Subaru Levorg: Dojmy z testování vítězů soutěže o auto na víkend

Jedno auto, které má podle výrobce tři charaktery, a k tomu tři výherci soutěže o zapůjčení Subaru Levorg na víkend.

Konec, hotovo, odjezděno a dotestováno. Naše soutěž o auto, tedy o zbrusu nové Subaru Levorg na víkend je u konce a to nejednom v rámci hlasování, ale je za námi i víkend s testováním. Připomeňme si, že jsme ve spolupráci s Subaru ČR vyhlásili možnost vyzkoušet si zmiňované Subaru Levorg na víkend pro všechny zájemce, kteří se registrují u nás na webu a zodpoví soutěžní otázku „Kam a proč byste s novým Subaru Levorg jeli?“ a odpovědí dorazilo požehnaně.


Redakce vybrala tři vítěze a ti pak auto dostali k dispozici. Na třetím místě se umísti Michal Paleček, který prohlásil, že by jel s novým Subaru Levorg „kamkoli“ s tím, že by dal na doporučení redakce. „Závodní okruh? Kdysi jsem se byl podívat na závodech v Mostě, ale to byly tahače, což je zcela odlišné od koncepce Levorga, a také v Brně, tam zase na motorkách. Nechám ale okruh okruhem, nemyslím si, že by mne tam s autem pustili, takže nějaká pěkná silnice, tak bych to viděl. A také mimo silnici, Levorg má pohon všech kol a tak by byl hřích držet se jen a jen na pevném podkladu a nevyjet na hlínu, bláto, šotolinu. Trochu si zasmykovat, to by mi snad kluci dovolili, tedy pokud to není od Subaru zakázané. Pěkně šlápnout na plyn, vytočit kola do rejdu, rozhodit si auto do strany a pak se pěkně klouzat a klouzat. Teorie by mi šla, tak teď ještě ta praxe. Tak tedy pánové, potřebuji vyhrát auto, je to otázka života a smrti.“

Nakonec jsme se domluvili na okreskách kolem Dobříše a Příbrami a nutno říct, že se v Michalovi projevila jeho sportovní povaha, která plně souzněla se sportovním charismatem Levorgu. „Nečekal jsem, že kombi, navíc s automatickou převodovkou – a nechytejte mne za slovo, vím, že to není automat v klasickém slova smyslu, ale CVTčko – prostě s ne- manuální převodovkou – nabídne tak veselé svezení. Chvílemi jsem měl pocit, že mám k dispozici převodovku s klasickými kvalty, jak ve sportovním tempu docházelo k změně dynamiky. Dočetl jsem se v dokumentech, které jsem dostal k dispozici s autem, že dochází i přes plynulý převod k řazení skokově a ono to tak vážně funguje.“ Jakkoli jsme se snažili stočit debatu i na praktičtější notu, za chvíli jsme byli zase u emocí. „Pokud mne mile překvapila převodovka, tak ještě víc mne zaujal motor, nemyslel jsem si, že jednašestka může být tak silná. Jistě, není to řádný trhač železa, ale sílu má. A nad motorem byl podvozek – někde jsem četl, že by zvládl více výkonu než těch 170 koní a já to mohu potvrdit.“ „Jinak auto po stránce vzhledu mně až tak nebralo, já mám mám Škodu Rapid a ta se mi líbí. Ale Levorg fakt pěkně jede. Cože – spotřeba? Tu jsem ani náznakem neřešil, když jsem věděl, že mám auto s plnou nádrží k dispozici na jeden den, takže nevím, najel jsem necelých tři sta kilometrů, takže, fakt nevím, třeba zmizelo půl nádrže?“

Asi tři sta kilometrů najel také Jakub Čech, který už od začátku věděl, kam by nejel. „Nejel bych na silnici, kterou znám, po které jezdím každý den, ale vyrazím bych jen tak, nazdařbůh, protože Subaru se svým pohonem všech kol zvládne všechny cesty-necesty. Nikdy jsem nejel s autem s plochým motorem a pohonem všech kol, mám zkušenost jen s tzv. předokolkami a dýzly, a předpokládám, že Levorg, to bude jiná káva, ten že se nezalekne žádné klikaté cesty a tak nevidím jediný důvod, proč se „nudit“ tam, kde to znám. Ale abych tedy správně odpověděl na soutěžní otázku, kam bych jel. Tak musím říct, že bych asi vyrazil do hor, buď do českých hor, Krkonoše a tak, anebo bych si to otočil pěkně na jih směrem do Itálie a splnil se svůj sen rovnou dvojnásobně. Tedy že bych se projel fantastickým autem a zároveň bych se podíval na legendární Stelvio. Pokud vyhraji, tak tam jistě vyrazím. I když ty Krkonoše vypadají pravděpodobněji…“

A nakonec to bylo přesně naopak a Jakub přijal Levorga jako pracanta, využil plné nádrže a spojil příjemné s užitečným, auto měl totiž k dispozici v pátek, tedy v pracovní den a protože musel pracovat, a protože k jeho práci patří cestování autem, tak namísto Stelvia jel za zakázkou k Mladé Boleslavi, pak do Říčan… „Díval jsem se na Levorg jako kdyby byl můj. Auto k práci potřebuju a co mne zajímá, tak to byla spotřeba a jelikož jezdím jinak Octavií 2.0TDI, za sedm když mám naložený kufr a šlapu na to, tak Levorg mé auto překonal, měl jsem na palubním počítači něco přes osm litrů. I když s benzínem bych asi neřešil to co s naftou, to, že jsem se nevyhnul v zimě potížím při mrazech. Super převodovka, žádné drama ale nemusel jsem řadit a to byla paráda. A kufr? No, co mám říkat, do Oktávky toho naložím samozřejmě mnohem víc, ale jinak proč ne, s Levorgem se mi „spolupracovalo“ dobře. A líbilo se mi, že na mne lidi mávají a že mne zdraví, chvíli mi trvalo, že to jsou majitelé jiných Subaru, ze Škodovky na tohle zvyklý nejsem.“

A kam vyrazil vítěz soutěže, Michal Němec, který vyhrál auto na víkend a v odpovědi psal něco ve stylu, že kdyby vyhrál, jel by „na závodní okruh do Sosnové u České Lípy a to z několika důvodů. po silničkách kolem vesnice Dubá, které jsou proslulé jako petrolheadské. Myslím, že tam by se benzínový boxer se čtyřkolkou hodil a že bych si to tam parádně užil.“ Místo na sever z Prahy ale pak jel Michal na východ, jeho cílem byla Morava. „Ano, sliboval jsem, že bych jel do Sosnové, nakonec jsem ale vyžil počasí a rozjel jsem se do sklípku. Samozřejmě, že jsem neřídil a nepil alkohol, aby nedošlo k nedorozumění. Naopak bezpečnost řeším především, a tak mne Levorg přišel jako vhodný společník na cestu po D1, která mi přijde mnohem nebezpečnější než leckterý závodní okruh. Co bylo parádní, tak automatické přepínání dálkových a potkávacích světel, měl jsem o starost méně za volantem a vzhledem k tomu, jak se brzy teď stmívá, byla radost jet a neřešit auta v protisměru. A druhá věc, která mne dostala, sledování aut za mnou, dokonce systém registroval, když jsem se snažil vyparkovat z příčné řady, a hlídal, jestli kolmo na mne nejde nějaký vůz, který nevidím.“

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Jak tedy Michalova cesta probíhala? „Vyjel jsem z Prahy na Pálavu, cílovou destinací pak byly Velké Pavlovice. Na dálnic byl Levorg fajn, ono to páteční poskakování ve špičce není nic moc na co by člověk vzpomínal, ale s automatem se to dalo přežít, neměl jsem nohu namoženou od spojky jak fotbalista z toho věčného rozjíždění. Po přenocování a doplnění tekutin jsem si projel místní zajímavosti, přesunul se přímo k Pálavě, pokochal se u Věstonické nádrže a pak vyjel zpátky na Prahu. Aha, něco k autu a ne abych se rozplýval na krajinou…? Auto pohodlné, pro mne bezpečné jak díly všem asistentům, tak pohonu všech kol a motoru, který měl výkon a mohl jsem předjíždět bezpečně a rychle. Po delší cestě jsem nebyl moc unavený a rozlámaný, sedačka tedy dobrá, kufr asi taky, měl jsem jednu tašku, tak co bych řešil a spotřeba, no, vzpomněl jsem si na ni až ke konci a to jsem měl za sebou rychlejší jízdu, na počítači svítilo asi jedenáct litrů, tak jsem zvolnil a klesl se spotřebou na 10,6 l/100 a níž jsem se už nedostal, protože jsem Levorg, bohužel, musel vrátit. Každopádně, Levorg – za mně dobrý!

23.11.2015 10:42| autor: Autoweb.cz

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist