Subaru Levorg 1.6 DIT (2015): Druhý dojem a české ceny

Žhavou novinku japonské automobilky jsme před několika dny na mezinárodní prezentaci kolem Barcelony, nyní jsme vyrazili na české představení do Jizerských hor. Jak auto zapůsobilo na dalšího člena redakce a kolik bude na našem trhu stát?

První jízdu s novým Subaru Levorg jsme již absolvovali na mezinárodní prezentaci v Barceloně a zpoza volantu jsme si odnesli velmi pozitivní dojmy. Nyní se zbrusu nový model představuje také v České republice, kde jsme jej znovu vyzkoušeli na zmáčených silničkách v Jizerských horách.

Jak už nastínil kolega Miro v prvních dojmech, i druhé svezení bylo velmi příjemné. Hned po nastoupení potěší kvalitně působící interiér, který je až na pár drobností totožný s příbuzným sedanem WRX STI. Takže tu najdete dotykový displej multimédií a několik hodnotných detailů, na které je potěšení sáhnout. A místa je také všude dost – vpředu, vzadu i v kufru, kam se vejde 522 litrů nákladu a po sklopení sedadel až 1446 litrů.

Do rauše vás ale dostane spíš to, jak nový Levorg jezdí. Pravda, pod kapotou není výbušný dvouapůllitr s třemi stovkami plnokrevníků, ale 170 koní z přeplňované šestnáctistovky je na běžný rodinný kombík dost. Sílu na cestě od motoru ke kolům ubírá spíš bezstupňová převodovka, která při normální jízdě funguje dobře, ale při svižnějším tempu se projeví její limity. S manuálem to mohlo být o něco lepší, řidičsky zábavnější a ve výsledku i levnější…

Podvozku nemám co vytknout, vlastně mi k němu sedne jen jeden přívlastek – geniální. Já jsem si navíc mohl užít typického „Subaru počasí“, že by jeden ani psa nevyhnal, kdy podvozek zůstal naprosto suverénní. Způsob, jakým podlačuje nedotáčivost na zmáčené silnici, je obdivuhodný, bohužel totéž platí i pro přetáčivost, jelikož limity přilnavosti čtyřkolky jsou velmi vzdálené.

Opomenout nemohu ani velmi dobré řízení, které je, troufám si tvrdit, lepší než v STI. Klade příjemný odpor, je přesné a hlavně konzistentně vyvážné, narozdíl od ostré verze, kde je kolem středu podivně lehké a pak najednou uměle tuhé. Jak perfektně by k němu sedlo krátké a přesné řazení manuální převodovky, kterým se mohou pochlubit ostatní modely Subaru…

Subaru Levorg (2015): České ceny

ModelVýbavaCena
1.6 DIT GT LineartronicTrend759 000,-
1.6 DIT GT LineartronicComfort809 000,-
1.6 DIT GT-S LineartronicSport889 000,-

Jak už bylo řečeno dříve, nové Subaru Levorg je na českém trhu k mání pouze s jediným motorem a jedinou převodovkou. Přeplňovaný čtyřválec 1.6 DIT o výkonu 170 koní a točivém momentu 250 Nm, který udělí vozu maximální rychlost 210 km/h, přičemž na stovku se dostane za 8,9 sekundy, je spárovaný výhradně s převodovkou Lineartronic, tedy s plynule měnitelným převodem, která nabízí šest přednastavených převodů.

Jediný možný příplatek za barvu činí 12 000,- korun, mimochodem, červený odstín, který autu skutečně moc sluší, je základní barvou bez příplatku. Prodloužená záruka na 5 let nebo 200 000 km v hodnotě 14 990,- korun je zdarma. Pro nový Levorg je k dispozici také aerodynamický paket z dílen STI, který zahrnuje přední splitter, boční prahy nebo vícepaprsková kola v kontrastní černé barvě a Levorg alespoň vizuálně promění v STI kombi.

Více detailních informací se dozvíte v přiložené tiskové zprávě.

13.10.2015 10:45| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist