Seat Cordoba (od 2003)

Druhá generace Seatu Cordoba má stejně jako předchůdce původ v menším modelu Ibiza. Technicky jde o totožné automobily.

Cordoba se vyrábí v provedení čtyřdveřový sedan. Na trh přišla v roce 2003, tedy rok po uvedení Seatu Ibiza. Jde vlastně o prodlouženou verzi tohoto modelu.

To se projevuje v nabídce míésta pro zavazadla. Zatímco Ibiza převeze náklad o objemu 265 litrů, cordoba zvládne 485 litrů.

Faceliftem prošel vůz v roce 2006 a od roku 2009 již není v nabídce pro Českou republiku. Ibiza totiž dostala o rok dříve nástupce, ale Cordoba ne. Stále se vyrábí její druhá generace, prodává se však už jen na vybraných trzích.

Bariérovým testem Euro NCAP Cordoba nikdy neprošla. Vzhledem k naprosto minimálním odlišnostem od modelu Ibiza ale můžeme použít k hodnocení bezpečnosti výsledky hatchbacku. Ten prošel nárazovou zkouškou v roce 2002 a za ochranu posádky dostal čtyři hvězdičky z pěti možných.

Za volantem

Palubní deska vozu je designově zdařilá, povrchová úprava a kvalita některých plastů by však mohla být lepší. Hodně ale záleží na výbavě, některé verze vypadají o poznání lépe.

Tužší sedadla se zpočátku zdají být pohodlná. Jak jsme se ale přesvědčili, ne každý má stejný názor i po absolvování delší cesty. Prostor na zadních sedačkách je dostatečný.

Z pohonných jednotek rozhodně nedoporučujeme nekultivované tříválce. Motor 1.2 HTP bude při jízdě po městě dostatečný, ale mimo něj značně ztrácí. Navíc není úsporný. Turbodiesel 1.4 TDI má zvuk jako traktor, po výkonové stránce také nenadchne.

Méně nároční motoristé budou spokojeni už s nejslabším provedením agregátu 1.4 16V o výkonu 55 kW. Silnější zážehové motorizace lze jen doporučit. Totéž platí pro osvědčené turbodiesely 1.9 TDI. Do Corbody se však montoval i atmosférický diesel 1.9 SDI/47 kW. Ten je sice líný, ale platí za velmi spolehlivý.

Podvozek automobilu mnoho komfortu nenabídne. Je totiž velmi citlivý na příčné nerovnosti. Jejich překonávání doprovázejí hlasité tupé rány od předních kol, což opravdu není příjemné. Držení jízdní stopy v zatáčkách není špatné, pokud jede vůz po kvalitní vozovce. Jinak má zadní náprava tendenci odskakovat. Jízdní vlastnosti můžeme hodnotit pouze jako průměrné. Zatímco řazení potěší přesností, řízení působí přeposilovaně.

Časté závady

Prakticky na denním pořádku je praskání žárovek H7 ve světlometech. U motorů 1.2 HTP selhávají zapalovací cívky, turbodiesely zase tradičně trápí vadné „váhy vzduchu“. Tříválec 1.4 TDI může mít problémy s turbodmychadlem. Únik motorového oleje se občas objevuje u pohonné jednotky 1.2 HTP.

Setkat se lze i s bezdůvodně rozsvícenou kontrolkou airbagu, vytlučenými čepy přední nápravy či opotřebenými ložisky zadních kol. Vyskytují se také závady elektrické výbavy.

Motorizace

Benzinové motory: 1.2 HTP/47 kW, 1.4 16V/55 a 74 kW, 1.6 16V/77 kW a 2.0/85 kW.
Dieselové motory: 1.4 TDI/51, 55, 59 kW, 1.9 SDI/47 kW, 1.9 TDI/74 a 96 kW.

KLADY
– přesné řazení
– nízká spotřeba dieselů
– solidní nabídka ojetin
– rozumné ceny starších vozů

ZÁPORY
– nekomfortní odpružení
– hlučné zážehové i vznětové tříválce
– tříválce s omezeným výkonem a nedostatečnou pružností ve vyšších rychlostech

Milan Jirouš

14.8.2009 11:49| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist