autoweb.cz > Speciální sekce > Sekce Subaru > Subaru Legacy 2015: lákavější design i dvoulitrové turbo
Subaru Legacy 2015: lákavější design i dvoulitrové turbo
Současná pátá generace Subaru Legacy se vyrábí od roku 2009 a stejně jako předchozí model zřejmě zůstane na trhu šest let. Do výměny „stráží“ nějaký ten pátek tedy ještě zůstává, na nějaké velké zevlování však japonská automobilka čas nemá a proto rozjela intenzivní testování nástupce.
Tento konkrétní prototyp byl zachycen v americkém Michiganu a skrze tlusté vrstvy kamufláže o jeho detailech mnoho říci nemůžeme, nicméně vůz by měl údajně podědit některé stylistické prvky po koncepční studii WRX představené letos v březnu.
Kolegové z americké stránky MotorAuthority poukazují na to, že Subaru testuje příští Legacy ve společnosti Audi Allroad (fotograf nespecifikoval, jestli A4 nebo A6) a výběhového Infiniti G37x. Je nasnadě, že tzv. „symetrický pohon všech kol“ bude mít nový sedan, kombík i crossover Outback už ve standardu.Nad seznamem pohonných jednotek můžeme pouze spekulovat, předpokládá se ale, že Legacy bude mít ve Spojených státech opět v základu nedávno modernizovaný atmosférický čtyřválec o objemu 2,5 litru, výkonu 175 koní při 5600 ot./min. a točivém momentu 236 Nm, zatímco v Evropě můžeme očekávat dvoulitrový boxer diesel, možná s nepatrně navýšeným výkonem.
Otazník visí nad u nás neprodávanou variantou 3.6R s plochým šestiválcem o výkonu 260 koní, která bude patrně nahrazena verzí GT s přeplňovaným boxerem, akorát jeho objem bude po vzoru Foresteru snížen z 2,5 na 2,0 litru. V SUV nabízí 240 koní a 350 newtonmetrů (v USA 253 koní) ve spojení s bezestupňovou převodovkou Lineartronic, což by mohla být kombinace připravená i pro Legacy. Jestli také pro evropskou klientelu, nyní nevíme.
Informátoři blízcí automobilce dále říkají, že budoucí Subaru Legacy adoptuje také hybridní pohon. Není pochyb, že stejně jako v případě typu XV půjde o benzínový agregát spřažený s elektromotorem a Lineartronicem, detaily konstrukce, stejně jako podrobnosti o voze samotném však momentálně zůstávají utajeny.
Miro Mihálik, zdroj: MotorAuthority