Subaru Impreza WRX STI Spec C

Japonci si sami pro sebe udělali limitovanou edici. My chceme také!

Tomuhle říkáme diskriminace! Limitovaná edice Subaru Impreza WRX STI totiž bude dostupná pouze v Japonsku a protože se zde jezdí po špatné straně silnice, o individuálním dovozu nemá ani smysl uvažovat.

Impreza WRX STI Spec C dostala několik vylepšení, která zvednou výkon, sníží hmotnost, zlepší ovladatelnost a zvýší exkluzivitu.

Subaru zatím neuvedlo, kolik kilo z hmotnosti Imprezy uspořilo, ale někdo se zmínil o 70 kg, čehož mělo být dosaženo použitím menší baterie, hliníkové kapoty motoru, tenčích a lehčích plastových oken a odlehčených komponent podvozku a brzd.

Motor (v Japonsku se prodává s objemem 2,0 l a ne 2,5 l jako u nás) má tak s autem méně práce, ale pro jistotu i on dostal nějaké to vylepšení, aby podvozku nezáviděl. Má nyní 308 koní výkonu v 6400 ot./min. a 422 Nm točivého momentu v 4400 ot./min., přičemž se prý inženýrům podařilo potlačit (nebo aspoň omezit) nepříjemný turboefekt.

Zadní diferenciál Torsen uvolnil své místo pro klasickou mechanickou „špéru“, takže by prý mělo auto nabízet čitelnější chování.

Podvozek dostal úplně nové tlumiče, pružiny a stabilizátory. Auto je totiž orientováno primárně na asfaltové použití a nemá se zaleknout ani okruhu. Okruhovému zaměření odpovídají i lepivé pneumatiky Bridgestone Potenza RE070 o rozměru 245/40 R18, jejichž směs byla upravena speciálně pro použití na tomto Subaru.

Uvnitř na zákazníka čekají sedačky Recaro a několik drobných detailů odlišujících limitovanou Imprezu STI od té obyčejné. Cenu zatím Subaru nezveřejnilo, víme jen, že bude vyrobeno pouze 900 kusů.

autoweb.cz

24.7.2009 8:11

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist