Subaru Levorg 1.6 DIT (2015): první detailní seznámení a téměř 150 nových fotografií

Evropské zastoupení japonské automobilky Subaru rozšíří již brzy své portfolio o nový model Levorg. Než se svezeme, nabízíme jeho detailnější představení.

Máme za to, že neřekneme nic nového, když napíšeme, že tím nejdůležitějším trhem pro japonský koncern Fuji Heavy Industries – potažmo jeho automobilku Subaru – je ten severoamerický a nikoli evropský, stačí se ostatně podívat na prodeje. To však neznamená, že by tento výrobce na starý kontinent zapomínal anebo zanevřel, akorát nám momentálně v jeho nabídce chybí model Legacy, který Spojeným státům zůstal.

Pokud právě tuto řadu na našich silnicích postrádáte, patrně se budete muset smířit s individuálním dovozem anebo dáte přednost jeho alternativě, která se zde už brzy objeví. Patrně vám nemusíme nějak zvlášť s ohledem na úvodní fotku a titulek připomínat, že mluvíme o novém Subaru Levorg, jehož jméno přímo obsahuje odkaz na zmiňovaného absentéra, jelikož jde o akronym odvozený od slov LEgacy, reVOlution a touRinG.

Jak možná víte, tento model byl poprvé představen v listopadu 2013 na tokijské motor show v podobě předprodukční studie a jeho dodávky prvním zákazníků se v Japonsku rozjely v květnu loňského roku. My jsme museli čekat poněkud déle, nicméně letos v březnu nám FHI v Ženevě představila verzi upravenou pro evropskou klientelu a Frankfurt byl už jen potvrzením, že vůz je za dveřmi.

Co o něm v tuto chvíli víme? Možná bychom mohli začít třeba rozměry, abyste si udělali alespoň přibližný obrázek o tom, co lze očekávat. Levorg má na délku 4690 mm, šířka je 1780 mm, výška 1490 mm a rozvor činí 2650 mm, takže je o 95 mm delší, o 15 mm užší a o 5 mm nižší než technicky částečně spřízněný sedan WRX STi, přičemž jejich vzájemná vzdálenost náprav je identická.

Zatímco na domácím trhu je Levorg v nabídce také s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 300 koní, na evropskou půdu vstupuje prozatím pouze se zbrusu novou šestnáctistovkou s turbodmychadlem a přímým vstřikováním pod označením 1.6 DIT. Tato pohonná jednotka s vrtáním 78,8 mm a zdvihem 82 mm produkuje maximální výkon 170 koňských sil už při téměř dieselových 4800 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment vrcholí hodnotou 250 newtonmetrů dostupných v rozmezí od 1800 do 4800 ot./min.

Přenos výkonu na permanentně poháněná všechna čtyři kola zajišťuje v tuto chvíli pouze jediná dostupná převodovka – Lineartronic s plynulou změnou převodového poměru v rozhraní od 3,581 do 0,570:1, pokud ale toužíte po „manuálním“ řazení, vůz nabídne možnost řadit sekvenčně pádly pod volantem jeden z šesti přednastavených stupňů. Kombinace uvedené techniky se při provozní hmotnosti 1537 kg postará o akceleraci z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy a maximální rychlost auta je 210 kilometrů v hodině.

Podle normovaného testu NEDC vychází průměrná spotřeba na 6,9 litru na 100 km, což jde nepochybně na vrub kromě jiného také standardně montovanému systému stop-start a pár gramů CO2 ubral při „tabulkovém“ měření asi i elektrický posilovač řízení. Jak bude tato hodnota korespondovat s realitou, asi nemá v tuto chvíli smysl spekulovat, více vám budeme moci napsat až poté, co se s Levorgem svezeme.

Kdy se tak stane na českých silnicích, zatím ještě nevíme, nicméně můžeme naznačit, že už příští týden máme namířeno do Barcelony, kde nové Subaru poprvé vyzkoušíme.

Abychom se po návratu mohli skutečně věnovat jen tomu, jak Levorg jezdí, pro úplnost bychom mohli dodat také to, co zájemce o kombíky zajímá prioritně, a to objem zavazadlového prostoru, případě tady máme pár detailů z plánované výbavy. Kufr pětidveřového pětisedadlového automobilu nabídne v základní konfiguraci 522 litrů, přičemž sklopením zadních sedadel se objem zavazadelníku zvětší na 1485 litrů. Pokud máte ve zvyku studovat katalogy s technickými parametry podrobněji, mohlo by vás zajímat, že prostor za pátými dveřmi má výchozí rozměry 1062 x 1080 x 704 mm.

Výbavy pro českou klientelu dost možná budou mít svá specifika a nemůžeme vám proto nyní napsat, co všechno bude bez příplatku, každopádně Levorg bude mít třeba systém volby jízdních režimu SI-Drive, asistenty monitorující provoz v mrtvém úhlu či ten kolmo křižující vaši dráhu při couvání a počítejte třeba i s LED. V závislosti na výbavě bude auto postaveno na sedmnáctkách (s pneumatikami o rozměru 215/50 R17), alternativně pak na osmnáctipalcových kolech (225/45 R18) a v kabině najdete kromě jiných ovládacích a informačních prvků také displej s uhlopříčkou 6,2, respektive 7“.

České ceny v tuto chvíli neznáme, ty německé však tamní zastoupení již zveřejnilo. Víme proto, že Subaru Levorg 1.6 Trend stojí 28 900 eur, prostřední varianta Comfort vyjde na 31 400 eur a nejvyšší specifikaci Sport pořídíte od 34 900 eur.

25.9.2015 2:04| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist