Ford Fusion (od 2002)

Fusion technicky vychází z modelu Fiesta. Proti němu má však větší světlou výšku a o něco vzdušnější interiér. Problémy trápí oba vozy velmi podobné.

Automobilka Ford uvedla Fusion v roce 2002. Nejprve se nabízel s dvojicí zážehových a jedním přeplňovaným vznětovým motorem.

V roce 2005 prošel vůz faceliftem. Ten absolvovala i příbuzná Fiesta. Fusion dostal nová přední i koncová světla, na výběr tři barevná provedení palubní desky a nové čalounění sedadel. Změny se dotkly také masky a nárazníku.

Zároveň se pod kapotu automobilu nastěhoval nový turbodiesel 1.6 TDCi o výkonu 66 kW. Jedná se o motor, na jehož vývoji pracoval Ford spolu s koncernem PSA Peugeot Citroën. Francouzské automobilky jej nabízejí ve svých vozech pod označením HDI.

V roce 2007 byla opět rozšířena nabídka pohonných jednotek. Novinkou se stal maloobjemový motor 1.25 disponující výkonem 55 kW.

Bariérový test Euro NCAP absolvoval Ford Fusion v roce 2003. Za ochranu posádky při nárazu dostal čtyři hvězdičky z pěti možných, což je dobrý výsledek.

Za volantem

Interiér automobilů vyrobených před faceliftem (r. 2005) mnozí často kritizovali kvůli lacinému vzhledu a nevalné úpravě plastů. Po omlazení ale palubní deska prokoukla, v čemž jí pomohlo i nové barevné provedení.

Nabídka místa pro posádku je znatelně lepší než ve Fiestě. Vzhledem k vnějším rozměrům vůz potěší pěkným vnitřním prostorem. Zavazadelník přepraví náklad o objemu 337 litrů (po sklopení zadních sedadel 1175 litrů). Výtku však máme k malým a nepohodlným sedačkám.

Jízdní vlastnosti vozu jsou opravdu dobré. Tužší nastavení podvozku stojí za dobrým držení stopy v zatáčkách. Odpružení přitom stále stačí i na zajištění dostatečného tlumení nerovností.

Většině řidičů bude vyhovovat už benzinová čtrnáctistovka, ale kdo sáhne po motoru 1.6 16V, nebude litovat. Při zachování příznivé spotřeby dokáže s vozem pěkně zacvičit. Z turbodieselů je spolehlivější slabší 1.4 TDCi. Výkonu nemá nejvíce, avšak díky nízké spotřebě si tato motorizace hledá kupce snadno.

Časté závady

Nezřídka se objevují zvlněné brzdové kotouče a ložiska kol na konci životnosti. Prozradí je typické hučení. Známé jsou také problémy s centrálním zamykáním, občas se lze setkat s vůlemi na přední nápravě či povrzáváním plastů v interiéru.

Turbodiesely 1.6 TDCi jsou z nabízených pohonných jednotek nejméně spolehlivé. Na trhu ojetin se ale často s tímto motorem nesetkáte.

Vyskytnout se může škubání vinou závady elektronického plynu nebo problém s podsvícením středového panelu palubní desky.

Podle tabulek TÜV patří Ford Fusion mezi nejspolehlivější vozy. Velmi dobré zkušenosti s ním potvrzují i zástupci českých autobazarů.

Motorizace

Zážehové motory: 1.25 16V/55 kW, 1.4 16V/59 kW, 1.6 16V/74 kW.
Vznětové motory: 1.4 TDCi/50 kW, 1.6 TDCi/66 kW.

KLADY
vysoká spolehlivost
úsporné motory
dobrá vnitřní prostornost
dobré jízdní vlastnosti

ZÁPORY
nepohodlná sedadla
do r. 2005 laciný vzhled palubní desky

Milan Jirouš

29.1.2010 1:27| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist