Volkswagen Sharan (od 1995)

Vozy MPV často přepraví až sedm cestujících, nabídnou hodně místa i komfortu. Mezi ojetinami se tedy těší slušnému zájmu. Platí to i o Volkswagenu Sharan.

Německý Volkswagen Sharan je konstrukčně shodný se svými sourozenci Fordem Galaxy první generace a Seatem Alhambra. Vozy se od sebe liší jen detaily.

Na trh byly tyto automobily uvedeny v roce 1995. Sharan se nabízel už od počátku v pěti či sedmimístném provedení. Automobilka přichystala i verzi s pohonem všech kol.

V roce 2000 prošel vůz první modernizací. Nadále se vyráběl i se šestistupňovou manuální převodovkou (doposud byla pouze pětistupňová) a automatickou převodovkou Tiptronic. Druhá modernizace dostala slovo v roce 2003.

Bariérovým testem společnosti Euro NCAP prošel Sharan v roce 1999. Za ochranu posádky při nárazu získal tři hvězdičky z pěti možných. Na dnešní dobu tedy nepříliš dobrý výsledek.

Za volantem

Interiér vozu potěší nabídkou prostoru pro posádku i zavazadla. Pokud je automobil osazen sedmi sedadly, má zavazadelník objem 256 litrů. Při pětimístném uspořádání je ale doslova obří.

Sedadla ve druhé řadě lze nezávisle posouvat či vyndávat. Jsou ale poměrně dost tuhá, což je případ i sedaček vpředu. Jejich výhodu představuje solidní boční vedení těla.

Palubní deska byla zpočátku nevzhledná. Výrazné zlepšení přišlo s modernizací v roce 2000. Proti některým konkurenčním MPV automobil poskytne méně odkládacích míst.

Kladně hodnotíme pohodlné odpružení. Podvozek přitom zajišťuje i velmi slušné jízdní vlastnosti. Vůz ale není zrovna vzorem spolehlivosti.

Z pohonných jednotek dobrou volbu úsporné turbodiesely. Nejslabší z nich 1.9 TDI/66 kW ale dynamikou neoplývá. Vozidla z prvních let výroby, vybavená tímto motorem v zimě i znatelně hůř topí.

Mezi benzinovými motory spořílka nenajdete. Základní dvoulitr má omezenou dynamiku, šestiválec se vyznačuje enormní spotřebou paliva a poruchovostí.

Časté závady

Vozy se vznětovými motory se zpočátku výroby potýkaly se závadami chlazení. Později byly odstraněny a u novějších aut se už nevyskytují. Všechny turbodiesely trápí problematické váhy vzduchu. Nelze vyloučit ani potíže s turbodmychadly. Základní zážehový dvoulitr mnohdy nadměrně spotřebovává olej.

Nezřídka se můžete setkat se zvlněnými brzdovými kotouči, nefunkční klimatizací a vytlučenou přední nápravou. Pozor si dejte ale i na opotřebované tlumiče pérování, závady alternátoru nebo vůle v řízení.

Motorizace

Benzinové motory: 2.0/85 kW, 1.8 T/110 kW, 2.8 VR6 12V/128 kW a 2.8 VR6 24V/150 kW.
Dieselové motory: 1.9 TDI/66 kW, 1.9 TDI/81 kW, 1.9 TDI/85 kW, 1.9 TDI/96 kW a 2.0 TDI/103 kW.

KLADY
variabilita interiéru
prostornost
naladění podvozku
úsporné diesely

ZÁPORY
proti Galaxy a Alhambře vyšší ceny ojetin
nižší spolehlivost
na dnešní dobu nižší bezpečnost
nevýrazný design

Milan Jirouš

12.9.2009 3:15| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist