Subaru Levorg (2015): Oficiální tisková zpráva

Nové sportovní kombi Subaru Levorg příjíždí na český trh ve třech provedeních - základní provedení modelu Levorg s motorem 1,6 litru se nazývá Trend, prostřední výbava Comfort a nejvyšší specifikace je Sport.

Nové Subaru Levorg MY16

  • Nově vyvinutý motor 1.6 DIT s funkcí Stop & Go
  • Bohatá sériová výbava a vysoká úroveň pasivní bezpečnosti
  • Nový systém Subaru pro detekci vozidel vzadu (SRVD) a asistent dálkových světel (HBA)
  • Kombinace sportovnosti a komfortu
  • Uvedení na trh říjen 2015

Říjen 2015 – Nové sportovní kombi Subaru Levorg příjíždí na český trh ve třech provedeních – základní provedení modelu Levorg s motorem 1,6 litru se nazývá Trend, prostřední výbava Comfort a nejvyšší specifikace je Sport.

Jméno Levorg je složeno z výrazů LEgacy, reVOlution a touRinG a evokuje technickou vyspělost nového sportovního kombi se symetrickým pohonem všech kol. Novinka staví na značném úspěchu modelu Legacy, který největší výrobce vozů s pohonem všech kol na světě slavil nejen v USA a Japonsku, ale také v Evropě. Levorg je navržen jako nové kompaktní sportovní kombi, které využívá techniku sportovního modelu WRX STI. Vývojáři mateřského koncernu značky Subaru – Fuji Heavy Industries – v modelu Levorg spojili karoserii sportovního stylu s pro Subaru typickým symetrickým pohonem všech kol Symmetrical AWD, převodovkou Lineartronic a plochým motorem Boxer v celku, který má vlastnosti rodinného vozu. Rozsáhlou nabídku vnitřního prostoru dokumentuje i zavazadlový prostor, který má se standardní polohou sedadel Subaru Levorg (verze pro evropský trh) objem 522 l a lze ho zvětšit až na 1446 l.

V závislosti na zvolené úrovni výbavy získá zákazník modelu Levorg kromě pro Subaru typického symetrického pohonu všech kol Symmetrical AWD také další výbavu, například v podobě systému SI-Drive měnícího jízdní režimy, systému monitorujícího mrtvé úhly zpětných zrcátek a automobily přijíždějící šikmo ze strany, couvací kamery, bezklíčkového přístupového systému, LED světlometů a asistentu dálkových světel. Standardní součástí všech úrovní výbavy je bezestupňová převodovka Lineartronic.

Všechny verze pohání nový přeplňovaný zážehový plochý čtyřválec 1.6 DIT. Subaru v tomto motoru poprvé kombinuje přímé vstřikování, přeplňování a funkci Stop & Go. Motor 1.6 DIT disponuje výkonem 125 kW/170 k a jeho točivý moment 250 Nm vrcholí již při 1800 1/min. Nový, mimořádně lehký motor se vyznačuje přirozeným vyvážením s minimálními vibracemi a nízkou hlučností. Evropskou premiéru nové Subaru Levorg absolvovalo na mezinárodním autosalonu IAA v Ženevě.

Design

Designéři Subaru postavili výraz tohoto vozu na kombinaci jemně tvarovaných líbivých linií s výrazně sportovními akcenty. Přední část se nese v typickém stylu Subaru. Je tvořena šestiúhelníkovou maskou chladiče a výraznými světlomety ve tvaru sokolích očí. Na každého, kdo se na nový Levorg dívá, zapůsobí výrazná kaplička uprostřed kapoty motoru. Zajišťuje nejen účinnější chlazení stlačeného vzduchu, ale také opticky podtrhuje sportovní charakter a dává najevo sílu přeplňovaného motoru.

Stejně jako je tomu u všech nových modelů Subaru, i v tomto případě je spodní část A sloupku posunuta výrazně dopředu, což zvětšuje nástupní otvor pro řidiče a spolujezdce. Současně toto řešení zajistí větší sklopení čelního skla, což dodává bočnímu profilu více dynamiky. Sportovní výraz účinně podtrhují také kola z lehkých slitin, které mají v případě výbavy Trend průměr 17 a v modelech Comfort a Sport 18 palců.

Zadní části dominuje velký střešní spoiler a dvojice stylizovaných difuzorů ve spodní části zadního nárazníku. Oba tyto prvky podtrhují sportovní charakter modelu Levorg a současně účinně zlepšují aerodynamiku a omezují vztlak. Střecha se v zadní části svažuje a dodává automobilu na atraktivitě, současně je ale navržena tak, že zachovává potřebný prostor pro hlavu cestujících na zadních sedadlech.

Rozměry a hmotnosti

Nové sportovní kombi nezapře geny modelu Legacy se stejným typem karoserie. S délkou 4690 mm je delší než čtvrtá generace modelu Legacy. Šířka činí 1780 mm a výška 1485 mm. Tyto rozměry jsou zárukou značné vnitřní prostornosti jak pro posádku, tak pro zavazadla. Po otevření pátých výklopných dveří se nové Subaru představuje jako mistr pro přepravu velkých nákladů. Ve standardním uspořádání má zavazadlový prostor objem 522 l, po sklopení zadních sedadel se tento objem zvětší na 1485 l. Nízká nakládací hrana umožní zavazadlový prostor snadno využít. Kvůli maximalizaci plochy podlahy zavazadlového prostoru se omezila velikost zadních blatníků zasahujících do vnitřního prostoru. Využitelnost a praktičnost zvyšují rozdělené úložné schránky, umístěné pod podlahou zavazadlového prostoru. Obě tyto schránky mají společně 40 l. Plochá schránka vpředu má objem 7 litrů, zadní, hlubší, pojme až 33 l nákladu. Vzadu jsou do stran zavazadlového prostoru integrovány malé úložné přihrádky oddělené síťkami. Pro zajištění nákladu jsou v zavazadlovém prostoru umístěna také úchytná oka.

Pohotovostní hmotnost Levorgu činí v provedení Trend i s mimořádnou technologií pohonu všech kol 1537 kg (Levorg Comfort: 1568 kg, Levorg Sport: 1576 kg). Vývojáři Fuji Heavy Industries tohoto pozoruhodného výsledku dosáhli použitím lehkých vysokopevnostních ocelí na konstrukci karoserie, ale také mnoha dalšími řešeními snižujícími hmotnost, aplikovanými na různých místech vozu.

  • Délka 4690 mm
  • Výška 1485 mm
  • Šířka 1780 mm
  • Rozvor 2650 mm
  • Rozchod kol (vpředu/vzadu) 1530/1540 mm
  • Minimální světlá výška 130 mm (s koly o průměru 17 palců), resp. 135 mm (s koly o průměru 18 palců)
  • Minimální poloměr zatáčení 5,4 m
  • Délka prostoru pro cestující 2005 mm
  • Výška prostoru pro cestující 1205 mm
  • Šířka prostoru pro cestující 1490 mm
  • Délka zavazadlového prostoru (s pěti místy) 1062 mm
  • Šířka zavazadlového prostoru (mezi podběhy kol) 1080 mm
  • Výška zavazadlového prostoru 704 mm
  • Objem zavazadlového prostoru 522 l (měřeno metodou VDA)

Karoserie

Karoserie Subaru Levorg je z velké části vyrobena z vysokopevnostních ocelí, což je zárukou nejen vysoké míry odolnosti vůči různým typům nárazu, ale také příkladné tuhosti v krutu i ohybu, a to je základem pro kvalitní jízdní vlastnosti. Toto řešení přispívá spolu s dalšími konstrukčními detaily k celkově velmi nízké hmotnosti. Vývojoví inženýři navrhli mnoho řešení, která umožnila snížení hmotnosti. Jedním z nich je i hliníková kapota motoru, ale zmínit je třeba také boční okna nového sportovního kombi, která jsou při shodné schopnosti zvukové izolace o devět procent lehčí než v případě modelu Legacy, jenž stál novince jako referenční vůz. Použití nových materiálů na konstrukci dveří a zadní výklopné stěny umožnilo uspořit další cenné kilogramy hmotnosti. Novinka například používá místok onvenčních tlumicích materiálů novou pěnu na bázi pryskyřice, která je o 13 procent lehčí.

Bezpečnost

Ochranu posádky modelu Levorg má kromě jiného na starosti sedm airbagů: kolenní airbag pro řidiče, čelní airbagy pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu a integrované hlavové airbagy pro cestující vpředu i vzadu. V tomto modelu (od výbavy Comfort) se nabízí také nový systém Subaru pro detekci vozidel vzadu (SRVD – Subaru Rear Vehicle Detection), monitorující mrtvé úhly zpětných zrcátek (BSD – Blind Spot Detection a LCA – Lane Change Asisst), stejně tak jako upozornění na vozidla přijíždějící šikmo zezadu (RCTA – Rear Cross Traffic Alert). Radarová čidla, která tyto funkce umožňují, jsou integrovaná přibližně ve výšce zadních světel a jsou ukrytá pod zadním nárazníkem. Systém monitorující mrtvé úhly zpětných zrcátek slouží také jako asistent pro změnu jízdního pruhu. Rozpoznává vozidla, jež se přibližují zezadu ve vedlejším jízdním pruhu, a když řidič chce v tomto okamžiku změnit jízdní pruh, systém jej upozorní na možné riziko. Dosah radaru je přibližně 70 m za vozidlem. Upozornění systému probíhá prostřednictvím blikající LED diody umístěné ve vnějších zpětných zrcátkách, a to čtyři sekundy před možnou kolizí.

Asistent upozorňující na vozidla přijíždějící šikmo zezadu se osvědčuje například při vycouvávání z příčného parkovacího místa. Když se v této situaci přibližuje z některé strany potenciálně nebezpečné vozidlo, které může řidič jinak velmi obtížně vidět, systém na něj řidiče upozorní kontrolkou v zrcátkách a současně i akustickým signálem.

Použití vysokopevnostních ocelí umožnilo snížit hmotnost karoserie a současně zlepšit úroveň ochrany cestujících v případě nárazu. V automobilovém průmyslu běžně používané ocele mají mez kluzu přibližně 279 MPa, velká část karoserie nového Levorgu je však vyrobena z ocelí, jejichž pevnost je více než dvojnásobná. Boční prahy a středový sloupek jsou vyrobeny z plechu z extrémně vysokopevnostní oceli, takže zajistí, že při nárazu z boku, kdy nejsou k dispozici
prakticky žádné deformační zóny, zůstává prostor pro posádku co možná nejméně deformován. Účinné zesílení A- a B-sloupků zajistilo, že při převrácení vozu zůstává jeho střecha maximálně stabilní. Kromě těchto strukturálních řešení slouží pro ochranu řidiče při silných nárazech také bezpečnostní brzdový pedál a deformovatelný sloupek volantu.

Významnou roli v oblasti pasivní bezpečnosti hraje rovněž ochrana chodců. Přední část vozu proto byla navržena tak, aby byla připravena pohltit co možná největší množství energie a ochránit především hlavu oběti. Právě ochrana chodců byla brána v potaz při finálním návrhu předního nárazníku a masky chladiče. Pod předními blatníky, stejně tak jako pod kapotou motoru před čelním sklem, jsou integrovány elementy schopné absorbovat energii srážky s chodcem.

Dalším důležitým prvkem aktivní bezpečnosti je výhled řidiče z vozu. Směrem vpřed posunutá spodní část A-sloupků a zpětná zrcátka umístěná na dveřích zajistily optimální výhled z vozu šikmo vpřed. Novinkou je také asistent dálkových světel (od výbavy Comfort), který samočinně zajišťuje přepínání mezi potkávacími a dálkovými světly. Systém funguje při zapnutých světlech a v rychlostech větších než 55 km/h. Díky tomu se omezuje riziko oslnění obyvatel, chodců nebo cyklistů v zastavěných oblastech. Kamera asistentu dálkových světel je umístěna v přední části vnitřního zpětného zrcátka za čelním oknem. Analýzou snímaného obrazu se identifikují vozy jedoucí v protisměru i stejným směrem, na základě těchto informací systém rozhoduje o zapnutí nebo vypnutí dálkových světel. Optimální výhled při jízdách v dešti zajišťuje i standardně dodávaný dešťový senzor, stejně tak jako nově navržený systém ostřikovačů čelního skla, který je schopen na čelní sklo přivést výrazně více vody. Méně vody spotřebovávají standardně dodávané vysokotlaké ostřikovače světlometů.

Parkování usnadní zadní kamera, jejíž optika pracuje s pozorovacím úhlem 160 stupňů. Obraz této kamery se zobrazuje na LCD displeji umístěném na středovém panelu.

Vnitřní prostor

Komfortní přístup do interiéru zajišťuje standardně dodávaný systém bezklíčkového odemykání. Jakmile má řidič klíček při sobě, nemusí jej například pro odemčení a otevření vozu přímo používat. Jakmile řidič vezme za kliku, systém zkontroluje přítomnost klíčku v okolí a automobil odemkne, stejným automatickým způsobem funguje i startování vozu, pro které stačí jen stisknout tlačítko.

Vnitřní prostor nového sportovního kombi se v otázkách kvality zpracování a použitých materiálů jasně odkazuje na model Legacy. Mnoho prvků interiéru má kovový vzhled, který vhodně ladí s leskle černými díly připomínajícími klavírní lak. Specialitou je ve spodní části zploštělý volant nebo velký LCD displej na středovém panelu (Levorg Trend a Comfort: 6,2“, Levorg Sport: 7“). Od výbavy Comfort jsou ve standardní výbavě sportovní sedadla zajišťující účinnější držení těla v zatáčkách. Pro všechny verze modelu Levorg je samozřejmostí nadstandardní prostor pro hlavu a nohy ve druhé řadě sedadel. Stylový a moderně technicistní výraz vnitřnímu prostoru dodávají i detaily v podobě přístrojů s ledově modrými světelnými obroučky nebo barevný informační displej mezi nimi.

Základní barvou interiéru je černá. Ve výbavách Comfort a Sport se přidávají dekorační lišty s designem stříbrného karbonu, hliníkové pedály a v neposlední řadě i modré kontrastní prošívání sportovních sedadel, volantu i krytu multifunkčního displeje. Při vývoji Subaru Levorg hrál velkou roli nabízený komfort. Před vývojovými inženýry stál úkol,

který měl i při nízké hmotnosti vozu zajistit jeho nejlepší možnou zvukovou izolaci. Řidič, spolujezdec i ostatní cestující se musí i ve vysokých rychlostech, na které je nové sportovní kombi stavěno, cítit příjemně. Prostor pro posádku je doslova obalen rounem z umělých vláken. Použitý materiál se označuje Thinsulate a vyznačuje se velkým množstvím velmi tenkých vláken, které zajišťují při nízké hmotnosti mimořádnou účinnost izolačních schopností. Použití tohoto typu tlumení je v automobilovém průmyslu poměrně novou technologií, jež pomáhá snižovat hlučnost až o 50 procent. Až do této doby se tento materiál používal především pro tepelné izolace.

V Levorgu je tento materiál použitý nejen v prostor pro posádku, ale také pro izolaci převodovky Lineartronic. Odhlučněné jsou nejen její zvuky pronikající směrem ven z vozu, ale také se účinně omezuje přenos vibrací.

Přístroje a informační systémy

Levorg je vybaven anténou ve tvaru žraločí ploutve, která je známá z aktuální generace Subaru Forester. Tato střešní anténa umožňuje příjem různých rádií, je efektní na pohled a ladí s dynamickým charakterem tohoto sportovního kombi. Podle výbavy jsou k dispozici dva různé druhy audiosystémů: výbavy Trend a Comfort disponují LCD displejem s úhlopříčkou 6,2 palce, CD přehrávačem a připojením USB, vrcholná verze Sport je vybavena 7palcovým displejem, CD přehrávačem a dvojicí konektorů USB. Oba systémy jsou tvořené nově vyvinutým multimediálním systémem Subaru Starlink, který umožňuje účinné propojení s chytrými telefony. Systém se obsluhuje pomocí dotykového displeje a k dispozici jsou například nejnovější zprávy, informace o počasí, ale také různé aplikace nebo digitální rádia. Propojení systému s chytrými telefony je zajištěno buď připojením přes kabel USB, nebo prostřednictvím rozhraní Bluetooth. Součástí výše postavené verze s displejem o úhlopříčce 7 palců je také integrovaný navigační systém. Funkce hlasového ovládání umožňuje komfortně ovládat mnoho funkcí systému. Pomocí tlačítek na volantu lze kromě jiného přijímat nebo ukončovat telefonické hovory.

Uprostřed mezi otáčkoměrem a rychloměrem je umístěn barevný LCD displej, který slouží jako centrální informační jednotka a sděluje řidiči všechny potřebné informace související s vozem. Zobrazují se zde všechny důležité funkce vozu, nejrůznější upozornění, informace o hospodárnosti jízdy, systému udržování rychlosti, režimu SI-Drive či informace o době jízdy, spotřebě či ujetých kilometrech. Zobrazované informace se obsluhují pomocí tlačítek na volantu.

Motor

K pohonu Subaru Levorg slouží nový přeplňovaný zážehový motor o objemu 1,6 litru. Motor, speciálně vyvinutý pro tento model, se vyznačuje účinností, charakteristikou optimalizovanou pro minimalizaci spotřeby paliva a zaměřením na cestování na dlouhé vzdálenosti. U tohoto sportovního kombi jsou ale důležité i vlastnosti jako výkon a dynamika, které jsou na respekt budící úrovni. Ostatně, vždyť v konstrukci motoru je použito mnoho technologií, které se již osvědčily v motoru modelu WRX.

Vývojoví inženýři v novém motoru 1.6 DIT poprvé v historii značky specializované na pohon všech kol spojili přeplňování a přímé vstřikování s funkcí Stop & Go. Motor se vyznačuje příkladnou kombinací výkonnosti a hospodárnosti. Disponuje největším výkonem 125 kW/170 k a točivým momentem 250 Nm, který je dostupný již od 1800 1/min. Standardní výbavou je automatická převodovka Lineartronic. Pro využití sportovního charakteru tohoto nového kombi je možné obsluhovat převodovku také manuálně pomocí řadicích páček na volantu. V tomto případě má řidič namísto plynule měnitelného převodového poměru k dispozici šest pevně daných převodů, mezi nimiž sekvenčně volí.

Inženýři se u nového motoru rozhodli použít vrtání o průměru 78,8 mm a zdvih 82,0 mm, což u motoru tohoto objemu s přeplňováním zajišťuje příkladný točivý moment v nízkých otáčkách. Přeplňovaný motor s přímým vstřikováním paliva a vysokým kompresním poměrem je vybaven dvoukomorovým turbodmychadlem TwinScroll, které je zárukou optimálního výkonu a rychlých reakcí. Obě tyto vlastnosti mají pozitivní vliv také na celkovou hospodárnost. Tu zvyšují i další změny, jež jsou provedené na bloku vycházejícím z motoru 2,0 l. Motor 1.6 DIT například používá otevřenou koncepci bloku, která se již osvědčila na nejnovější generaci vznětového motoru Boxer Diesel používaného v modelu Outback. Chladicí systém motoru je rozdělen na dva samostatné okruhy – jeden pro hlavy motoru a druhý pro blok.

Nový, velmi lehký motor se vyznačuje mimořádně nízkými vibracemi a minimální hlučností. Pro kombi s pohonem všech kol dané velikosti vykazuje Subaru Levorg velmi nízké hodnoty spotřeby benzinu, jen 6,9 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 159 g/km (platí pro Levorg Trend). Ve spojení s palivovou nádrží o objemu 60 litrů nabízí Subaru Levorg dojezd téměř 900 kilometrů.

S malým přeplňovaným zážehovým motorem dosahuje Levorg nejvyšší rychlosti 210 km/h. Z klidu na 100 km/h dokáže zrychlit během 8,9 s. Nízké hodnoty spotřeby paliva jsou kromě jiného i výsledkem aplikace systému Stop & Go, který například při zastavení na semaforech vypne motor a před rozjezdem jej opět automaticky nastartuje. K vypnutí motoru dochází přibližně půl sekundy po zastavení. Pro nastartování potřebuje motor po uvolnění brzdového pedálu jen 0,35 sekundy. Subaru pro systém Stop & Go vyvinulo nový startér se stabilizovaným systémem dodávky elektřiny a novým způsobem připojení. U konvenčních systémů Start/Stop se někdy stane, že jakmile automobil zastaví a motor se vypne, ale na semaforu se objeví zelená a řidič stiskne plynový pedál, vyžaduje opětovné nastartování přibližně 0,8 sekundy. Systém Stop & Go v Levorgu tento čas zásluhou nově řešeného startéru zkracuje na pouhé 0,2 sekundy.

Přenos síly

Nové kombi s pohonem všech kol je vybaveno bezestupňovou automatickou převodovkou Lineartronic, vyvinutou značkou Subaru. Pro tento druh převodovky se používá též označení CVT (Continuously Variable Transmission) a vyznačuje se schopností plynule měnit převodový poměr. U převodovky Subaru Lineartronic se převod mění pomocí dvou sad posuvných řemenic ve tvaru klínu, které jsou spojené řetězem a označují se též jako variátory. Klíny těchto řemenic jsou umístěné proti sobě a jejich vzájemným axiálním posunem se mění aktivní oběžný rádius řetězu. Když jsou tyto řemenice od sebe vzdálené, řetěz se dostane hlouběji mezi ně a aktivní oběžný rádius je menší, když jsou tyto řemenice blízko sebe, oběžný rádius je větší. Zatímco na jednom variátoru se průměr zvětšuje, na druhém se zmenšuje. Vše probíhá tak, že zůstává zachována délka řetězu a vzdálenost obou propojených hřídelů. Protože je tato změna oběžného průměru plynulá, dochází také k plynulé změně převodového poměru. Řidič tak při běžném provozu neregistruje žádné řazení, protože to také neprobíhá. Převodový poměr se mění postupně a plynule podle okamžitých podmínek.

A protože se tento projev nemusí řidičům zamlouvat, vyvinulo Subaru pro převodovku Lineartronic adaptivní řadicí strategii. Při intenzivnějším stlačení plynového pedálu změní řídicí elektronika převodovky řazení na postupné s předem nadefinovanými převodovými poměry. Díky tomu se řidič může při klidném stylu jízdy nechat hýčkat komfortem plynulé změny převodu a při aktivnější jízdě zažít potěšení ze standardně řazené převodovky. Převodovka rozpozná jízdu do kopce a automaticky v této situaci řadí menší převod. Přitom bere v potaz nejen intenzitu stoupání, ale také rychlost jízdy. Díky tomu nemusí řidič v této situaci pro udržení rychlosti jízdy přidávat plyn. I při jízdě z kopce zařadí převodovka Lineartronic v závislosti na úhlu klesání a rychlosti jízdy nižší převodový poměr. Tím umožní využívat brzdnou schopnost motoru. Když systém identifikuje intenzivnější používání brzd, a tudíž sportovní styl jízdy, změní také strategii řazení. Podřadí na nižší převodový poměr, kterým se připraví na následnou akceleraci, a tento převod drží i během průjezdu zatáčkou. V neposlední řadě převodovka reguluje točivý moment při řazení na vyšší převod se sešlápnutým plynovým pedálem. Převodovka tuto regulaci aplikuje v obou uvedených režimech, což přináší rychlé a jemné řazení.

Protože sportovně zaměření řidiči chtějí mít řazení plně pod kontrolou, mohou jej ovlivňovat pomocí řadicích páček na volantu. V manuálním režimu má převodovka Lineartronic v modelu Levorg připraveno šest předdefinovaných převodových poměrů. Řidič tak může plně uspokojit své nároky na jízdní dynamiku, kterou má zcela ve svých rukou.

Systém SI-Drive umožňuje řidičům měnit jízdní projev modelu Levorg individuálně na základě osobních preferencí. Připraveny jsou dva základní režimy „Intelligent“ a „Sport“. Režim Sport je navržen pro lineární akceleraci ve všech rychlostech. Jak je již podle názvu patrné, toto nastavení je zaměřené na sportovní projev, ovšem nikoliv při omezení komfortu. Kromě toho může řidič v tomto režimu manuálně měnit převodové poměry pomocí páček umístěných na volantu. Automobil je po nastartování automaticky v režimu Intelligent, který je vhodný i pro jízdu na obtížnějších površích, například pokrytých ledem nebo sněhem. Také v tomto režimu může řidič řadit manuálně s využíváním páček umístěných na volantu.

Pohon

S výjimkou sportovního coupé s pohonem zadních kol Subaru BRZ jsou všechna Subaru standardně vybavena stálým symetricky uspořádaným pohonem všech kol Symmetrical AWD. Symetrický znamená, že celá hnací soustava od podélně uloženého motoru až po zadní diferenciál, tedy včetně těžiště, je umístěna přesně v podélné ose vozu. Právě tato symetrie ve spojení s dokonalým rozložením hmotnosti je zárukou excelentních jízdních vlastností, které jsou dále optimalizovány dalšími technickými řešeními. Jedním z nich je i systém aktivního rozdělení točivého momentu Active Torque Split, který je významnou vlastností pohonu všech kol Subaru. Systém aktivního rozdělení točivého momentu je zárukou optimální trakce a stability v závislosti na druhu povrchu a aktuální jízdní situaci. Zajišťuje optimální rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu, které vypočítává podle následujících tří hlavních parametrů stabilizačního systému Vehicle Dynamics Control: úhel natočení volantu, rychlost otáčení kolem svislé osy a příčné zrychlení.

Právě stabilizační systém Vehicle Dynamics Control (VDC), který zprostředkovává jistotu a vysokou úroveň jízdní dynamiky, je součástí standardní výbavy. Systém neustále monitoruje chování vozu a bdí nad jeho stabilitou. K aktivním zásahům je připraven i protiblokovací systém ABS. Součástí stabilizačního systému VDC je také protiprokluzový systém TCS (Traction Control System).

Podvozek a brzdy

Řízení v modelu Levorg usnadňuje elektrický posilovač. Na rozdíl od konvenčních systémů je použitý elektromechanický systém, který spotřebovává energii podle skutečné potřeby, tedy pouze v situacích, kdy řidič opravdu zatáčí. Tím má menší spotřebu energie, což přináší snížení spotřeby paliva.

Pro optimální zpomalení je připraven brzdový systém se čtveřicí kotoučů s vnitřním chlazením na všech kolech. Brzdový asistent, který zajišťuje, aby řidič měl k dispozici vždy ideální brzdnou sílu, využívá ke své činnosti data stabilizačního systému Vehicle Dynamics Control (VDC). Automobil je vybaven elektrickou parkovací brzdou, která je integrovaná přímo do brzdových třmenů. Při rozjezdu do kopce tato brzda automaticky zamezí couvnutí automobilu. Jedním z přínosů elektrické parkovací brzdy ve srovnání s konvenčním řešením je snížení hmotnosti, které dosahuje až tří kilogramů.

Výbava

Stejně jako je tomu u ostatních modelů Subaru, také pro nový Levorg je typická velmi bohatá výbava. Standardní výbavou je například stálý pohon všech kol Symmetrical AWD, který je součástí téměř každého modelu Subaru, ale ve výbavě nechybí ani bezestupňová automatická převodovka Lineartronic. Nový přeplňovaný zážehový motor 1,6 litru s přímým vstřikováním je vybaven funkcí Stop & Go.

Již základní výbavová verze Trend obsahuje mnoho bezpečnostních a komfortních prvků, jako je například světelný a dešťový senzor, dvouzónová automatická klimatizace či zadní kamera. Nechybí ani tempomat s ovládáním na volantu, řadicí páčky na volantu, SI-Drive, LED světlomety, mlhové světlomety, vysokotlaké ostřikovače světlometů, odmrazování stěračů, stejně tak jako audiosystém s displejem o úhlopříčce 6,2 palce, CD přehrávačem a USB připojením. Standardně Levorg přijíždí na 17palcových kolech z lehkých slitin.

Ještě větší komfort a hodnotu přináší výbava Comfort. Její součástí je automaticky zatmavitelné vnitřní zpětné zrcátko, asistent dálkových světel, 18palcová kola z lehkých slitin, hliníkové pedály, sportovní sedadla pro řidiče a spolujezdce, stejně tak jako elektricky ovládané střešní okno. Od tohoto stupně výbavy je její součástí bezpečnostní paket s funkcí monitoringu mrtvých úhlů zpětných zrcátek a asistentu upozorňujícího na automobily přijíždějící šikmo zezadu.

Nejvyšší provedení Sport je vybaveno audiosystémem se 7“ displejem, CD přehrávačem, dvojicí zdířek USB, navigačním systémem a koženým čalouněním.

Pro nové sportovní kombi značky proslulé svým pohonem všech kol, které se začíná prodávat v říjnu 2015, je připraven také speciálně vyvinutý optický paket STI. Jeho součástí je přední spoiler, sada nástavců bočních prahů, stejně tak jako střešní spoiler. Tento optický kit má posílit sportovní stránku charakteru nového modelu. STI je zkratkou pro závodní oddělení společnosti Subaru Tecnica International.

Záruka

Stejně jako je tomu u všech modelů Subaru, také pro nový Levorg platí rozsáhlý soubor záruk. Jeho součástí je záruka po dobu 5 let nebo do ujetí 200 000 km, 12letá záruka na prorezivění karoserie, tříletá záruka proti povrchové korozi a rovněž dvouletá záruka na originální náhradní díly a příslušenství.

V případě technického problému dojde k výměně či opravě špatných dílů jedním z prodejců značky Subaru. Součástí pětileté záruky je také asistenční služba s platností po celé Evropě, která pokrývá nejen technické poruchy, ale nabízí také pomoc v případě nehody či chyby řidiče (záměna paliva, atp.).

13.10.2015 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist