Subaru XV 2.0i Lineartronic (2016)

Nenápadné vizuální rozdíly mezi generacemi tady jsou, mnohem zásadnější je pokrok, který proběhl uvnitř auta. Plus cena, která dramaticky klesla.

Pokud nejste odborník na Subaru, potažmo Subaru XV, rozdíly možná ani nepoznáte. Přesto tady jsou, a i když na první pohled skoro neviditelné, přesto zásadní.

To, co odhalíte možná až při srovnání s předchozí generací, je jiná mřížka před chladičem motoru, do očí tak padne spíše barva. Ta je vskutku nepřehlédnutelná, jmenuje se Hyper Blue a je základním (a také jediným nepříplatkovým) odstínem.

Jiný je tvar předních lamp, pokud budeme těkat očima od centrální části přídě do stran, při rychlém posunu dozadu zase narazíme na sdružené lampy nově s technologií LED. A kola, tedy disky s dynamičtějším designem.

Velký krok udělalo Subaru s kabinou XV, interiér se mílovými kroky přemístil z japonského konzervatismu s akcentem na praktičnost a užitnou hodnotu blíže k naturelu evropského zákazníka, volant a la model Levorg je třešničkou na dortu.

Důležité jsou černě lakované díly obložení kokpitu, potahy sedaček s vkusným oranžovým prošíváním, vůbec atmosféra za volantem jako taková. Za razantní můžeme považovat upgrade multimediálního systému, je zde nový Subaru Starlink s dotykovým displejem a schopností spojení s chytrým telefonem či přehrání signálu z internetových rádií.

Nicméně Subaru je o jízdních vlastnostech, to je jeho silná stránka, pro kterou si ho zákazníci kupují. Přeskočme tak palubní počítač, který je určitě lepší než dřív, i když možná komplikovanější než u evropské konkurence, kufr s kapacitou 380 litrů, který prostorem posedlého chataře stejně neosloví a zdůrazněme kvalitu jízdy.

Soustřeďme se na symetrický pohon všech kol hnaný benzínovým čtyřválcem s protiběžnými písty, bezstupňovou převodovku (stále s charakterem CVT, ovšem v rámci třídy asi nejlepší, kterou můžete dostat, dalece deklasující konkurenci).

Abychom zbytečně neplýtvali vaším časem, odkážeme vás na některý z předchozích testů, který se jízdními vlasnostmi zabývá, ještě jednou připomeneme ne právě viditelné, ale velmi důležité změny, a také cenu. Ta je – a prosíme virbl a fanfáru – příznivější než kdy dřív.

Nové Subaru XV můžete mít v základu se zážehovým motorem a manuální převodovkou za 549000 Kč, což znamená historicky úsporu notně přes sto tisíc Kč, exemplář, který nám dělal společnost v redakčním testu pak vyjde na 669000 Kč.

Za nás jde o velmi dobrou nabídku pro zájemce o moderně střižený crossover, který hravě opanuje město, nezalekne se dálnice a nezhroutí se, pokud sjedete ze silnice do terénu.

11.10.2016 10:06

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist