Ford Ka (1996 – 2008)

Při příchodu na trh způsobil Ford Ka hotový poprask – takto odvážný design dlouho nikdo nezvolil. Výrobci s modrým oválem ve znaku se tento tah povedl.

Na podzim roku 1996 byl představen první ford vyvedený v New Edge designu. Třídveřové „káčko“ zaujalo na první pohled. K českým zákazníkům se automobil dostal v roce 1997.

V ČR se vůz prodával s airbagem řidiče ve standardu. Za airbag spolujezdce a ABS se muselo připlácet. V roce 2000 byla rozšířena příplatková výbava o boční airbagy.

Ford Ka fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Ka fotogalerie

Rok 2003 přinesl sportovně laděný model SportKa a roadster StreetKa (design Pininfarina). Obě verze pohání agregát 1.6/70 kW, zatímco běžná provedení se nabízejí výhradně se třináctistovkou.

O dva roky později prošel model drobnou úpravou vzhledu. V roce 2008 jej nahradila druhá generace postavená na podvozkové platformě shodné s Fiatem 500.

Bariérový test Euro NCAP prodělala první řada v roce 2000. Za ochranu posádky při nárazu vybojoval hatchback tři hvězdičky z pěti možných.

Za volantem

Palubní desku vozu tvoří tvrdé a ne zrovna moc pohledné plasty. Její design však plně koresponduje s tvary karoserie. Před spolujezdcem najdeme odkládací schránku, která je buď otočná, nebo vyjímatelná (v průběhu výroby se měnila). Nezřídka bývá zdrojem pazvuků při přejezdu nerovností.

Mnoho prostoru pro posádku automobil nenabídne. Především lidé na zadních sedadlech mají místa málo. Nejlepší není ani přístup dozadu přes odklopené opěradlo přední sedačky. Zavazadelník o objemu 185 litrů také rekordy netrhá.

Řazení ojetých vozidel má nezřídka velké vůle, nepříjemné je také slábnutí brzdného účinku vlivem přehřátí. To se týká i verzí SportKa a StreetKa.

Tužší naladění podvozku a kola téměř v rozích karoserie stojí za dobrými jízdními vlastnostmi. Ty jsou u sportovně laděných variant dovedeny k dokonalosti.

Časté závady

S pohonnými jednotka nebývají problémy. Ani elektronika potíže nepůsobí. Výjimku tvoří pouze imobilizér, který potrápil už nejednoho majitele.

Nezřídka se vyskytují opotřebovaná ložiska kol nebo zablokovaná parkovací brzda. Spojka má kratší životnost a vůle vznikají ve spínací skříňce. Klíčky podléhají opotřebení a tak mohou časem působit problémy.

Praskají klínové řemeny a potíže mohou nastat i s řemenicí vodního čerpadla. Známé jsou vytlučené čepy přední nápravy, méně často se setkáte s opotřebenými poloosami.

Motorizace

Benzinové motory: 1.3/36 kW (v ČR se nenabízel), 37 kW, 44 kW, 51 kW, 1.6/70 kW.

KLADY
stále zajímavý design
nízké ceny ojetin
příznivé ceny originálních dílů
spolehlivé motory

ZÁPORY
velmi málo místa vzadu
vadnoucí brzdy vlivem přehřátí
hlučnější motory 1.3
vůle v řazení

Milan Jirouš

24.7.2009 12:07| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist