Subaru Legacy 2014: podrobná data, desítky nových fotek a videa

Před pár dny jsme vám ukázali předčasně zveřejněné záběry šesté generace Legacy. Mezitím mělo nové Subaru už i svou výstavní premiéru, tak se podívejte na ten zbytek.

Autosalon v Chicagu svým postavením mezi nejdůležitější mezinárodní automobilové výstavy sice nespadá, to ale neznamená, že jej automobilky ignorují anebo že by se organizátoři nemohli pochlubit nějakou tou premiérou globálního významu – aktuálně můžou třeba říci, že dostali jako první možnost ukázat světu zbrusu nové Legacy.

Co koncernu Fuji Heavy Industries i pořadatelům poněkud nevyšlo, je moment překvapení. Celá sada fotek odhalující vůz ze všech stran se dostala na internet už v úterý a doplnit tak mohli pouze technická data a přidat k nim pár dosud neviděných obrázků a videí.

Designem nového Legacy se už zabývat z důvodu výše zmíněného nebudeme, docela by nás ale zajímalo, co přesně se ukrývá pod jeho karoserií. Je možné, že se mýlíme, máme ale za to, že novinka by mohla mít leccos společného se svým předchůdcem a tedy že se nejedná o auto navržené na čistém listu papíru.

Nejde přitom pouze o známé motorizace, které se objevují pod jeho přední kapotou, ale spíše samotné základy a platformu. Obě auta mají kupříkladu naprosto identický rozvor 2750 mm, ale i samotné rozměry jsou si velmi blízké. Legacy č. 6 má na délku 4796 mm, na šířku 1840 mm a výška činí 1500 mm, zatímco u výběhového modelu registrujeme 4745 x 1780 x 1505 mm.

Pokud jde o samotný podvozek, Subaru slibuje zlepšení kvality jízdy po všech stránkách dosaženou jednak zvýšením torzní tuhosti karoserie (nevíme o kolik) a novým předním zavěšením Stablex-ride s přepracovanými tlumiči. Ty mají podle automobilky lepší odezvu při menším propružení a naopak při tom větším jejich ventily umožňují rychleji povolit tlumicí účinek v zájmu zvýšení komfortu. U zadního zavěšení byl přepracován pomocný rám tak, aby kromě odfiltrování vibrací od kol zároveň sloužil ke zvýšení tuhosti celé zádi.

O pohon americké verze Legacy se bude starat jeden ze dvou dobře známých benzínových motorů. Menší a mírně přepracovaný plochý čtyřválec FB25 zůstal u objemu 2,5 litru a oproti současné verzi posílil ze 173 na 177 koní při 5600 ot./min., zatímco točivý moment činí původních 235 newtonmetrů při 4100 otáčkách. Dynamika vozu se tím asi nezmění, Subaru však tvrdí, že jinak vyladěné nasávání vytvoří „příjemnější a ladnější tóny motoru“.

Alternativou k prvnímu agregátu je plochý (rovněž atmosférický) šestiválec série EZ o objemu 3,6 litru. Takto vybavené Legacy může svému majiteli nabídnout 260 koní při rovných 6000 otáčkách za minutu a maximálních 335 newtonmetrů při 4400 otáčkách. Bez ohledu na volbu agregátu můžou mít zákazníci pouze variátor Lineartronic s plynule měnitelným převodem, který doplňují pádla řazení pod volantem umožňující volit jeden ze šesti virtuálně navolených stupňů.

Protože v tuto chvíli známe pouze model určený pro Spojené státy, je tedy téměř jisté, že se mezi předními koly objeví rovněž diesel primárně určený pro Evropu. Jestli ale bude mít 150 koní jako v páté generaci Legacy, zatím nevíme.

Z bezpečnostních systémů stojí za zmínku EyeSight kontrolující pomocí stereo-kamer prostor před vozem, nechybí ale ani detekce vozů v mrtvém úhlu, upozornění na nechtěné opuštění jízdního pruhu či detekce provozu křižujícího směr jízdy Subaru se schopností automaticky brzdit.

Termín uvedení auta do provozu Subaru prozatím tají, nevíme proto ani, kdy dorazí do Evropy, nejpozději v Ženevě však FHI nepochybně řekne více.

7.2.2014 7:20| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist