Suzuki Vitara S 1.4 BoosterJet 4x4 AllGrip (2016)

První jízda | vydáno 3. 10. 2016

Velikost textu: a a a

Celkové hodnocení:

  • Dynamika:
  • Chování na silnici:
  • Provozní náklady:
  • Praktičnost:
  • X-Factor:
  • Celkové hodnocení:

Menší motor nemusí vždy být synonymem pro kompromisy, jak deklaruje Vitara S svou dynamikou, jízdními vlastnostmi a spotřebou.

Radosti

Spotřeba, cena, jízdní vlastnosti na silnici i v terénu

Starosti

Angličtina v ovládání, tvrdé materiály v kabině

Vitara není na našem trhu žádným nováčkem, už pěkných pár měsíců ji můžeme potkávat na silnicích, nový je por nás ale motor, benzínový 1,4 litrový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem. Nicméně nejprve se zastavme u exteriéru. V chromu vyvedená pětidílní maska chladiče, červeně rámovaná světla, vnější zrcátka ve stříbrné barvě a černá, sedmnácti palcová kola, to vše napovídá, že nám společnost dělá Vitara S. 

Interiér

I v kabině narazíme na signifikantní detaily, třeba obšití řadící páky, volantu a sedaček, červené rámování budíků, hodin a výdechů klimatizace, hliníkové pedály... A vedle toho samozřejmě pro Suzuki tradiční pevné a bytelné materiály, strohý, ale funkční prvky doplněné do potřebnou výbavu, slušní pozice v sedačce za volnem, dost místa na sedadlech vzadu a kufr, do kterého složíte vše potřebné na jízdu po silnici i v terénu, kam se Vitara, jak tradičně, nebojí vjet.

Pohon

Vitara stále hraje prim mezi SUV s dobrými jízdními vlastnostmi v terénu, lokality typu mokrá louka, kopec u sjezdovky, lesní cesty či pole zvládne hravě, mnohdy ani není třeba zasahovat do jízdy volbou jízdního režimu. Prostě nasměrujete kola kam potřebujeme a s klidnou prací nohy na plynu a brzdě projedete.

V drsnějším prostředí stačí jen zmáčknout "Lock" a Vitara projede vše, co jí do cesty osud postaví. Nebojí se ostrých lomů, sjezdů, náklonů, nezalekne se křížení náprav či sypkého povrchu. Pokud hledáte SUV do terénu, jste na správném místě, ve správném autě.

Spotřeba

Výtečná, překvapivě příznivá, opravdu. Jakkoli někdy kompaktní motory ve větších autech nezvládají masu stroje, tak tady tomu je jinak, Vitara umí jezdit v klidu po silnici za 5,5 až 6,0 litru, při svižnějším tempu a práci v terénu jsme se dostali na nějakých 6,8 ú/100 km, což považujeme za opravdu úctyhodné výsledky. Platí ale, že s vyšším tempem pak apetit auta roste, zejm. vykročí-li rychlost z dvou na trojciferné hodnoty.

Ovladatelnost

Výkon motoru 140 koní a točivý moment 220 Nm dostačují na zrychlení z nuly na stovku za 10,2 sekundy a maximálkou je 200 km/h. což jistě nejsou nijak dramatické hodnoty v absolutním pojetí, nicméně, třeba jako u Subaru Forester, platí, že vysokým tempem můžete jet s autem téměř v jakýchkoli podmínkách.

Nezastaví či nezpomalí vás déšť, sníh, bláto, rozbitá silnice, prostě i když Vitara se čtrnáctistovkou nemá papírově šanci "soutěžit" s konkurencí, v reálu ji velmi snadno překoná. Jak v bajce o, ehm, jaká že to byla zvířata? No nic, nechme La Fontainea být, a vraťme se znovu za volant.

Výkon auta jde na všechna čtyři kola přes šestistupňovou manuální převodovku. Ta je přesná, působí solidním dojmem, řidič má pocit jasný a zřetelné komunikace se strojem, ano, tohle auto vás asi bude bavit řídit, respektive nás bavilo, a to velmi. Je nakažlivé projíždět zatáčky okresek, s minimem bočních náklonů a ochotou stáčet se kolem apexu na hony daleko od nedotáčivosti.

Verdikt

Za svou cenu nabízí Vitara S opravdu velmi, velmi hodně. Jistě není pro každého (řadě zákazníků bude možná vyhovovat měkčí/změkčilejší rádoby SUV bez čtyřkolky, se kterým nevyjede z města jak je rok dlouhý), řidič, který rád jezdí, rád řídí, nebojí se vyrazit mimo silnice (a to ne hned přímo do terénu, ale třeba na lyže, k jezeru, do lesa, atd.) najde v Suzuki příjemného a odhodlaného společníka a partnera. Kompromisem mohou být tvrdší materiály v kabině, je zapotřebí naučit se pracovat s dynamikou a tím i se spotřebou, nicméně v celkovém resumé vychází Vitara S jako automobil, se kterým je třeba po právu počítat.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcečtyřválec
Palivobenzín
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1373
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolavšechny čtyři
Podvozek
VpředuMcPherson a vinuté pružiny
Vzadu torzní náprava a vinuté pružiny
Brzdy vpředukotoučové s vnitřním chlazením
Brzdy vzadukotoučové
Pneumatiky vpředu215/55 R17
Pneumatiky vzadu215/55 R17
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)103/140 v 5500
Točivý moment (Nm)220 v 1500 - 4000 ot./min
0-100 km/h (s)10,2
Nejvyšší rychlost (km/h)200
Spotřeba paliva (l/100 km)6,4 / 5,0 / 5,5
Objem nádrže (l)47
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4175
Šířka (mm)1775
Výška (mm)1610
Rozvor náprav (mm)2500
Provozní hmotnost (kg)1310
Zavazadlový prostor (l)375 / 710
Ceny
Základní cena modelu489 900 Kč
Základní cena test. verze537 900 Kč

Komentáře ke článku

  • Prevody Zobrazit
    4. 10. 2016, Okoloidúci
  • čeština Zobrazit
    14. 11. 2016, Robert

Sledujte vzácné záběry z testování prototypů Bugatti EB110

V době, kdy se mohou všichni zjevit z Veyronů a Chironů, se objevují úžasné snímky ze zkoušek jejich předchůdce

Sledujte vzácné záběry z testování prototypů Bugatti EB110

Další článek o značce

JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, zajímala by mě jedna opravdu zajímavá věc. Hrozně mě zajímají tovární č... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist