Suzuki Ignis (od 2003)

Ojetá auta | vydáno 13. 1. 2010

Velikost textu: a a a

Model Ignis patří do třídy malých vozů, ale vzhledem připomíná zmenšené SUV. Nabízí se s pohonem předních, nebo všech kol. V autobazarech ale není častým návštěvníkem.

Japonská automobilka Suzuki uvedla pětidveřový model Ignis druhé generace v roce 2003. První řada se v ČR nenabízela. Od počátku byl automobil k dispozici s pohonem dvou i všech čtyř kol.

Identickým dvojčetem je Subaru Justy. Vývoj automobilu je však dílem Suzuki. Výrobce vyřešil pohon 4x4 užitím viskózní spojky. K připojení zadní nápravy tedy dochází až při prokluzu předních kol. Častěji se ale setkáte s vozy, které mají poháněnou pouze přední nápravu.

V prodeji se v České republice automobil udržel do roku 2008. Poté byl stažen z nabídky pro ČR. Bariérovým testem Euro NCAP vůz nikdy neprošel. Neabsolvovalo jej ani konstrukčně shodné Subaru Justy.



Za volantem

Palubní desku Suzuki Ignis tvoří tvrdé plasty s nevalnou povrchovou úpravou. Dílenské zpracování je spíše podprůměrné. Prostornost nám ale přijde celkem dobrá.

Tedy alespoň pokud nebudete cestovat v pěti. Cestující vzadu totiž mají dostatek místa v oblasti kolen. Tři pasažéři vedle sebe by se ale už hodně tísnili.

Zavazadelník vozu nabídne objem 235 litrů, což opravdu není moc. Důvodem je mělké dno. Pod ním je utvořen prostor pro uložení pohonu zadní nápravy.

Ten nepracuje zrovna ideálně. Zadní kola se totiž připojují se značnou prodlevou. Tím však výčet záporů končí.

Vzhledem k vyšší stavbě karoserie to tak nevypadá, ale jízdní vlastnosti Ignisu jsou dobré. Automobil se chová jistě, je z něj výborný výhled a díky větší světlé výšce mu nevadí vyjeté koleje nebo rozbitá lesní cesta.

Do vozu se montovaly tři zážehové šestnáctiventilové motory a jedna vznětová pohonná jednotka. Dostatek výkonu nabídne už základní agregát o objemu 1,3 litru. Nevíc potěší i ekonomickým provozem. Opravdu svižně se dá jezdit za sedm litrů.

Vzhledem k tomu bude asi většina motoristů považovat silnější patnáctistovky za zbytečný luxus. Totéž platí pro nedostatkovou motorizaci 1.3 DDi. Tento turbodiesel pochází z dílen Fiatu.



Časté závady

Nezřídka se vyskytují problémy s viskózní spojkou pohonu všech kol. Výjimkou nejsou vůle v čepech přední nápravy. Objevuje se i koroze. Většinou ale na místech, kde byl předtím poškozen lak neopatrnou jízdou mimo zpevněné komunikace. Jde o poměrně častý jev.

Nepříjemné mohou být problémy s posilovačem řízení. Někdy se můžete setkat s vrzáním v palubní desce nebo pískáním brzd.



Motorizace

Zážehové motory: 1.3 VVT/69 kW, 1.5 VVT/73 a 80 kW.
Vznětové motory: 1.3 DDi/51 kW.



KLADY
dobré jízdní vlastnosti
spolehlivost
výkonné motory
možnost pohonu všech kol

ZÁPORY
velká prodleva připojení pohonu 4x4
slabší odhlučnění interiéru
laciné plasty uvnitř vozu
nižší kvalita dílenského zpracování

Milan Jirouš

Komentáře ke článku

  • 17. 1. 2010, Haya
    • Re: No Zobrazit
      18. 1. 2010, Jan Trejbal
  • Pohon 4x4 Zobrazit
    18. 1. 2010, Martin
    • Re: Pohon 4x4 Zobrazit
      18. 1. 2010, Kuba
    • Re: Pohon 4x4 Zobrazit
      20. 1. 2010, také mám ignis
    • Re: Pohon 4x4 Zobrazit
      29. 10. 2013, petulka
      • Re: Re: Pohon 4x4 Zobrazit
        24. 2. 2017, vilík

Lotus Evora GT430: Kladivo na Cayman GT4

Lehčí, výkonnější – britský výrobce sporťáků dovedl svůj tradiční recept k dokonalosti

Lotus Evora GT430: Kladivo na Cayman GT4
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, zajímala by mě jedna opravdu zajímavá věc. Hrozně mě zajímají tovární č... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Chtěli byste se projet?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist