Subaru XV 2.0i Lineartronic (2016)

První jízda | vydáno 11. 10. 2016

Velikost textu: a a a

Nenápadné vizuální rozdíly mezi generacemi tady jsou, mnohem zásadnější je pokrok, který proběhl uvnitř auta. Plus cena, která dramaticky klesla.

Pokud nejste odborník na Subaru, potažmo Subaru XV, rozdíly možná ani nepoznáte. Přesto tady jsou, a i když na první pohled skoro neviditelné, přesto zásadní.

To, co odhalíte možná až při srovnání s předchozí generací, je jiná mřížka před chladičem motoru, do očí tak padne spíše barva. Ta je vskutku nepřehlédnutelná, jmenuje se Hyper Blue a je základním (a také jediným nepříplatkovým) odstínem.

Jiný je tvar předních lamp, pokud budeme těkat očima od centrální části přídě do stran, při rychlém posunu dozadu zase narazíme na sdružené lampy nově s technologií LED. A kola, tedy disky s dynamičtějším designem.

Velký krok udělalo Subaru s kabinou XV, interiér se mílovými kroky přemístil z japonského konzervatismu s akcentem na praktičnost a užitnou hodnotu blíže k naturelu evropského zákazníka, volant a la model Levorg je třešničkou na dortu.

Důležité jsou černě lakované díly obložení kokpitu, potahy sedaček s vkusným oranžovým prošíváním, vůbec atmosféra za volantem jako taková. Za razantní můžeme považovat upgrade multimediálního systému, je zde nový Subaru Starlink s dotykovým displejem a schopností spojení s chytrým telefonem či přehrání signálu z internetových rádií.

Nicméně Subaru je o jízdních vlastnostech, to je jeho silná stránka, pro kterou si ho zákazníci kupují. Přeskočme tak palubní počítač, který je určitě lepší než dřív, i když možná komplikovanější než u evropské konkurence, kufr s kapacitou 380 litrů, který prostorem posedlého chataře stejně neosloví a zdůrazněme kvalitu jízdy.

Soustřeďme se na symetrický pohon všech kol hnaný benzínovým čtyřválcem s protiběžnými písty, bezstupňovou převodovku (stále s charakterem CVT, ovšem v rámci třídy asi nejlepší, kterou můžete dostat, dalece deklasující konkurenci).

Abychom zbytečně neplýtvali vaším časem, odkážeme vás na některý z předchozích testů, který se jízdními vlasnostmi zabývá, ještě jednou připomeneme ne právě viditelné, ale velmi důležité změny, a také cenu. Ta je - a prosíme virbl a fanfáru - příznivější než kdy dřív.

Nové Subaru XV můžete mít v základu se zážehovým motorem a manuální převodovkou za 549000 Kč, což znamená historicky úsporu notně přes sto tisíc Kč, exemplář, který nám dělal společnost v redakčním testu pak vyjde na 669000 Kč.

Za nás jde o velmi dobrou nabídku pro zájemce o moderně střižený crossover, který hravě opanuje město, nezalekne se dálnice a nezhroutí se, pokud sjedete ze silnice do terénu.

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Tagy: Subaru XV, Subaru

Kia Stonic dobře vypadá i skvěle jezdí (první dojmy)

Svoje želízko v tvrdém segmentu kompaktních crossoverů má od dneška i nová Kia Stonic. Nejenže zajímavě vypadá, především také skvěle jezdí.

Kia Stonic dobře vypadá i skvěle jezdí (první dojmy)

Další článek o značce

JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Zdravím, před třemi roky 21.10.2014 měl manžel dopravní nehodu při níž došlo k po... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist