zde 3 miliony automobilů značky Suzuki vyrobených během 26 let, z továrny Suzuki v maďarské Ostřihomi totiž vyjel vůz s pořadovým číslem 3 000 000, jubilantem je model S-Cross.

Historie zmiňovaného výrobního závodu sahá do roku 1991, zatímco my jsme se u nás pomalu učili kapitalismu a prožívali bouřlivá devadesátá léta, továrna Suzuki zažívala bouřlivý vývoj - v roce 1992 se v Ostřihomi vyrobilo jen 970 vozů, v roce 2005 již roční objem produkce překročil hranici sto tisíc (136 311 kusů). Do roku 2008 se toto množství ještě více než zdvojnásobilo na 281 686 nových Suzuki.

V uplynulých 26 letech z výrobní linky sjíždělo mnoho různých modelů. V roce 1992 to byla první generace Swiftu, Wagon R+ se přidal v roce 2000 a Ignis o tři roky později. Rok 2005 přinesl zbrusu novou generaci Swiftu a následující sezona oblíbený model SX4.

V posledních deseti letech se ve výrobním programu objevily také modely Splash (od 2008), nový Swift (od 2010), S-Cross (od 2013) a nová Vitara (od 2015). Na domácím trhu v Maďarsku je Vitara s obrovským náskokem nejprodávanějším SUV i osobním automobilem vůbec. Proto nepřekvapí, že Suzuki bylo loni opět od roku 2009 nejprodávanější značkou v Maďarsku a při počtu 11 266 prodaných aut má rekordní tržní podíl 11,67 %.

Ovšem Suzuki vyrobená v Ostřihomi nejezdí pouze v Maďarsku a dalších evropských zemích. Vyváží se i do tak exotických destinací, jako jsou Dominikánská republika, Guatemala nebo ostrovní stát Vanuatu ležící v jižním Pacifiku. Většina z 211 266 vozů vyrobených v roce 2016 zamířila na export do více než sta zemí po celém světě.

Komentáře ke článku

  • Gratulace Zobrazit
    28. 4. 2017, 56ROSLA

Tagy: Suzuki

Lotus Evora GT430: Kladivo na Cayman GT4

Lehčí, výkonnější – britský výrobce sporťáků dovedl svůj tradiční recept k dokonalosti

Lotus Evora GT430: Kladivo na Cayman GT4
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, jaké hmotnosti se vlastně používají pro určení co mohu a nemohu tahat s... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Chtěli byste se projet?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist