Toyota Corolla 2001-2007

Pryč jsou časy, kdy se na japonské vozy nahlíželo skrz prsty. Nyní mají punc spolehlivosti, čehož si stále spořivější motoristé hodně cení.

Devátá generace Toyoty Corolla měla premiéru na ženevském autosalonu v roce 2001. Na trh vstoupila jako hatchback, sedan a kombi, ale už po roce výroby doplnilo nabídku MPV s přídomkem Verso. Později se objevilo ještě několik odvozenjých modelů (například Toyota Matrix), ty se do České republiky ale nikdy nedovážely.

Rok 2005 přinesl facelift modelu. Po dalších dvou letech výroby byla Corolla nahrazena novým modelem Auris.

Za volantem

Prostornému interiéru vozu vládnou kvalitní materiály, ne vždy je ale jejich povrchová úprava nejlepší. Nelze si nevšimnout delší řadicí páky, najdeme zde ale i další minusy. Patří mezi ně menší sedáky, které ubírají na pohodlí a především velmi malý zavazadelník. Ten je s objemem 290 litrů jeden z nejmenších ve třídě! Konkurenční vozy jako Ford Focus, Opel Astra či Volkswagen Golf nabídnou o desítky litrů více. Velkým klad toyoty podle nás představuje prostor pro posádku. Ani cestující na pohodlných zadních sedadlech se nebudou tísnit. Řidič si však musí zvyknout na vyšší posaz, což nemusí vyhovovat každému.

Nabízené pohonné jednotky platí za spolehlivé. Pouze u turbodieselů 2.0 D-4D se občas vyskytují problémy se vstřikovači common railu. Nejčastěji ale potkáte zážehový čtyřválec o objemu 1,4 litru a výkonu 71 kW. Tento motor bude po výkonové stránce dostačovat většině řidičů. Je kultivovaný a při běžné jízdě úsporný. Pokud ale zrychlíte, připravte si peněženku. My jsme s tímto vozem absolvovali jízdu po německé dálnici rychlostí 160 km/h s průměrnou spotřebou 13 litrů.

Pokud patříte mezi sportovně založené motoristy, určitě se budete zajímat o verzi T-Sport. Tu pohání motor 1.8 VVTL-i/140 kW. Jedná se o atmosférický agregát s proměnlivým zdvihem ventilů. Později byl jeho výkon posílen pomocí kompresoru jedním ze švýcarských úpravců na 166 kW. Nejde o tovární řešení a tak nepřekvapí, že se u nás tato verze nikdy neprodávala.

Pokud se podíváme na jízdní vlastnosti běžných osobních verzí modelu Corolla, musíme je pochválit. Podvozek automobilu zdatně a tiše tlumí nerovnosti, současně však dokáže zajistit i dobré chování vozu v různých podmínkách. Například přejezd ve vyšší rychlosti z kvalitního povrchu na rozbitou a zvlněnou dlažbu Corolla zvládá bez problémů. Řidič přitom celou dobu vnímá suverénní chování automobilu. Právě tyto přechody přitom často činí vozidlům potíže. Stejně dobře si Corolla vede v zatáčkách. Vždy její počínání zůstává snadno čitelné a řidiče nezaskočí.

Časté závady

Toyota má mezi motoristy velmi dobrou pověst. Nakonec aby ne, vždyť v žebříčcích spolehlivosti pravidelně obsazuje s různými modely ty vyšší příčky. V žebříčku TÜV patří Corolle 12. místo ze 111 hodnocených mezi vozy ve stáří 4-5 let. Dobře si vede i mezi 6 až 7 let starými automobily, kde z 99 obsadila 16. příčku.

Přes to se samozřejmě některé závady vyskytují častěji. Patří mezi ně koroze výfuku a povrchová koroze motoru (na funkci nemá vliv), vůle v uložení předního stabilizátoru či předčasně opotřebená spojka. Můžete se setkat i s poruchami centrálního zamykání nebo se zlobícím originálním autorádiem.

Motorizace

Benzinové motory: 1.4 16V/71 kW, 16. 16V/81 kW, 1.8 16V/97, 100 a 140 kW
Dieselové motory: 1.4 D-4D/66 kW, 2.0 D-4D/66, 81 a 85 kW

KLADY
vysoká spolehlivost
prostor pro posádku
nízký zájem zlodějů
dobré jízdní vlastnosti

ZÁPORY
slabší povrchová úprava některých plastů
velmi malý zavazadelník
vyšší pořizovací ceny ojetin

Milan Jirouš

4.7.2008 7:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist